valg af campingvogn
Fra : S B

Dato : 17-12-01 23:43

Er der nogen der kan anbefale en campingvog.
Jeg har flg. skrav til den.
Der skal være dobbeltkøjer i bag eller foran, på tværs af vognen, så de
ikke optager for meget plads når ungerne er lagt i seng.
Den må ikke være i bedstemor stil, som jeg mener der lidt ældte Hobbyvogne
er.(buet glas i skabe og mørk i indretningen)
Der må gerne være et fornuftig køkken ombord.
Ingen dobbeltseng.
skal have en længde på ca. 5 m.
max pris omkring de 70-80.000 kr.
selvfølgelig brugt

Søren

Fra : Carsten Stage

Dato : 18-12-01 08:52

S B wrote:

> Der skal være dobbeltkøjer i bag eller foran, på tværs af vognen, så de
> ikke optager for meget plads når ungerne er lagt i seng.

Jeg ville nok ikke udelukke vogne som f.eks. Knaus 500 TKM, selvom
køjerne ikke går på tværs. Du skylder dig selv, at tage rundt og se de
forskellige indretninger, før du ligger dig fast på indretningen.

> skal have en længde på ca. 5 m.

Det overholder Knaus'en.

> max pris omkring de 70-80.000 kr.

Det skulle den også kunne overholde.

Hilsen,
--
Carsten Stage

Camping interesseret?
http://www.campingnettet.dk/
http://home19.inet.tele.dk/cstage/camping/index.htm
http://www.image.dk/~cstage/

Fra : PHK

Dato : 18-12-01 11:05

"S B" <sfb@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kan anbefale en campingvog.
> Jeg har flg. skrav til den.
> Der skal være dobbeltkøjer i bag eller foran, på tværs af vognen, så de
> ikke optager for meget plads når ungerne er lagt i seng.

De optager nu nok lige meget plads om de vender den ene eller den anden vej?

> Den må ikke være i bedstemor stil, som jeg mener der lidt ældte Hobbyvogne
> er.(buet glas i skabe og mørk i indretningen)
> Der må gerne være et fornuftig køkken ombord.
> Ingen dobbeltseng.

Pas på her! Utroligt mange campister køber en campingvogn med dobbeltseng
eller minimum en campingvogn med mulighed for at have opredte senge, så I
ikke skal til at redde senge når I skal i seng - og således at I ikke
nødvendigvis behøver at gå i seng på samme tid.

> skal have en længde på ca. 5 m.

> max pris omkring de 70-80.000 kr.
> selvfølgelig brugt

Der er andre ting du skal huske at tage i betragtning. Vil du have 12V til
rådighed til lys, når I - hvis I gør det - overnatter på en rasteplads på
vej sydpå eller holder på en campingplads i nogle få dage?

Hvor meget bagage skal I have med - tingene vejer betydeligt mere end du
regner med, så sørg for at der er rigeligt med læssevægt til rådighed på
campingvognen, hvis du ikke har den i bilen.

Vi har lidt over 300 kg til rådighed på vores campingvogn, når bilen er
fyldt op og lidt til, og det er ikke nok. Vi er 2 voksne og 2 børn på 6 og 9
år, det eneste sted jeg kan se vi kan spare er ved at undlade at tage vores
cykler med - men det vil vi ikke. Jeg har i mange år grinet af tyskerne, når
de kom på ferie i vores område, fordi de næsten allesammen har cykler med,
men det giver en nem måde at komme rundt på, man får set meget mere af
området man ferierer i.

Hvor stort et køleskab har I brug for? Vi bruger 100-liters, og det er lige
på kanten til at være for lille. Det skal så siges at vi tager en hel del
mad med hjemmefra når vi kører sydpå.

Vi kører Knaus 530 M. Forenden består af køjer og en siddegruppe, der
konstant er reddet op som seng. Da de originale hynder bugtede sig som en
båd i høj søgang har vi købt nogle skummadrasser, nu sover vi godt hele
natten :)

--
_
|_|

Fra : Thore

Dato : 18-12-01 13:25

On 17 Dec 2001 22:43:24 GMT, S B <sfb@privat.dk> wrote:

> [...]
>Den må ikke være i bedstemor stil, som jeg mener der lidt ældte Hobbyvogne
>er.(buet glas i skabe og mørk i indretningen)
Kig du på en Adria Unica 502... de har en model med køjer. De er godtnok
langsgående, men med adskilt bad og toilet ved siden af bagi. Foran er
der rundsiddegruppe og i midten er der køkken med en vinkel...god
plads.::)
>skal have en længde på ca. 5 m.
502 cm
>max pris omkring de 70-80.000 kr.
Har nogle venner der købte sådan en Unica Prestige for omkring 95000,-
fra ny. (incl varmt vand (kun ved 220V , dog) og alufælge + div...

