Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket digicam c2100uz fuji6900 dimaga7
Fra : Ivan

Dato : 17-12-01 21:43

Dav i guppen

På min jagt efter et digicam har jeg fundet 3 modeller jeg, kunne tænke mig,
at høre hvad I mener.

C2100UZ: 2Mg piz 10 optisk zoom 998Dm
Fuji6900 3.3 Mg piz 6 optisk zoom 1385 Dm
Dimaga 7 5Mg piz 6 optisk zoom 1998 Dm

Priser fundet på en hj side der hedder:
www.fotoversand-brinker.de/
Nogen der kender noget til at handle på setder uden for Dk. Er der nogen
steder der er OK. Jeg har søgt men kan ikke rigtigt få nogen adresser frem.

På forhånd tak.

Hi
Ivan

Fra : Peter

Dato : 18-12-01 00:09

> [...]
> at høre hvad I mener.
>
> C2100UZ: 2Mg piz 10 optisk zoom 998Dm
> Fuji6900 3.3 Mg piz 6 optisk zoom 1385 Dm

Hej Ivan
På siden her
http://www.dcresource.com/reviews/cameraList.php3
er der meget omfattende tests af de valgte kameraer, samt henvisning til
flere testsider.
Selv har jeg et Fuji - som jeg er meget tilfreds med, men netop den
Fujimodel du har i kikkerten, har som et af de få kritikpunkter en ringe
evne til at fokusere i svagt lys.

God læsning, Peter

Fra : dr. nrj

Dato : 18-12-01 02:55

>Selv har jeg et Fuji - som jeg er meget tilfreds med, men netop den
>Fujimodel du har i kikkerten, har som et af de få kritikpunkter en ringe
>evne til at fokusere i svagt lys.
>
>God læsning, Peter

Jeg ejer Fuji6900 - og for lige at tage kritik punkter:

1. det er rigtigt, at den ikke er så god som andre kameraer til at
fokusere i ringe belysning

2. Den er genrelt svag til billidere i ringe belysning

Men tager du mest i daglys - så finde du næppe et kamera til under
15.000, der tager bedre billeder med mere livlige og klare farver end
Fuji 6900.
Du finder heller næppe et kamera, der giver professionelle
styringsmuligheder via en del let tilgængelige udvendige knapper.

Jeg er selv meget glad for dette kamera - bruger også flittigt de
manuelle muligheder i kameraet - det manuelle fokus-hjul er helt i
top.

Kan kun give dette kamera min varmeste anbefalinger.

Venlig hilsen/Kind regards

dr. nrj

mail: dr_nrj@no_spam_hotmail.com

Fra : Niels Svendsen

Dato : 18-12-01 03:34

Jeg har kikke meget rundt for at se billeder og tests af Minoltaen og er
virkelig imponeret.
Prøv at se dig rundt (specielt de fotos der er taget med cam)

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : KASO

Dato : 18-12-01 09:24

"Ivan" skrev d. 17-12-01 21:43 dette indlæg :
> [...]
nogen
> steder der er OK. Jeg har søgt men kan ikke rigtigt få nogen adresser

Personligt ville de 10x stabiliseret zoom i Olympus'en tiltale mig - men
jeg kender ikke de øvrige.

Til orientering reklamerer Bingo Foto med 2100UZ for 4989,- og så
slipper du for at betale ekspedition og fragt etc.

http://www.kandu.dk/

Fra : OJ

Dato : 18-12-01 09:58

On Tue, 18 Dec 2001 08:24:07 GMT, "KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>
>Til orientering reklamerer Bingo Foto med 2100UZ for 4989,- og så
>slipper du for at betale ekspedition og fragt etc.

Merlin har den vist stadig til 4.999 inkl. ekstra 64 MB.

Ole

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 18-12-01 11:16

Hej Ivan
Jeg har netop købt et fuji 6900.
Jeg er meget positivt overrasket over de manuelle muligheder, og hvor logisk
det hele er bygget op. Kameraet levere en særdeles fremragende fotokvalitet.
Jeg finder ikke autofocusèn er for dårlig i ringe belysning, men har heller
ikke haft kameraet længe nok til rigtig at kunne bedømme dette. Jeg har
taget nogle optagelser fra en koncert med dårlige lysforhold, og her var den
manuelle focus fremragende.
Det jeg har haft sværest til at vænne mig til, er den elektroniske søger,
som i forhold til spejlsøger eller gennemsigtssøger virker meget grov.
med venlig fotohilsen
F.Aagaard

Fra : dr. nrj

Dato : 18-12-01 19:35

> [...]
>Det jeg har haft sværest til at vænne mig til, er den elektroniske søger,
>som i forhold til spejlsøger eller gennemsigtssøger virker meget grov.

Jamen tillykke med dit køb - rart at du bekræfter, at dette
semi-halv-professionelle digikamera faktisk kan måle sig med Olympus
halvprofessionelle E10 (hvilket det nemlig kan) - og på visse punktr
overgår E10'en.

Hvilke instillingerne brugte, da du fotograferde koncerten - auto,
manuel, program mode eller shutter ?

Dette kamera kan - på trods af alle de udvendige knapper, der virker
overvældende på nybegyndere - faktisk tage fremragende billeder via
"point & shoot" i auto mode.

Det smarte er også, at man i manuel mode - stadig kan trykke på
autofokus knappen på siden af kameraet, og dermed få øjeblikkeligt
autofokus.