Focus i JOptionPane
Fra : Allan Schmidt

Dato : 17-12-01 16:56

Jeg kører følgende linier for at få to værdier ind:

String name = JOptionPane.showInputDialog(this, "Input name", "Name",
JOptionPane.QUESTION_MESSAGE);
String s = JOptionPane.showInputDialog(this, "Input size", "Size",
JOptionPane.QUESTION_MESSAGE);

Hvor de egentlig virker fint i koden, men den der køres sidst (Size),
reagerer ikke på at der trykkes enter.... der gør den første. Hvordan kan
det være.... de skulle da vel være ens.... eller hvad?

Hvordan får jeg det til at virke.

Allan Schmidt

Fra : Leon Friborg Jeppese~

Dato : 18-12-01 14:49

"Allan Schmidt" <AS8009@ehs.dk> wrote in message
> [...]
> reagerer ikke på at der trykkes enter.... der gør den første. Hvordan kan
> det være.... de skulle da vel være ens.... eller hvad?

Prøv at brug grabFocus() på det component du ønsker skal have focus.

Fra : Allan Schmidt

Dato : 19-12-01 03:20

> Prøv at brug grabFocus() på det component du ønsker skal have focus.

Jeg fik nok formuleret mit problem lidt dårligt, så jeg prøver igen:

i den anden JOptionPane hat tekstfeltet focus så jeg kan taste en tekst ind,
men ok knappen reagerer ikke på at man trykker Enter på keyboardet.... det
gør den i den første JOptionPane.

Det er da mærkeligt....

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Allan Schmidt