JEG HADER FOLK I PELS!
Fra : RHR

Dato : 16-12-01 17:07

Hej alle!

Jeg har enderlig fundet en side der deler mine holdninger ang. pels. Jeg er
godt nok ikke vegetar men bestræber mig på kun at spise kød fra dyr som har
haft en godt liv!
www.alledyrsfrihed.dk

Glædelig jul & Godt nytår til jer alle
Mvh RHR

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-12-01 17:23

Hej RHR

Jeg synes det er lidt ensidigt fx kan jeg ikke forstå, at det skulle være
bedre at smide skindet væk, når man slagter en kalv eller en kanin, så jeg
har ikke noget imod at folk går i kalve- eller kaninpels. På samme måde har
jeg det med sælskind fra Grønland, hvor hele sælen udnyttes, hvorfor så
smide skindet væk??

Derimod bryder jeg mig ikke om pelse fra dyr der kun slagtes/jages for
skindets skyld.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Finn Jensen

Dato : 16-12-01 17:29

> [...]
er
> godt nok ikke vegetar men bestræber mig på kun at spise kød fra dyr som

Og jeg _hader_ folk der smadre anerkendte forretninger blot fordi de sælger
dyre skind og jeg _hader_ folk der lukker tamme mink ud i naturen hvor de
dør en langsom død fordi de ikke kan klare sig.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Alex Linaa

Dato : 17-12-01 09:11

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dyre skind og jeg _hader_ folk der lukker tamme mink ud i naturen hvor de
> dør en langsom død fordi de ikke kan klare sig.

Det er desværre værre end som så med minkene.
Disse totalt sindssyge mennesker der slipper tamme mink ud i naturen, har
ikke noget der kunne minde om realitetssans, og omtanke i deres små
indskrænkede hjerner.
Minkene klarer sig nemlig forbavsende godt i den danske fauna, og idet disse
ingen naturlige fjender har er de en alvorlig trussel mod den økologiske
ballance i naturen. Det er så grelt at en 3-4 mink på 20 ha = nul fasaner og
agerhøns.

Jo jeg _hader_ også uansvarlige snærvertsynede fundamentalister, der spilder
deres liv på en sag, og giver fedt og fanden i helheden og resten af livets
afskygninger.

Denne tråd hører vist rettere hjemme i dk.fritid.dyr, hvortil jeg FUT'er

Alex Linaa

Fra : RHR

Dato : 17-12-01 19:39

Jeg er enig! Selvfølgelig er det ok at lave pelse hvis man anvender kødet.
Jeg går heller ikke ind for så drastiske ting så som at lukke mink fri og
smadre butikker. Jeg har bare et alvorligt problem med at folk går i dens
slags pelse som kommer fra dyr som kun har levet for at forfængelige
mennesker skal gå i deres pels..
Mvh RHR

Fra : Claus Christiansen

Dato : 22-12-01 09:48

Hvad er forskellen på at opdrætte dyr for at bruge deres pels til
beklædning. Frem for at bruge dets kød??

Det er jo muligt for mennesker helt at undvære animalske produkter!

Claus

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-12-01 10:01

"Claus Christiansen" <cfc@cc-c.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er forskellen på at opdrætte dyr for at bruge deres pels til
> beklædning. Frem for at bruge dets kød??

tja på en eller anden måde synes jeg det er luksus .. altså at
opdrætte dyr kun for at bruge deres pels .. det er ikke en
nødvendighed for os at gå med pels .. og endelig er der det ved det at
dyr der opdrættes i mange tilfælde slet ikke har et optimalt godt liv
...se på vore høns, grise, køer/kalve osv .. dyrene lider for at vi kan
få mad .. jeg synes netop det er disse ting der gør at man ikke skal
opdrætte dyr bare med det formål at bruge deres pels og kassere
resten af dyret .. det er spild til ingen nytte .. mvh Ami

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 17-12-01 10:53

Jeg er også imod folk der går i pels især nu hvor der er så mange
kunsstoffer der kan bruges til tøj istedet for, hvis det er selvdøde dyr så
er det noget andet, men det er nok ikke tilfældet når man ser de snoppede
koner i pels .Men der vil altid være nogen der syntes at det er helt i orden
at gå med pels og måske enda også hundepels ,dem er der også nogle af
herinde ! men det er vist mere for at provokere eller for at få lidt
opmærksomhed og for at skille sig lidt ud ,at folk siger den slags !

Det ville ikke røre min nattesøvn hvis jeg så nogen smadre en pelsbutik
!derimod syntes jeg også at det er meget forkert og ubetænksomt at slippe
mink ud fra farme midt om natten ,det er jo dyreplageri og hjælper ingen !

Fra : Claus Christiansen

Dato : 17-12-01 11:38

<"Punish> wrote:

> [...]
> mink ud fra farme midt om natten ,det er jo dyreplageri og hjælper ingen !

Hvad med lædersko eller en jakke af gedeskind??? Jeg har spurt dig før
og spør igen er DU veganer?????

Claus

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 17-12-01 11:46

> Hvad med lædersko eller en jakke af gedeskind??? Jeg har spurt dig før
> og spør igen er DU veganer?????nej

Men ja man kan jo altid prøve at retfærdiggøre noget forkert med noget andet
og på den måde undgå at forholde sig til problemet ! jeg mener ikke at
lædersko er helt det samme som en minkjakke eller en sælskindsjakke eller en
goldenretrieverjakke gør du ?

Fra : Alex Linaa

Dato : 17-12-01 12:03

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse

> [...]
> og på den måde undgå at forholde sig til problemet ! jeg mener ikke at
> lædersko er helt det samme som en minkjakke eller en sælskindsjakke eller

Og man kan jo altid promovere dogmatisme, ved at blæse det ud af
proportioner!

Og hvad er det lige der er galt med en sælskindsjakke?
Er du efterkommer af de der hjernelamme greenpeacefolk der for nogle år
siden var ved at trække tæppet væk under de Grønlandske fangere?
Man har skudt sælger i Grønland siden ruder konge var knægt, baseret sit
eksistensgrundlag på udnyttelse af _hele_ sælen, og levet i harmoni med
naturen.
Og så kommer du på samme måde som de der greenbrains og prøver at gøre
sælskind odiøst? Så er det da også meget bedre at smide skindet i havet, når
sælen er spist, ikke?
Snak lige om skadevirkning og manglende indsigt.

/Alex (Som ved et uheld fik dig pillet ud af kill-filteret - Det _har_ jeg
rettet op på igen!)

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-12-01 13:10

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse
> [...]
sit
> eksistensgrundlag på udnyttelse af _hele_ sælen, og levet i harmoni

Uha godt jeg ikke er sælger på Grønland undskyld jeg kunne bare
ikke lade være med at grine) men ellers giver jeg dig fuldkommen ret i
det du skriver ...

MVH Ami (der godt nok ikke strækker det til længere en rulamsluffer og
skindsko/støvler , men det er så min fejl)

godmandagshils fra Ami

Fra : Alex Linaa

Dato : 17-12-01 13:19

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Uha godt jeg ikke er sælger på Grønland

*haha* Utroligt som en trykfejl somme tider kan give en utilsigtet, men
morsom drejning.

Det kan jo være det kun var sælgere af medlemsskab af greenpeace der fik den
behandling

> MVH Ami (der godt nok ikke strækker det til længere en rulamsluffer og
> skindsko/støvler , men det er så min fejl)

Mvh Alex (Der heller ikke har anden pels end den indbyggede :)

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-12-01 15:06

> [...]
meddelelse

> *haha* Utroligt som en trykfejl somme tider kan give en utilsigtet,

Ja især når man har lyst til at gøre livet sjovere ved at bruge ironi
og selvironi

> Det kan jo være det kun var sælgere af medlemsskab af greenpeace der
fik den
> behandling

OK så langt glemte jeg lige at tænke

nej og så de rulamsluffer og sko man får fordi koen/fåret alligevel
skulle være til menneskeføde ..

