XSLT: XML+XSL=Excel ?
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 17-12-01 11:11

Er der nogen, der kender til mulighederne for at lave noget
XML-data om til fx et Word-dokument eller et Excel-regneark ?

Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Molberg

Dato : 17-12-01 11:33

"Jesper Stocholm" <spam200112@stocholm.dk> wrote in message
> Er der nogen, der kender til mulighederne for at lave noget
> XML-data om til fx et Word-dokument eller et Excel-regneark ?
Hvad skal du bruge det til? Men hvis du bare skal have det til CSV kan
PHP gøre det hele for dig (ved godt du bruger ASP:))

Selv kører jeg fra XML til CSV.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 17-12-01 11:55

Dan Molberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Jesper Stocholm" <spam200112@stocholm.dk> wrote in message
> Hvad skal du bruge det til?

Vi har en masse data om projekter i huset, der er tilfængelige som bla.
XML-data. Disse data vil jeg gerne kunne eksportere/konvertere til
Excel-format, der så kan bruges af det relevante personale.

> Men hvis du bare skal have det til CSV kan
> PHP gøre det hele for dig (ved godt du bruger ASP:))
>
> Selv kører jeg fra XML til CSV.

Det kunne jeg også ... og har allerede anvendt det - men det er ikke
s**** brugervenligt at få uformatteret CSV-fil smidt i hovedet, når man
skal kigge på fx status af et projekt. Det ville være dejligt, hvis det
kunne lade sig gøre at lave et Excel-worksheet der så kunne åbnes. Jeg
ved, at fx Excel 2k(+2) har en masse mulighed for dette, men her er
platformen Excel97, der ikke umiddelbart har mulighed for at importere
XML-data.

Fra : Dan Molberg

Dato : 17-12-01 12:18

> Vi har en masse data om projekter i huset, der er tilfængelige som bla.
> XML-data. Disse data vil jeg gerne kunne eksportere/konvertere til
> Excel-format, der så kan bruges af det relevante personale.
Manuelt eller automatisk?

> [...]
> ved, at fx Excel 2k(+2) har en masse mulighed for dette, men her er
> platformen Excel97, der ikke umiddelbart har mulighed for at importere
Har selv kun brugt en måde at lave XLS filer på og det er i Perl, men den
kunne/kan også det hele (næsten):
http://search.cpan.org/doc/JMCNAMARA/Spreadsheet-WriteExcel-0.32/WriteExcel.
pm

Mon ikke ASP har noget der ligner?