Hvordan får man gang i TDC ?
Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 17-12-01 11:12

Hej

I midten af november bestilte jeg en ADSL linje hos TDC.
Linjen skulle oprettes på en ISDN linje, men jeg bad om at få denne
konverteret. Jeg fik at vide, at hvis jeg skulle have konverteret til PSTN
ville jeg ikke kunne få en gør det selv installation, og derfor måtte jeg
have en teknikker ud. Derfor gik jeg med til at beholde ISDN'en. Linjen
skulle have været oprettet den 14/12. Men der fik jeg et brev om at
linjekvaliteten var for dårlig, og de kunne ikke oprette min ADSL på
ISDN-linjen. Jeg kan dog få ADSL, hvis jeg konverterer den til PSTN.
Som jeg bad om fra starten!

Nå, men nu har jeg så snakket med TDC igen og de kan nu først oprette ADSL
den 7. januar.

Er der nogen der kan sige mig om jeg har en mulighed for at ringe til en TDC
mand, der kan få sat lidt gang i sagerne. Det er jo trods alt TDC der har
lavet fejlen, og jeg havde regnet meget med at få ADSL til julen !

På forhånd tak.

Martin L. Pedersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-12-01 11:18

"Martin Lambert Pedersen" <mlambert@email.dk> skrev i en meddelelse
> Det er jo trods alt TDC der har
> lavet fejlen

Hvilken fejl?

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 17-12-01 11:26

> Hvilken fejl?

ville beholde ISDN, på trods af at jeg ønskede den konverteret.

Martin L. Pedersen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 17-12-01 11:39

On Mon, 17 Dec 2001 11:25:58 +0100, Martin Lambert Pedersen wrote:

> ville beholde ISDN, på trods af at jeg ønskede den konverteret.

Du valgte jo selv at beholde ISDN, da du fik at vide at en
konvertering krævede et tekniker besøg.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 17-12-01 11:30

> Du valgte jo selv at beholde ISDN, da du fik at vide at en
> konvertering krævede et tekniker besøg.

Ja, det er jeg klar over.

Men er der ingen mulighed for at der kan ske noget inden Jul ?

Mvh
Martin L. Pedersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-12-01 21:10

> ville beholde ISDN, på trods af at jeg ønskede den konverteret.

Som Jesper skriver: Det var din egen beslutning

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Dan Mortensen

Dato : 17-12-01 11:19

On Mon, 17 Dec 2001 11:12:01 +0100, "Martin Lambert Pedersen"
<mlambert@email.dk> wrote:

> [...]
>mand, der kan få sat lidt gang i sagerne. Det er jo trods alt TDC der har
>lavet fejlen, og jeg havde regnet meget med at få ADSL til julen !

TDC kan jo ikke sige noget om liniens kvalitet før de har været ude og
måle på den ! Så de har vel ikke lavet nogen fejl her ?

MvH

Dan Mortensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-12-01 17:26

"Dan Mortensen" <ingen@sollok.dk> skrev i en meddelelse

> TDC kan jo ikke sige noget om liniens kvalitet før de har været ude og
> måle på den ! Så de har vel ikke lavet nogen fejl her ?

Svjv, er det ren beregning. Ud fra kabeloversigter, og samlinger.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-12-01 17:27

> Svjv, er det ren beregning. Ud fra kabeloversigter, og samlinger.

Ellers er det sikkert noget spændende testudstyr. Som kan teste fra
centralen. tror neppe de er ude og åbne dåser for at teste... Jeg har da
ikke hørt noget om, at de måtte lukket ind eller noget for at måle i etage
egendomme eller ligende.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-12-01 19:34

> Ellers er det sikkert noget spændende testudstyr. Som kan teste fra
> centralen. tror neppe de er ude og åbne dåser for at teste... Jeg har da

De måler fra centralen og ud på linien...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Søren R

Dato : 17-12-01 11:51

Mht. leveringstiden tror jeg det er meget normalt lige for tiden.

Jeg bestilte 1/2 december, og får leveret 2. januar.

Fra : MuffDiver

Dato : 17-12-01 21:11

> [...]
> ville jeg ikke kunne få en gør det selv installation, og derfor måtte jeg
Hvis PSTN er = alm. fastnet så vil jeg bare sige :

Hvad er det for noget vrøvl de har bildt dig ind.Jeg havde også selv ISDN og
bestilte en GØR DET SELV installation og konvertering til alm. fastnet og
der var ingen problemer.Jeg fik sågar at vide at man kun kunne bruge 1
tlf.stik som ved ISDN.

Læs iøvrigt her ang. min etablering :
http://hjem.wanadoo.dk/~wan79335/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-12-01 21:21

"MuffDiver" <Muff-Diver@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ISDN og
> bestilte en GØR DET SELV installation og konvertering til alm. fastnet

Hvad er det for noget vrøvl du lukker ud?
Der er konfigurationer hvor man ikke kan lave konverteringen selv.

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 17-12-01 23:37

Hej

"Martin Lambert Pedersen" <mlambert@email.dk> wrote:

>Er der nogen der kan sige mig om jeg har en mulighed for at ringe til en TDC
>mand, der kan få sat lidt gang i sagerne.

Prøv at ringe til dit lokale Telefonmester kontor, og få en snak med
telefonmesteren, de plejer at være vældigt flinke og flexible, og prøv
om ikke de kan putte dig ind imellem noget andet. - Det har jeg ved
flere lejligheder gjort med positivt resultat.

Problemet når du ringer og bestiller på de vanlige bestillingsnumre er
at når din ordre bliver taster ind i edbsystemet, bliver der pr.
automatik tildelt en dato for arbejdets udførelse, og den kan der ikke
umiddelbart ændres på. - Jo, hvis vedkommen medarbejder vil kontakte
ovenstående og aftale noget andet, men det har de jo oftest ikke tid
til, og derfor bliver det blot standard beskeden med at det ikke kan
ændres.

Selv har jeg lige bestilt en del ændringer her, ifølge ordrebekræftelsen
skal det udføres den 20 Dec. - Men, det blev lavet i Onsdags, den 12, ud
fra ovenstående fremgangsmåde.

--
M.v.h. Ole®