men vi er nok enige når det kommer til stykket

mvh Ami

Fra : Alex Linaa

Dato : 17-12-01 15:42

> nej og så de rulamsluffer og sko man får fordi koen/fåret alligevel
> skulle være til menneskeføde ..
>
> men vi er nok enige når det kommer til stykket

Jeg tror vi er ret så enige.
Som jæger er jeg ofte blevet rystet på hovedet af fordi jeg lod ræven løbe,
og "nøjedes" med en due der tilfældigt kom forbi.
Jeg har bare det princip, at jeg _IKKE_ skyder vildt jeg ikke vil spise
(Måske vil jeg gøre en undtagelse med mink).
Jeg ser ingen grund til at ræven skal lade livet, for jeg kan blære mig med
mine skydefærdigheder.
Men når fasanen kommer på bordet kan jeg spise den i forvisning om den har
haft et godt og frit liv, og "Grovnyde" smagen af rigtigt vildt uden
"tremmer".
Jeg bruger faktisk hele fuglen, idet fjerene ender som fluer til fiskeri.
Hvor var det egentligt jeg ville hen? Jo, så længe vi udnytter dyrene med
respekt og omtanke, ser jeg intet odiøst i en fasanfjer i hatten, eller et
par hjemmesko af hareskind.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-12-01 18:40

> [...]
Jo, så længe vi udnytter
dyrene med
> respekt og omtanke, ser jeg intet odiøst i en fasanfjer i hatten,

Principielt kan jeg kun give dig ret ... mvh Ami

Fra : Marlene

Dato : 18-12-01 10:28

Alex Linaa <@nospam@a@linaa.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c1e0430$0$93451$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> respekt og omtanke, ser jeg intet odiøst i en fasanfjer i hatten, eller et

Exactly!

Mvh. Marlene.

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 17-12-01 13:18

> Og hvad er det lige der er galt med en sælskindsjakke?

Det der er galt er hvis man skyder dyret bare fordi man vil gå rundt og
spille snoppet i dyrets pels !!især nu hvor der er så mange andre matrialer
der kan bruges til at varme kroppen med !

> [...]
> Man har skudt sælger i Grønland siden ruder konge var knægt, baseret sit
> eksistensgrundlag på udnyttelse af _hele_ sælen, og levet i harmoni med

haha er du efterkommer af de der hjernelamme snoppede kælinger der tror at
de er mere end andre fordi de går klædt i en mølædt lugtende død sæl ?? det
var vist et lige så dumt spørgsmål

Så er det da også meget bedre at smide skindet i havet, når
> sælen er spist, ikke?

det har jeg aldrig sagt ! jeg siger at hvis man skyder sælen for at spise
den så er det da ok at tage skindet !hvis man kan finde nogen der gidder gå
rundt med et dødt dyr omkring sig .

haha ja der var vist en der følte sig truffet

> /Alex (Som ved et uheld fik dig pillet ud af kill-filteret - Det _har_
jeg
> rettet op på igen!)

uha det gør mig godt nok ked af det det er jo også nemmere for dig kun
at forholde dig til meninger/spørgsmål hvor du er enig i ikke ? så skal du
jo ikke tænke lige så meget og så kan man blive i sin egen lille verden
god jul til dig og din døde sæl der sikkert hænger i skabet og lugter

Fra : Alex Linaa

Dato : 17-12-01 13:59

> [...]

> jo ikke tænke lige så meget og så kan man blive i sin egen lille verden

Du har vist ikke helt fattet ideen med et kill-filter.
Den går i al sin banale enkelthed ud på at filtrere personer der ikke formår
at diskutere i et anstændigt sprog, på et anstændigt niveau, og som hele
tiden går efter manden i stedet for bolden, fra.
Du er blot blevet vejet og fundet for let på denne vægtskål.

> god jul til dig og din døde sæl der sikkert hænger i skabet og lugter

Som jeg lige lod stå af illustrative hensyn, så al tvivl om kill-filtrets
berettigelse er fejet af banen.

