Link til telnet-session fra browser
Fra : Tornøe

Dato : 16-12-01 18:51

Hej

Jeg vil gerne kunne aktivere en telnet-session til vores switch fra vores
intranet. Hvis jeg laver et link fra vores hjemmeside til
telnet://192.168.1.3 starter telnet-programmet ganske vist op, men det kan
ikke åbne forbindelse til IP-adressen.

Hvad er der galt med syntaksen?

På forhånd tak,

Jens

Fra : Christian Andersen

Dato : 16-12-01 18:57

Tornøe wrote:

>telnet://192.168.1.3 starter telnet-programmet ganske vist op, men det kan
>ikke åbne forbindelse til IP-adressen.
>
>Hvad er der galt med syntaksen?

Ikke noget. Svarer switchen ellers på telnet?

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med billeder af Tina Dickow!

Tina Dickow - Fuel. Et album du MÅ eje!

Fra : Tornøe

Dato : 16-12-01 19:38

> Ikke noget. Svarer switchen ellers på telnet?

Självklart, som man siger hinsidan. Start | Kør 'telnet 192.168.1.3' virker
glimragende. Måske er telnet-applikationen sat forkert op i min browser?

Jens

Fra : Christian Andersen

Dato : 16-12-01 19:55

Tornøe wrote:

>Självklart, som man siger hinsidan. Start | Kør 'telnet 192.168.1.3' virker
>glimragende. Måske er telnet-applikationen sat forkert op i min browser?

Måske.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-12-01 22:06

On Sun, 16 Dec 2001 18:51:07 +0100, "Tornøe"
<jens@NOSPAMtornoe.net> wrote:

> Hvis jeg laver et link fra vores hjemmeside til
> telnet://192.168.1.3 starter telnet-programmet ganske vist
> op, men det kan ikke åbne forbindelse til IP-adressen.

Det virker med min telnet-klient (CRT).

> Hvad er der galt med syntaksen?

Prøv telnet:192.168.1.3

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Tornøe

Dato : 17-12-01 10:01

> Prøv telnet:192.168.1.3

Den har jeg også prøvet uden succes. Der er tilsyneladende noget galt med
parameteroverførslen fra browseren til min telnetklient, da klienten
(Win98's indbyggede telnet) starter godt nok op, men ikke connecter.

Tak for svarene!

Jens

Fra : Christian Andersen

Dato : 17-12-01 12:03

Tornøe wrote:

>Den har jeg også prøvet uden succes. Der er tilsyneladende noget galt med
>parameteroverførslen fra browseren til min telnetklient, da klienten
>(Win98's indbyggede telnet) starter godt nok op, men ikke connecter.

Er du sikker på at switchen er sat op til at svare på
telnet-forbindelser fra den IP du sidder ved, herunder at klienten og
switchen er på samme subnet?

Fra : Tornøe

Dato : 17-12-01 12:31

> Er du sikker på at switchen er sat op til at svare på
> telnet-forbindelser fra den IP du sidder ved, herunder at klienten og
> switchen er på samme subnet?

Ja. Hvis jeg connecter til switchen direkte fra telnet-klienten, er der
ingen problemer. Det er kun, når jeg forsøger at få min browser til at
starte telnet-klienten op med en session til switchen, at det ikke virker.

Det får mig til at tro, at parameteren indeholdende switchens IP-adresse
ikke bliver overført korrekt fra browseren til klienten. Som sagt starter
klienten fint op, den vil bare ikke connecte.

Jens

Fra : Christian Andersen

Dato : 17-12-01 17:12

Tornøe wrote:

>Det får mig til at tro, at parameteren indeholdende switchens IP-adresse
>ikke bliver overført korrekt fra browseren til klienten. Som sagt starter
>klienten fint op, den vil bare ikke connecte.

Mystisk. Smid det ud, det lort