POST fra applet bag en proxy
Fra : Kasper Kau

Dato : 17-12-01 17:25

Hej,

kan man HTTP POST til applettens server når appletten kører på en klient bag
en proxy og hvordan? En løsning kunne være selv at skrive til proxyen men
hvordan finder man ud af, punkt et, OM browseren benytter en proxy (ok det
har jeg nok en ide til) og punkt to HVAD proxyen hedder?

Mvh KK

Fra : Thomas Christiansen

Dato : 17-12-01 23:14

Forstår ikke helt dit spørgsmål.

Hvis du kan nøjes med alm. HTTP trafik på port 80 (eller alternativt 8080)
er poxy'en normalt ikke noget problem.

Thomas

Fra : Filip Larsen

Dato : 17-12-01 23:34

Kasper Kau skrev

> [...]
> hvordan finder man ud af, punkt et, OM browseren benytter en proxy (ok det
> har jeg nok en ide til) og punkt to HVAD proxyen hedder?

Hvis du bruger java.net.URL.openConnection() metoden (eller en af URL
metoderne der indirekte bruger denne metode) skulle din browser gerne levere
en HttpURLConnection der transparent køre via proxy hvis browseren er sat op
til det. Det virker i hvert fald med MSIE under Windows-versioner der har en
JVM. Jeg har ikke selv prøvet med Netscape, men jeg ville forvente at det
også virker her. Hvis man kører med Java plug-in er det proxy-opsætningen af
denne der bestemmer. Bemærk i øvrigt, at din applet normalt ikke selv kan
åbne en forbindelse til en evt. proxy (fx. vha. Socket klassen) da standard
applet sikkerhedsindstillinger forbyder forbindelser til andet end den vært
appletten blev hentet fra.

For at lave en POST skal du forresten også huske at enable output med et
kald til URLConnection.setDoOutput(true), skrive noget i den stream du får
med URLConnection.getOutputStream(), og endelig lukke streamen igen.

Referencer:
http://java.sun.com/products/jdk/1.1/docs/api/java.net.URL.html
http://java.sun.com/products/jdk/1.1/docs/api/java.net.URLConnection.html
http://www.google.com/search?q=java+network+programming

Mvh,
--
Filip Larsen <filip.larsen@mail.dk>

Fra : Kasper Kau

Dato : 18-12-01 11:57

"Filip Larsen" <filip.larsen@mail.dk> wrote in message
> [...]
op
> til det. Det virker i hvert fald med MSIE under Windows-versioner der har
Det tror jeg ikke helt på. Kan du ikke give et konkret eksempel?
> [...]
> denne der bestemmer. Bemærk i øvrigt, at din applet normalt ikke selv kan
> åbne en forbindelse til en evt. proxy (fx. vha. Socket klassen) da
Nej ok ellers skulle man få signeret adgang til dette.

Fra : Filip Larsen

Dato : 18-12-01 21:22

Jeg skrev

og Kasper Kau svarede (med en svært gennemskuelig citatstil):

> Det tror jeg ikke helt på.

Tror? Hvad er det du ikke tror på? Har du prøvet selv uden held, eller hvad?

> Kan du ikke give et konkret eksempel?

Tjoe, et minimaleksempel kunne vel være noget a'la:

import java.io.*;
import java.net.*;
void Object getContentUsingPOST(URL url, String postData)
{
URLConnection con = url.openConnection();
con.setDoOutput(true);
OutputStream os = con.getOutputStream();
OutputStreamWriter osw = new OutputStreamWriter(os,"ISO-8859-1");
osw.write(postData);
osw.close();
return con.getContent();
}

Jeg må ærlig indrømme, at jeg kun har brugt POST formattet til at sende og
modtage binær data (i modsætning til det mere gængse hvor man bruger POST
til at udfylde HTML forms) og derfor er lidt usikker på hvilken charset
encoding man skal bruge i sin OutputStreamWriter (jeg mener det er den
angivne) hvis man skal fylde en form ud. Jeg er heller sikker på at man selv
skal huske at lave den korrekte Content-encoding såsom x-www-form-urlencoded
eller om det sker automatisk eller måske endda kun automatisk når man sætter
Content-type til bestemte værdier. Til gengæld ved jeg at det står i en bog
jeg har på arbejdet ("Java Network Programming" fra O'Reilly så vidt jeg
husker).

Mvh,
--
Filip Larsen <filip.larsen@mail.dk>