<slam.waw>

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 17-12-01 14:32

> [...]
formår
> at diskutere i et anstændigt sprog, på et anstændigt niveau,

eller med andre ord ikke er enig med dig

> god jul til dig og din døde sæl der sikkert hænger i skabet og lugter
>
> Som jeg lige lod stå af illustrative hensyn, så al tvivl om kill-filtrets
> berettigelse er fejet af banen.

haha der skal ikke meget til for at fornærme dig hva ? det må da være
rart at have så stor en tolerancetærskel "ironi"

Fra : Claus Christiansen

Dato : 17-12-01 22:41

Punish du må engang for alle forklare mig hvad forskellen er på en død
sæl/lille og nuttet dyr og en grim lugtende gris. Og hvad retfærdig gør
"produktion" af den ene frem for den anden.?????

Claus

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 18-12-01 11:36

Claus Christiansen <cfc@cc-c.dk> wrote in message
> [...]
>
> Claus
>
> Jammen det skal jeg fortælle dig ! Det har noget med føelser at gøre !der
er ingen tvivl om at vi to ser forskelligt på det her , men jeg kan prøve at
vende spørgsmålet om og så kan du besvare !

Hvad er forskellen på en død lugtende gris og en lille død baby ?

og sådanne eksempler kunne jeg komme med mange af , jeg håber at du forstår
hvad jeg mener der er for mig og mange andre stor forskel på at slagte en
hundevalp og bruge den som jakke eller at slagte en ko og bruge den !

Fra : Claus Christiansen

Dato : 22-12-01 09:48

Nu kommer du igen med dine dyre >< menneske argumenter.

Kom med noget bedere!

Men for mig er der igen forskel på forskellige dyr, blot der er en god
dyrevelfærd.... Og her ser jeg det største problem. Hellere en pels fra
en Dalmatiner der har haft et godt liv end 5 kyllinger for 90 kr.

Claus

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-12-01 16:59

> Nu kommer du igen med dine dyre >< menneske argumenter.
>
> Kom med noget bedere!

Det er mennesker der slagter dyrene og det er os der bestemmer hvem der
skal dø og hvorfor ! så er der nogle mennesker der er fuldstændigt ligeglade
med vilke dyr der dør og hvorfor ,folk der kun tænker penge penge ! sådanne
nogle som dig og nej jeg kommer ikke med noget bedre for jeg syntes at det
er et godt eksempel med babyskind eller sælskind ! det er bare dig der ikke
kan/tør tage stilling til det ! det drejer sig om føelser ! og føelsesmæsigt
er der forskel på en kylling og en hund !sådan er det bare det må du da
indse

Og helt ærligt du tror at der er nogen dyr der lever et "godt" liv før de
bliver slagtet vel ?? måske lige et par økologiske køer ude bag Roskilde men
så er der altså heller ikke flere ! og hundene der bliver brugt til pels
lever et frygteligt liv ! alle sammen og minkene o.s.v. ser du ikke tv ? vi
bliver aldrig enige for du nægter at forstå hvad jeg mener med føelser og
hundeskind !

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-12-01 13:05

meddelelse news:RZjT7.11172$z4.1244650@news000.worldonline.dk...

> Men ja man kan jo altid prøve at retfærdiggøre noget forkert med
noget andet
> og på den måde undgå at forholde sig til problemet !

Nåe nu forstår jeg .. .det er det du så ihærdigt forsøger på????

jeg mener ikke at
> lædersko er helt det samme som en minkjakke eller en sælskindsjakke
eller en
> goldenretrieverjakke gør du ?

Hvor pokker er forskellen hvis ikke dyret direkte bliver aflivet for
skindets skyld .. dyret der slagtes/aflives.. og hvor kødet bliver
spist og alt hvad der kan bruges brugt .. og dyret vel at mærke har
haft et godt liv ..og er aflivet så humant som overhovedet muligt ..
tja hvor ser du så forskellen .. ??? kan folk bruge min hunds pels når
jeg lader den aflive .. tja så for min skyld ingen alarm .. hunden har
fred .. sjælen har forladt kroppen så ????

mvh Ami

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 17-12-01 13:37

> [...]
> spist og alt hvad der kan bruges brugt .. og dyret vel at mærke har
> haft et godt liv ..og er aflivet så humant som overhovedet muligt ..

Jeg ser stor forskel på en ko og en hund ! gør du ikke det ?

kan folk bruge min hunds pels når
> jeg lader den aflive .. tja så for min skyld ingen alarm .. hunden har
> fred .. sjælen har forladt kroppen så ????

Ja der er vi så uenige ! og jeg tror nu heller ikke at du ville syntes at
det var særlig sjovt hvis din hunds pels blev brugt til en jakke og du mødte
din hunds pels på en dame oppe i brugsen eller på jobbet ?

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-12-01 15:54

meddelelse news:2BlT7.11191$z4.1249459@news000.worldonline.dk...

> [...]
du mødte
> din hunds pels på en dame oppe i brugsen eller på jobbet ?

Godt nok er mine hunde ikke små men der skal mere end to hunde af mine
slags til at blive en jakke og jeg ville nok næppe kunne kende mine
hundes pels mellem andre pelsstykker på en jakke .. det ville være
otopi at tro ..
mvh Ami

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 17-12-01 17:08

Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> slags til at blive en jakke og jeg ville nok næppe kunne kende mine
> hundes pels mellem andre pelsstykker på en jakke .. det ville være

nej men du forstår hvad jeg mener ik !? hvad hvis din nabo kom med et kasket
lavet ud af din gamle døde hund ? ville du stadig syntes at det var ok ?

Fra : Claus Christiansen

Dato : 17-12-01 22:41

<"Punish> wrote:
Nej egentilg ikke i denne sammenhæng!! Jeg elsker mine forældres to
hunde (kan ikke selv have hund pga allergi) og ville ikke lave dem om
til luffer. Men det er jo heller ikke det sagen drejer sig om men
"industrielt producerede" dyr til pels eller kød.

Fra : Claus Christiansen

Dato : 17-12-01 22:41

Jo faktisk mener jeg det er det samme, hvis der er den samme dyre
velfærd i "produktionen".

Claus

Fra : RHR

Dato : 17-12-01 19:43

Nej jeg er ikke veganer.. Jeg spiser bare kun animalske produkter fra dyr
som har haft det godt - JA jeg køber kød direkte fra bonden hvor jeg ved
selvsyn har konstateret at dyrene har det godt

Fra : Claus Christiansen

Dato : 17-12-01 22:41

Jamen så er du i din gode ret til at brokke dig over manglende
dyrevelfærd.

CFC

Fra : Alex Linaa

Dato : 17-12-01 12:41

meddelelse news:EbjT7.11160$z4.1242759@news000.worldonline.dk...

> Det ville ikke røre min nattesøvn hvis jeg så nogen smadre en pelsbutik

Ja så er spørgsmålet hvem det siger mest om mht. samfundssind, og en hel
masse andre "fremmedord" som du sikkert heller ikke forstår.

*PLONK*

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-12-01 12:59

> [...]
> herinde ! men det er vist mere for at provokere eller for at få lidt
> opmærksomhed og for at skille sig lidt ud ,at folk siger den slags !

Helt ærligt , som Nina El Falaki skriver den 16.12 kl 17:23 må der
være tale om at hele dyret bruges .. dvs at man ikke dræber et dyr
bare for skindets skyld .....og at dyret har haft et godt/tåleligt liv
mens det er i live .. jeg kunne ikke selv personligt tænke mig at gå
med en pels af hverken det ene eller andet dyr .. men går gladeligt i
lædersko .. og det gør du vel også ...???????????? og i forbindelse
med provokation .. ja helt ærligt så er der da vist ingen der er mere
provokerende end netop du ...Du foreslår selvdøde dyr skulle kunne
bruges til pels .. OK en hund der bliver aflivet af sygdom eller anden
årsag skulle så også være ok at bruge til pels ..??? tja hvis man kan
lide at gå i pels så for min skyld ingen alarm .. dyret er dødt
alligevel .. og hvad der sker med hundens kadaver når jeg ikke ser det
er i og for sig ligegyldigt .. det er kun et tomt hylster .. jeg lader
dyrlægen beholde de dyr jeg får aflivet .. og ved at de går til
forbrænding .. men blev pelsen brugt til skind tja så levede jeg også
med det .. jeg smider også mit tøj til genbrug når jeg kasserer det ..
mine hundes tomme hylstrer må de bruge til hvad de vil .. dyret er
dødt , sjælen har forladt det ...

