/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Kan el. vil I ikke kommentere dette ?
Fra : @m


Dato : 17-12-01 11:23

1./
Jeg har set at
http://www.qed-uk.com/cgi-bin/q?i=uLDfg1fIs6Y0&bg=265&bp=g2x&v=9
sælger
canon powershot G2 til d.kr. 6487,-

2./
Hvis jeg køber det derovre og skal have en DK brugervejledning
herhjemme,
hvad koster den så ?

3./
Er der iøvrigt nogen kommentarer/erfaringer til ovennævnte firma, og
handel over grænsen ?


Mvh

@m





 
 
Niels Ebbesen (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 17-12-01 11:32



"@m" wrote:

> 3./
> Er der iøvrigt nogen kommentarer/erfaringer til ovennævnte
> firma, og handel over grænsen ?


Når man handler i udlandet, så skal man gøre sig klart, at en
garanti-reperation kan blive en langhåret affærre...

--
| Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |
| http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign |
| http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv |
| http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner |

Steen (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 17-12-01 13:51

> Når man handler i udlandet, så skal man gøre sig klart, at en
> garanti-reperation kan blive en langhåret affærre...

Er der ikke noget som hedder europæisk eller måske endda worldwide garanti
på fotoudstyr??
Jeg ved, at de fleste store firmaer der laver bilstereo har en
garanti-service som dækker uanset i hvilket land varen er købt og hvor den
repareres sålænge det er hos en autoriseret forhandler.

Og DAMN den G2 er billig!! 6500 dkr? Jeg så den lige i Electronic World i
Kolding til 9.995,-!

MVH
Steen F.



Niels Ebbesen (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 17-12-01 14:13



Steen wrote:

> Er der ikke noget som hedder europæisk eller måske endda worldwide
> garanti på fotoudstyr??


Jo fabriksgarantien er som regel ens i alle lande, men den sikkerhed vi
her i Danmark har via købeloven, gælder jo ikke for varer som er købt i
udlandet, og det er ofte et vilkår, at en deffekt vare skal indleveres
via en autoriseret forhandler, eller den forhandler det er købt hos.

Og jeg vil antage, at en dansk fotohandler vil være meget lidt hjælpsom,
hvis man kommer med et deffekt kamera, der er købt i anden forretning
eller i udlandet, mit gæt er at han vil henvise til at det skal
indleveres der hvor det er købt, der er nemlig en hel del besvær og
papirarbejde forbundet med at servicere kunder med garanti reperationer.

--
| Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |
| http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign |
| http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv |
| http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner |

Jesper (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 17-12-01 14:23

Det er sikkert det samme som med Nikon udstyr. Køber du en parallel
importeret Nikon "ting" - dvs. uden europa-garanti (f.eks. fra Asien/USA),
så er der ingen hjælp at hente fra Nikon Danmark (DFA). Er den købt i europa
(med europa garanti) er DFA forpligtet til at hjælpe support/garanti
reparationer.

mvh
Jesper

"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message
news:3C1DEF5E.5EFBD9C1@niels-ebbesen.net...
>
>
> Steen wrote:
>
> > Er der ikke noget som hedder europæisk eller måske endda worldwide
> > garanti på fotoudstyr??
>
>
> Jo fabriksgarantien er som regel ens i alle lande, men den sikkerhed vi
> her i Danmark har via købeloven, gælder jo ikke for varer som er købt i
> udlandet, og det er ofte et vilkår, at en deffekt vare skal indleveres
> via en autoriseret forhandler, eller den forhandler det er købt hos.
>
> Og jeg vil antage, at en dansk fotohandler vil være meget lidt hjælpsom,
> hvis man kommer med et deffekt kamera, der er købt i anden forretning
> eller i udlandet, mit gæt er at han vil henvise til at det skal
> indleveres der hvor det er købt, der er nemlig en hel del besvær og
> papirarbejde forbundet med at servicere kunder med garanti reperationer.
>
> --
> | Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |
> | http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign |
> | http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv |
> | http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner |



Niels Ebbesen (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 17-12-01 16:41



Jesper wrote:
>
> Det er sikkert det samme som med Nikon udstyr. Køber du en parallel
> importeret Nikon "ting" - dvs. uden europa-garanti (f.eks. fra
> Asien/USA), så er der ingen hjælp at hente fra Nikon Danmark (DFA).
> Er den købt i europa (med europa garanti) er DFA forpligtet til at
> hjælpe support/garanti reparationer.


Jeg fornemmer ihvertfald, at en garanti reperation meget hurtigt kan æde
en besparelse på 2 til 3.000 kr op, hvis man værdisætter det besvær og
den tid, som man kan risikere at skulle bruge på en sådan sag.

Og her i Danmark har vi den regel, at en garanti reperation skal udføres
inden for rimmelig tid, og der er præcedens for at det er max. 3 uger,
jeg vil gætte på, at der let kommer til at gå 3 måneder med en garanti
reperation i udlandet.

Og hvis man handler i USA, så risikerer man at tolden fanger
forsendelsen, og så knalder de først import told på, og derpå 25% moms
på den totale pris, d.v.s. at man også kommer af med told og moms for
forsendelsen, og så kan det være så som så med besparelsen.

Jeg går faktisk ind for, at vi skal støtte vores lokale fotohandler,
ellers forsvinder han, og vi skal så rende meget langt efter service og
de produkter som vi bruger i det daglige, vi skal selvfølgelig ikke
betale en ublu overpriser, så vær prisbevidst, jeg vil vædde på, at den
lokale fotohandler er til at handle med, hvis man viser ham, at man kan
købe den samme vare billige et andet sted i Danmark, USA priser gælder
ikke, de har jo ikke en 25% moms., derovre betaler man kun 25% i indkomstskat.

