www-server med Pro@access
Fra : Eivind Andreassen

Dato : 16-12-01 21:13

Er der nogen der ved hvilke interne IP-adresser, som en
standardkonfigureret TDC Pro@ccess router forwarder kald på port 80
(www) og port 21 (ftp) ? Jeg ved det står i manualen men den er
desværre forsvundet. Det er en Speedstream 5711.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-12-01 21:59

Sun, 16 Dec 2001 20:13:05 GMT, skrev eivind_nospam_@mail.dk
(Eivind Andreassen):

>Er der nogen der ved hvilke interne IP-adresser, som en
>standardkonfigureret TDC Pro@ccess router forwarder kald på port 80
>(www) og port 21 (ftp) ?

news:tele.internet.adsl vil være et bedre sted at stille
specifikke TDC-spørgsmål.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Kim Christensen

Dato : 16-12-01 22:19

Eivind Andreassen skriver:

> [...]
> (www) og port 21 (ftp) ? Jeg ved det står i manualen men den er
> desværre forsvundet. Det er en Speedstream 5711.

192.168.1.3

Fra : Claus O

Dato : 16-12-01 22:35

"Kim Christensen" <kchr@int.tele.dk> wrote

> 192.168.1.3 web

og ftp/dns 192.168.1.4
(de mest syge tdc endnu har tilbudt, 2 servere/netkort bare for at køre begge
dele eller røste op med flere $)
Claus

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-12-01 23:00

> og ftp/dns 192.168.1.4
> (de mest syge tdc endnu har tilbudt, 2 servere/netkort bare for at køre
begge
> dele eller røste op med flere $)

Ja, eller mere simplet; flere IP-adresser på ét NIC.

Kim Jensen
litewerx.com // kelvin8.com // newscaster.dk

Fra : Allan

Dato : 18-12-01 12:25

> og ftp/dns 192.168.1.4
> (de mest syge tdc endnu har tilbudt, 2 servere/netkort bare for at køre
begge
> dele eller røste op med flere $)
> Claus

vrøvl.!!

Du kan sagtens tildele dit netkort flere ip adresser.

-Allan

Fra : Ole Lønborg

Dato : 18-12-01 13:32

Allan wrote:

> begge
>
> vrøvl.!!
>
> Du kan sagtens tildele dit netkort flere ip adresser.

Hvordan gør man det ?

/Ole Lønborg

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 18-12-01 19:30

Ole Lønborg <ole_nmews@lonborg.dk> wrote:

>Hvordan gør man det ?

Først fortæller man hvilket operativsystem man bruger, og
derefter vil nogen der har prøvet det i netop det operativsystem
sikkert kunne svare.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Ole Lønborg

Dato : 18-12-01 20:44

Jesper Dybdal wrote:

> Først fortæller man hvilket operativsystem man bruger, og
> derefter vil nogen der har prøvet det i netop det operativsystem
> sikkert kunne svare.

Okay, Allan konstatering var ellers så generel at jeg gik ud fra der var
en generel løsning.

Jeg bruger selv Win98 SE.
Jeg har (efter Allans svar) prøvet at se i egenskaberne for TCP/IP på
netkortet.
Men der kan jeg kun angive eet IP-nummer.

Jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal kunne angive et IP-nummer mere ?

Mvh. Ole Lønborg

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 18-12-01 21:52

> [...]

>Men der kan jeg kun angive eet IP-nummer.
>
>Jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal kunne angive et IP-nummer mere ?

Jeg mener at man i Win98 er nødt til selv at redigere i
registry'et. Jeg kan ikke lige opskriften, men det er jeg sikker
på at andre her kan.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Ole Lønborg

Dato : 19-12-01 00:00

Jesper Dybdal wrote:

> Jeg mener at man i Win98 er nødt til selv at redigere i
> registry'et. Jeg kan ikke lige opskriften, men det er jeg sikker
> på at andre her kan.

Jeg gravede lidt i Google og fandt ud af følgende for at give eet netkort
flere IP-numre i Win98 :

I Registry finder man
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\NetTrans

I en af nøglerne 0000, 0001 osv er IP-adressen til netkortet defineret i
strengværdien IPAddress
Tilsvarende er undernetmasken defineret i IPMask.

På min TDC Pro@ er de f.eks. sat til "192.168.1.3" og "255.255.255.0".

Hvis nu jeg også vil køre mailserver på samme maskine sættes de to værdier
til "192.168.1.3,192.168.1.2" og "255.255.255.0,255.255.255.0", hvorefter man
booter.
Af en eller anden grund måtte jeg boote to gange, men jeg tror det var et
"hik".
Nu virker det i hvert fald !

Men reglen er altså at man tilføjer nye IP-numre adskilt med komma UDEN
mellemrum, og at man tilføjer tilsvarende i undermasken.

Beskrevet i MS-KnowledgeBase under Q156772 :
http://support.microsoft.com/directory/article.asp?ID=KB;EN-US;Q156772

Tak for sporene til Alan og Jesper.

Mvh. Ole Lønborg

Fra : Martin Højriis Krist~