Jeg har selv en Unica 502 LH med to enkelt-langsgående senge foran,
siddegruppe på midten og stort køkken på tværs bagi med toilet/"bad"
-rum i hjørnet. 1996-model (den eneste årgang med 1+4 liters
køl/fryseskab... Kostede 86000 i '96. Den eneste ulempe er manglende
isolering...det er _ikke_ en vintervogn..:( så skal det være Polar...:)

--
Med venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : Thore

Dato : 18-12-01 13:29

On Tue, 18 Dec 2001 13:24:53 +0100, Thore <ts@dinotec.dk> wrote:

>502 cm
>Har nogle venner der købte sådan en Unica Prestige for omkring 95000,-

Oops....Unica Exclusive...:)

Fra : PHK

Dato : 18-12-01 18:05

"Thore" <ts@dinotec.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> køl/fryseskab... Kostede 86000 i '96. Den eneste ulempe er manglende
> isolering...det er _ikke_ en vintervogn..:( så skal det være Polar...:)

Polar er nu ikke den eneste vintervogn der findes. Hvis det ikke skal være
så fint med fjernvarme m.m., så klarer en Knaus sig såmænd udemærket også på
meget kolde vinterdage.

--
_
|_|

Fra : Familien Pedersen

Dato : 18-12-01 20:12

Vi har selv en Knauss 495 TK, som jeg varmt kan anbefale. En dejlig vogn med
køjer på langs i bagenden af vognen. I forenden er der rundsiddegruppe. Godt
køkken og toiletrum.Vognen har flot lyst træ.
Vognen kører perfekt og især på lange ture til udlandet.

Fra : Margot Martensen

Dato : 19-12-01 14:18

"S B" <sfb@privat.dk> wrote in message news:Xns917AF0F0832C2SB@193.88.15.201...

> Er der nogen der kan anbefale en campingvog.
KLIP

Vi Har en Caravelair Brasil deLux. Den har køjer på tværs, modsat indgangen.
Så vækker man ikke ungerne når man kommer ind. Sidegruppe i midten.
Fornuftigt køkken med 3 blus. Indbygget toilet med fast bund. Myggenet og
mørklægningsgerdiner. Stor sidde gruppe i modsat ende af køjerne. Vi har
investeret i skumgummimadrasser. Megen skabsplads. lyst træ og gardiner.
Indretningen minder meget om Adria, men vognen er lettere og billiger. Vi
købte vores fra ny, og med fortelt og udstyr gav vi ca. 100.000 (det var et
sensæson tilbud)

> Den må ikke være i bedstemor stil, som jeg mener der lidt ældte Hobbyvogne
> er.(buet glas i skabe og mørk i indretningen)

Jeg kan heller ikke lide Kukurs stil :))

Caravelair er ikke så kendt i DK, men kan bl.a. købes i Nibe og Herning

Mange hilsner

Margot

--
Posted from cpe.atm2-0-1141001.hrnxx3.customer.tele.dk [194.239.150.50]

Fra : Harald Poulsen

Dato : 11-01-02 09:57

de Kan også købes i frederiksværk caravan center ( da jeg selv har kikket på
en der )

Fra : Pernille og Anders

Dato : 21-12-01 09:29

Jeg så hos L.E camping i Frederikshavn en LMC (tror jeg den hed) Den havde
køjer på langs og overfor en lille 2 personers hyggekrog (perfekt til børn
og deres tegnerier m.v) I den forreste ende var der en rundsiddegruppe, samt
toilet - køkken. Prisen var i det leje du søger. Vi har selv børn og har
camperet i mange år. Dette er en ønskevogn.

Man kan gå ud og ind uden at vække børnene, faktisk mener jeg man kunne
lukken en foldedør til "børneafdelingen"

Knaus er også fin som mange andre skriver her i gruppen.

Hilsen
Pernille

Fra : S. B.

Dato : 21-12-01 10:09

"Pernille og Anders" <pernille.anders@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> lukken en foldedør til "børneafdelingen"
>
> Knaus er også fin som mange andre skriver her i gruppen.

Takker for de mange råd, jeg har forhørt mig ved de århusianske forhandlere,
det er åbenbart ikke nemt at opdrive sådanne campingvogne, men hvad, jeg
skal jo heller ikke bruge den lige nu, så jeg kigger videre

Søren