XP i netværk med domain-server
Fra : Kjeld

Dato : 17-12-01 09:20

Hej NG

Nu har jeg prøvet al den netværks-latin jeg kan komme i tanke om, men jeg
kan simpelthen ikke få en Win XP Professional maskine koplet op på en Win NT
4 Server SP4 primery domain server - Har det samme problem med Win 2000
Professional.

Hvis maskinen er installaret med Win NT 4 Workstation SP4, så er der ingen
problemer, ej heller på maskiner med Win95 eller Win98.

Så mit spørgsmål er, hvordan for jeg en Win XP Professional koblet op på en
Win NT 4 Server SP4 primery domain server?

Nogen som har et bud på det.

MVH

Kjeld

Fra : Kjeld

Dato : 17-12-01 09:28

Glemte lige at fortælle, at jeg godt kan se XP maskinen under "Andre
Computere" på skrivebordet på Win NT 4 serveren, men så heller ikke mere.
Kan ikke få adgang til delte drev m.v.

MVH

Kjeld

Fra : ..::jmj::..

Dato : 17-12-01 14:38

"Kjeld" <dfl@aabenraakom.dk> skrev i en meddelelse
> Glemte lige at fortælle, at jeg godt kan se XP maskinen under "Andre
> Computere" på skrivebordet på Win NT 4 serveren, men så heller ikke mere.
> Kan ikke få adgang til delte drev m.v.

Måske dumt spørgsmål. men har du oprettet en computer-konto for den
pågældende XP/2000 arbejdsstation?
Jeg har ikke erfaring med XP/2000 mod NT4, men mod 2000 Server fungerer
tingene glat, blot man har kontoen på kontrolleren...
jmj

Fra : Kjeld

Dato : 18-12-01 07:49

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har ikke erfaring med XP/2000 mod NT4, men mod 2000 Server fungerer
> tingene glat, blot man har kontoen på kontrolleren...

Ja, det har jeg og som sagt er der ingen problemer med at få domain
controlleren til at accepterer en opkobling med windows NT 4.0 SP4
Workstation. Hvorimod Win 2000 + XP til kan finde/accepterer domain
controlleren.

MVH

Kjeld

Fra : Mikkel

Dato : 18-12-01 11:04

> Så mit spørgsmål er, hvordan for jeg en Win XP Professional koblet op på
en
> Win NT 4 Server SP4 primery domain server?

Egenskaber for netværksforbindelsen -> Authentication

Fjern krydset i "Enable network access control using 802.1x"

Bemærk at ovenstående er hentet fra en engelsk version.

Jeg har observeret, at ovenstående indstilling kan give problemer, når man
forsøger at kommunikere med en NT 4 DC

/Mikkel