Min lokale foto & computer forretning er lukket, han kunne ikke leve af,
at folk købte deres udstyr i Electric City, og kun kom til ham for at få
gratis support og måske et specielt stik, der var vanskeligt at skaffe
hjem, så jeg skal til nabobyen, hvis jeg står og skal bruge en lille dims

- og det bliver dælme dyrt, hvis vi skal til at hjemtage en æske
diarammer fra USA.

--
| Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |
| http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign |
| http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv |
| http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner |

Preben Andersen (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 17-12-01 18:21


"Steen" <steen.kolding@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1RlT7.1110$4X4.2979@news.get2net.dk...
>
> Og DAMN den G2 er billig!! 6500 dkr? Jeg så den lige i Electronic
World i
> Kolding til 9.995,-!
>
> MVH
> Steen F.

Man behøver jo heller ikke at købe det dyreste sted. Kør du en tur til
Haderslev, så kan du få G2 til kr. 8000,- hos http://www.multiphoto.dk/.

mvh
Preben





Søren Hjelholt (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Søren Hjelholt


Dato : 17-12-01 19:38


"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message
news:3C1DC9BB.AAA0FD87@niels-ebbesen.net...
>
>
> "@m" wrote:
>
> > 3./
> > Er der iøvrigt nogen kommentarer/erfaringer til ovennævnte
> > firma, og handel over grænsen ?
>
>
> Når man handler i udlandet, så skal man gøre sig klart, at en
> garanti-reperation kan blive en langhåret affærre...

Det er vist lidt med forskel, så længe at det er købt inden for EU i hvert
fald.
Jeg købte et minolta dynax 5 i tyskland, som var defekt ved ankomsten.
Den danske importør tilbød uden videre at reparere det, men jeg mente at jeg
hvade ret til et nyt da det aldrig havde virket, det kunne han dog ikke
garantere, så det røg en tur til tyskland. Jeg har lige fået det ind af
døren i dag, så nu skal der til at tages billeder.... :-]
Men garanti reperationer skulle ikke være et problem.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den!" - Dalai Lama




Niels Ebbesen (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 17-12-01 20:41



"Søren Hjelholt" wrote:

> Det er vist lidt med forskel, så længe at det er købt inden for EU
> i hvert fald.
> Jeg købte et minolta dynax 5 i tyskland, som var defekt ved ankomsten.
> Den danske importør tilbød uden videre at reparere det, men jeg mente
> at jeg hvade ret til et nyt da det aldrig havde virket, det kunne han
> dog ikke garantere, så det røg en tur til tyskland. Jeg har lige fået
> det ind af døren i dag, så nu skal der til at tages billeder.... :-]
> Men garanti reperationer skulle ikke være et problem.


Din posetive oplevelse er jo ikke en garanti for at det i alle tilfælde
vil gå så gnidningsløst, hos forbrugerklagenævnet er der desværre
kilometervis af eksempler på, at garanti sager/reperationer på produkter
købt hos danske forhandlere, kan ende i "hat og briller", og hvis en
tilsvarende situation opstår med en forhandler i udlandet, så er man nok
temmelig ilde stedt.

Forresten, hvor lang tid tog reperationen...?

--
| Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |
| http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign |
| http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv |
| http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner |

Søren Hjelholt (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Søren Hjelholt


Dato : 17-12-01 21:36


>
> Din posetive oplevelse er jo ikke en garanti for at det i alle tilfælde
> vil gå så gnidningsløst, hos forbrugerklagenævnet er der desværre
> kilometervis af eksempler på, at garanti sager/reperationer på produkter
> købt hos danske forhandlere, kan ende i "hat og briller", og hvis en
> tilsvarende situation opstår med en forhandler i udlandet, så er man nok
> temmelig ilde stedt.

Nej, der er vel ingen garantier her i livet. :-]

>
> Forresten, hvor lang tid tog reperationen...?
>

Øhh, det har taget noget tid, ca. 4 uger, fordi at de ei tyskland i første
omgang lovede at bytte kameraet til et nyt, hvorefter de sendte det gamle
til reperation, så det har taget lidt tid, men jeg har fået et nyt nu, så
jeg er en glad mand.


--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den!" - Dalai Lama



Soren 'Disky' Reinke (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Soren 'Disky' Reinke


Dato : 18-12-01 08:58

>
>
> Din posetive oplevelse er jo ikke en garanti for at det i alle
tilfælde
> vil gå så gnidningsløst, hos forbrugerklagenævnet er der
desværre
> kilometervis af eksempler på, at garanti sager/reperationer på
produkter
> købt hos danske forhandlere, kan ende i "hat og briller", og
hvis en
> tilsvarende situation opstår med en forhandler i udlandet, så
er man nok
> temmelig ilde stedt.
>
> Forresten, hvor lang tid tog reperationen...?

Man får ikke med sikkerhed hurtig reperation bare fordi det skal
laves i Danmark.

jeg sendte i Marts mit Nikon F4 til reperation via min lokale
fotohandler til DFA.

De fandt fejlen i juli, kameraet forsvandt og blev først fundet
for ca 14 dage siden !!

Det kalder jeg godt nok elendig service.

Så at få det lavet i danmark er ikke garanti for noget som helst.

Jeg køber mine ting der hvor de er billigst, og for foto udstyr
er det i Tyskland.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish
Remove IHSYD from email address when replying by email



Niels Ebbesen (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 18-12-01 21:52



Soren 'Disky' Reinke wrote:

> Det kalder jeg godt nok elendig service.


Meget enig...!


> Så at få det lavet i danmark er ikke garanti for noget som helst.


Nej - men tænk hvis en tilsvarende situation opstod når man havde sendt
et kamera til reperation i USA...


--
| Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |
| http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign |
| http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv |
| http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner |

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste