Nytårsaften... Kender I nogen gode steder ~
Fra : Anders T. Hansen

Dato : 17-12-01 07:14

Vi er et par på 32 år (med 2 børn på 1 og 5 år)...

Vi er stille og rolige af natur - og ikke til de vilde fester.
Alligevel er vi meget sociale og vil gerne være sammen med nogen (meget
gerne andre børnefamilier) nytårsaften!

Er der nogen som kender nogen gode steder / arrangementer nytårsaften, som
hverken koster det vilde ud af øjenene... og heller ikke er for unge under
24
Det skal helst være et sted/arrangement, som også børnene kan være glade
for... men ved I, om der er et sted i Storkøæenhavn.

Vi bor i Taastrup!

Med venlig hilsen
Carsten J. Thomsen
& Mette
mail: cajuth(fjern_dette)@worldonline.dk

Fra : R. Ilsøe

Dato : 17-12-01 08:08

> Er der nogen som kender nogen gode steder / arrangementer nytårsaften, som
> hverken koster det vilde ud af øjenene... og heller ikke er for unge under
> 24

Ikke for at lydde knotten eller noget, men bare fordi man er under 24 er det
så ensbetydende med at man laver abe-fester? Eller at man er en u-moden
intetvidende, der ikke kan kommunikere med folk over 30? Jeg er 22, har 3
børn og er absolut ikke interesseret i en abe-fest nytårsaften. ½-delen af
mine venner er 30 og op, en af mine bedste veninder er 46...

Vil bare lige vide?!

Rinnie Ilsøe

Fra : Anders T. Hansen

Dato : 17-12-01 14:02

Kære Rinnie!

Det måd du undskylde.. sådan var det heller ikke ment!

Og jeg er bestemt selv med fester med "gang i" ... jeg er bare blevet for
gammel til at gå i byen... Det var egentlig det jeg mente med unge under
24...

Det var egentlig ikke for at sige noget om unge under 24 - det var mere for
at sige noget om mig (os) selv... Endnu engang undskyld...

Hilsen
Carsten

Fra : Carsten J. Thomsen

Dato : 17-12-01 14:06

Hov, jeg lånte en andens PC... derfor kom der et andet navn på forrige
indlæg...

Kan det i øvrigt ændres efter man har lagt det på NG ??

Hilsen
Carsten

Fra : R. Ilsøe

Dato : 17-12-01 22:44

> Og jeg er bestemt selv med fester med "gang i" ... jeg er bare blevet for
> gammel til at gå i byen... Det var egentlig det jeg mente med unge under
> 24...

Okok... Du behøver ikke at undskylde sådan... Ville bare gerne lige høre
hvad du mente... Om jeg skulle føle mig yderst ramt og vade væk med næsen
højt i sky eller hvad!

....Og så for at illustrere lidt at alder ikke siger noget om opførsel.
Desværre går alt for mange tit rundt og tror det, men som de fleste her inde
jo nok ved, så er der rolige 22 årige såvel som fest-glade 60-årige, der går
i byen hver weekend og fester til den lyse morgen:)

Håber i finder et sted nytårsaften... Det kunne jo være en idé til næste
år, at nogen slo' sig sammen om nogen familie-venlige nytårs-fester rundt om
i landet? Forberedelserne skal jo nok bare starte lidt før end nu...

Rinnie

Fra : jessica wurtz

Dato : 17-12-01 17:27

hej anders
kan du hjælpe?
hvordan mailer jeg til hele gruppen ?
jessica@musling.dk

Fra : R. Ilsøe

Dato : 17-12-01 22:45

> hej anders
> kan du hjælpe?
> hvordan mailer jeg til hele gruppen ?
> jessica@musling.dk

Sådan som du netop gjore;)

....Men det har du vel opdaget.

Velkommen til.

Rinnie

Fra : jessica wurtz

Dato : 19-12-01 18:09

tak man , nej jeg mener hvordan skriver jeg et indlæg som står for sig selv
om som dem med nålene som andre kan svare på og ikke under en anden ?

Fra : Ghita

Dato : 19-12-01 23:38

"jessica wurtz" <jessica@musling.dk> skrev i en
> tak man , nej jeg mener hvordan skriver jeg et indlæg som står for
sig selv
> om som dem med nålene som andre kan svare på og ikke under en anden ?

Ved siden af svar til gruppe er der en knap til ny meddelelse.
Den bruger du til et nyt indlæg.
Ghita

Fra : Birger Breum

Dato : 27-12-01 14:07

> Vi bor i Taastrup!
Vi bor også i Taastrup, og synes meget godt om ideen med at lave
"Børnenytår" med andre børnefamilier.

I år har vi planer, men vi vil måske gerne være med til, i god tid, at
arrangere et "Børnenytår 2002". Man kunne jo låne et klasseværelse/lege et
forsamlingshus eller lignende, lege hoppeborg og lignende.

Såfremt der er opbakning, kan vi godt lokkes til at lave en del af arbejdet.

mvh
Birger, Sandie og Simon (2 3/4 år)
Runeparken Taastrup

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 06-01-02 12:57

Hej

Jeg sidder som så tit søndag og har opgivet at finde på noget at lave (vi er
2 voksne og 2 børn (9 mdr og 4 1/3 år), om sommeren er det ikke så svært at
finde på noget at lave, MEN om vinteren (når der ikke er sne), så syntes jeg
det kniber, svømmehallen er totalt proppet, de venner man har er enten ikke
hjemme, eller også sover deres mindste børn , etc !

Er det kun os eller er det svært at finde på noget at lave om søndagen (når
man har et barn på 9 mdr i familien!)

Det ender gerne med at vores pige på 4 år får en 2 - 3 skideballer fordi at
hun er rastløs og hopper rundt i hele huset (og omkring vores ben) så ser
hun en film , besøger en veninde og kommer hjem igen 1 - 2 timer senere).

Så spiller man lidt sorteper, læser en bog, etc....Men søndagen er LAAAANG !

Nogen gode ideer ?

Mvh
Brian
Glostrup

Fra : Uffe Holst

Dato : 06-01-02 20:34

In an article of 6 Jan 2002 Brian Kristiansen wrote:

> Så spiller man lidt sorteper, læser en bog, etc....Men søndagen er
> LAAAANG !
>
> Nogen gode ideer ?

Gå udenfor! Naturen er en stor oplevelse, og det er den også om vinteren,
også selvom der ikke er sne. Tag en tur på dit bibliotek -- de har uden
tvivl et hav af bøger om naturen, som måske ikke altid vil give dig idéer,
men så give dig viden om naturen, når du kommer ud i den.

Blot fordi det er regnvejr eller der er et par frostgrader, så kan man
sagtens både gå i skov og på strand.

Så tag på tur ud i naturen. Du må jo nærmest have Vestskoven og Vestvolden
i baghaven. Udnyt den! Du kan snildt få et par timer til at gå med det hver
evig eneste weekend. Og bestemmer du dig for at tage endnu længere væk,
f.eks. til Dyrehaven, ud til Mølleåen, op til Gribskov eller ud til en
strand, så går der endnu mere af søndagen ved blot at tage frem og tilbage.

Smør en madpakke og se at komme af sted!

Det er synd, at hun skal have skideballer, for det er jo i virkeligheden
jer, der burde have dem :))) Hun er vel bare som børn er flest!

Og nåh ja -- det gode ved naturen er også, at den er ganske gratis :)))

Og husk at behandle den pænt!

--
Uffe Holst

Fra : Henriette Arup Veltz~

Dato : 08-01-02 20:07

hej

Hvor er det rart at høre at der også er andre der har det sådan. Ja, barnet
er vel som børn er flest (sådan er vores på 3 1/4 i hvert fald også), men
forældrene er jo også mennesker og bliver trætte og irritable og ærgelige
over at det skal være sådan. Især når man også har en lille at tage hensyn
til (vi har selv en på 3½md.). Og bagefter får man bare så dårlig
samvittighed over at det ikke kan være rigtig hyggeligt..........

Men altså det med naturen er rigtig nok - at hoppe i vandpytter er noget de
fleste børn synes om.
Men igen - det KAN også blive for koldt og klamt.

Vi bruger gerne AOK og SOL en del.På voresboern.dk skulle der vist også være
en lignende søgemaskine med muligheder.

Ellers er der jo div. børnetaeter. nej, det er jo ikke gratis og kan være
svært med en under 1 år, men den ene forælder kunne tage afsted. Billetter
skal bare bestilles god tid i forvejen.
Filmhuset på Gothersgade i Kbh. har også af og til børnefilmforevisninger og
de er ganske gratis.

Vi inviterer også af og til en legekammerat herhjem og laver privat biograf
med børnevideo og kanelsnegle.

Men indrømmet sommeren ER nemmere.

mvh. Henriette

Fra : Uffe Holst

Dato : 09-01-02 00:38

In an article of 8 Jan 2002 Henriette Arup Veltzé wrote:

> Men altså det med naturen er rigtig nok - at hoppe i vandpytter er noget de
> fleste børn synes om.
> Men igen - det KAN også blive for koldt og klamt.

Men langt hen ad vejen er det bare et spørgsmål om at klæde sig ordentligt

> Filmhuset på Gothersgade i Kbh. har også af og til børnefilmforevisninger og
> de er ganske gratis.

Der vises normalt børnefilm i Cinemateket hver dag. Et hurtigt kig i
programmet for januar viser, at der tirsdag til fredag vises børn film
kl. 10:30 og lørdag og søndag kl. 13:45. I januar anbefales lørdagsfilmen
fra 8 år, søndagfilmene anbefales fra 6 år. Hverdagsfilmene anbefales
fra 4 år, 3 år, 3 år, 3 år og 4 år henholdsvis uge 1, 2, 3, 4 og 5. Ellers
tag et kig på http://www.cinemateket.dk -- har aldrig selv kigger der, men
deres program er vel at finde der. Nok en god idé at ringe og bestille
billetter på forhånd i disse tider.

--
Uffe Holst

Fra : michael@haiku.dk

Dato : 09-01-02 00:03

Der er jo også altid børneportalen www.it-kids.dk, som I kan besøge
sammen. Der er INTET på den side, som børn ikke kan tåle at se eller
prøve. Flere af it-kids' spil kan i også downloade og spille off-line.

Min knægt er ihvertfald helt vild med deres agent-spil og kan godt
bruge en hel del tid på at lave sit eget akvarie.

Hilsen
Michael

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 10-01-02 07:45

Hej Brian og alle I andre.

Brian Kristiansen <brian@xxxxx.xx> wrote:

> Hej

[snip]

Kender problemet, men det er nu ikke søndagen, der er værst her
(jeg er på børnepasningsorlov med to drenge på 1 og 3); der er jo -
hvis man ellers selv har lyst til at komme der - muligheden for at gå i
kirke. Mange steder er der faktisk børnepasning under prædiken, og flere
steder også en hyggelig kirkekaffe bagefter. Uden at være voldsomt
religiøse plejer vi faktisk at komme i kirken.

Øv, alle jer i Kbh har da mange flere tilbud end os herovre i
Århus. ;-(

Hmm er der ikke andre heromkring, der går hjemme med nogen på
mines alder?

> Nogen gode ideer ?
>
> Mvh
> Brian
> Glostrup

M. v. h. Sebastian
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50 -- sadyhr@yahoo.com

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 10-01-02 18:11

Hej Alle

Tak for de mange svar

Skal lige tygge på dem, men den med en forening (fra torben ) lyder ret god
!

Mvh
brian

Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 09-01-02 02:34

brian@xxxxx.xx writes:
> [...]
>at
>finde på noget at lave, MEN om vinteren (når der ikke er sne), så syntes

Mange forældre har det sådan. Det kan være svært.

Mit bud for at du/I ændrer det er: Meld dig ind i en forening, der laver
aktiviteter for børn og unge. Deres kontingent er ikke så voldsomt endda.
Jeg er selv medlem af DUI-LEG og VIRKE, - men det kan være en hvilken som
helst forening, der blot laver aktiviteter for alle aldersgrupper. Hvis
du/I melder jer ind, så vil du/I kunne få en række fordele:

Børnene møder andre børn - og det er altså ikke dig/jer der hele tiden
skal koncentrere jer om om jeres barn/børn nu "har gang i den" - det
klarer børnene ofte selv.

Voksne forældre møder andre voksne forældre - og kan altså snakke om
hinanden erfaringer, når I mødes i foreningen. I behøver altså ikke at
invitere "gud og hvervmand" hjem til jer - for at få inspiration og gode
ideer om børn, børneopdragelse og aktiviteter med små børn.

Voksne forældre møder andre voksne, -der endnu ikke er forældre. Dette
sidste viser sig ofte at være en god samtalepartner, idet vi som
børne-forældre ofte kun koncentrerer det vi tror er vores børns behov -
frem for også at lytte til voksne, der kan "kigge med udefra"!.

Jeg håber, at du/I har fået nogle ideer til at gøre søvnige søndage til
glade søndage!

Venlig hilsen
Torben Borre Larsen
(Far til en søn på 9 måneder)