Min hjemmeside kan ikke læses i udlandet?
Fra : Klaus

Dato : 16-12-01 20:06

Hej.
Jeg har et problem.
Min hjemmeside kan ikke læses i udlandet, men hvor ikke?
Der er ingen problemer med at læse den her i landet, men ligeså snart man
forsøger at læse den i udlandet, det være sig USA, Australien eller Tyskland,
så får man kun hvide sider op.
Hjemmesiden er lavet i Notetab Light.
Man er velkommen til at se på siden, som er www.fladskov.dk .
Jeg håber, at man har mulighed for at hjælpe mig.
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Klaus.

--
Posted from koenat1.dk-tv.net [195.249.246.193]

Fra : Jette

Dato : 16-12-01 22:16

"Klaus" skrev:
> [...]
> Der er ingen problemer med at læse den her i landet, men ligeså snart man
> forsøger at læse den i udlandet, det være sig USA, Australien eller
[klip]

Nu kender jeg ikke Notetab Light, men der er rigtig mange fejl i din kode.
Prøv engang at checke din forside i W3C's validator:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.fladskov.dk&charset=%28de
tect+automatically%29&doctype=Inline

Den første fejl ligger i angivelsen af karaktersæt, her mangler du vidst en
bindestreg i iso-8859-1.

Derudover har du angivet i din DTD at du benytter strict html. Men i koden
bruger du nogle attributter der iht. standarden ikke kan benyttes med denne
version af html.

Jeg ved ikke om noget af dette kan have betydning for dine udenlandske
læsere, men i hvert fald er der størst chance for at alle kan læse ens side,
hvis man overholder standarden.

Jeg ved ikke så meget om angivelse af karaktersæt, men du kan ihvert fald
læse om DTD'en på http://www.webtip.dk/html/syntaks/dtd.php .

Mvh. Jette
www.webtip.dk

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 17-12-01 00:06

Klaus wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Der er ingen problemer med at læse den her i landet, men
> ligeså snart man forsøger at læse den i udlandet, det være
> sig USA, Australien eller Tyskland, så får man kun hvide sider.

Umiddelbart lyder det usandsynligt at det skulle have noget med den fysiske
placering at gøre. Jeg gætter på at det skyldes at din side ikke kan ses i alle
browsere.

Prøv at spørge om hvilken browser der benyttes næste gang nogen siger de ikke
kan se din side.

Det er altid en god idé at teste i flere forskellige browsere når man udvikler -
personligt synes jeg følgende er et minimum:

Internet Explorer
http://www.microsoft.com/windows/ie/

Opera
http://www.opera.com

Mozilla eller Netscape 6.2
http://www.netscape.com/download/
http://www.mozilla.org

Man kan også vælge at teste siden i Netscape version 4 - det afhænger bl.a. af
målgruppen og hvor mange timer man vil lægge i at udvikle siden.

Hvilke browsere har du testet sitet i?

Bedste hilsener
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk