Aktuelt hastighed på net værk
Fra : Frylle

Dato : 17-12-01 11:18

Hvad skulle den aktuelle overførsels hastighed være på et 100Mb netværk

Mvh
Frylle

Fra : QED

Dato : 17-12-01 17:40

> Hvad skulle den aktuelle overførsels hastighed være på et 100Mb netværk

(100Mbit/sec)/8 = 12,5Mb/sec

Herfra skal trækkes 10-20%´s forbrug til packet requests, checksum osv.
= 10,7Mb/sec

Mit netværk hjemme,100Mbit, kører som regel med omkring 9,5Mb/sec.
Men overførselhastigheden afhænger af mange ting, såsom hvor mange
krydsfelter
de overførte data skal igennem, hvilke klienter der sendes fra osv.

Mvh.
--
Martin AKA. QED
Network-organizer @ TP2001

Fra : Frylle

Dato : 17-12-01 20:37

det var også hvad jeg regnede med, problemet er at vi sidder i et 100Mb net
og kan kun overføre med 1,2-1,3 Mb/s
og det kan jo ikke være rigtigt, det er jo tallet for et 10 Mb net.
jeg må ned og snakke mad sysadm
Tak for hjælpen.