> Det ville ikke røre min nattesøvn hvis jeg så nogen smadre en
pelsbutik

Hold op hvem er det lige nu der provokerer??? tænker du ikke på at du
smadrer en persons levevej .. ????

> !derimod syntes jeg også at det er meget forkert og ubetænksomt at
slippe
> mink ud fra farme midt om natten ,det er jo dyreplageri og hjælper
ingen !

Det viser sig jo at dyrene (minkene) sagtens kan klare sig , men at
det går ud over andre dyrearter .. så den handling ser jeg for totalt
tankeløs ....

men jeg håber da at du kan holde tæerne varme i dine kunstlæder
sko/støvler og tasken du har er selvfølgelig af kunstlæder/nylon eller
et andet kunstprodukt .. og dine hunde får da selvfølgelig aldrig et
oksehudsben eller andre grise/oksehudsprodukter(det gør mine ikke for
de er allergikere) hvad med kødet juleaften det har du selvfølgelig
også droppet .. for ande/gåsedun bliver jo til den dyne du
formentlig(hvis ikke du som jeg er allergiker) holder varmen i om
natten ..

MVH Ami

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 17-12-01 13:30

> [...]
> være tale om at hele dyret bruges .. dvs at man ikke dræber et dyr
> bare for skindets skyld .....og at dyret har haft et godt/tåleligt liv

Enig !!

jeg kunne ikke selv personligt tænke mig at gå
> med en pels af hverken det ene eller andet dyr .. men går gladeligt i
> lædersko .. og det gør du vel også ...????????????

Ja det gør jeg da

> [...]
> er i og for sig ligegyldigt .. det er kun et tomt hylster .. jeg lader
> dyrlægen beholde de dyr jeg får aflivet ..

Jeg ville da aldrig lade dyrelægen beholde et dyr jeg havde fået aflivet, så
de kunne kaste rundt med det når det skulle i containeren ,fryseren o.s.v.
men det kan da godt være at jeg er lidt sart hvad det angår !? jeg ville
begrave min hund i haven

> [...]
> med det .. jeg smider også mit tøj til genbrug når jeg kasserer det ..
> mine hundes tomme hylstrer må de bruge til hvad de vil .. dyret er

sådan er vi jo så forskellige !

> pelsbutik
>
> Hold op hvem er det lige nu der provokerer??? tænker du ikke på at du
> smadrer en persons levevej .. ????

det kan da godt være at det er lidt provokerende men han kunne jo
bare finde noget andet at leve af end at sælge hundeskind !

> [...]
> også droppet .. for ande/gåsedun bliver jo til den dyne du
> formentlig(hvis ikke du som jeg er allergiker) holder varmen i om

jaja som jeg skrev før kan man altid komme med et eksempel på noget er
forkert ,men det retfærdigører altså ikke efter min mening at andet er
forkert !

Jeg er imod at man bruger hundeskind til jakker o.s.v. og det er jeg selv om
jeg går i lædersko og min hund spiser hudben !jeg håber ikke at det er alt
for dobbeltmoralsk for så kan man vist finde dobbeltmoral i alting

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-12-01 15:50

meddelelse news:cvlT7.11190$z4.1249191@news000.worldonline.dk...

> [...]
o.s.v.
> men det kan da godt være at jeg er lidt sart hvad det angår !? jeg

Tja du begraver måske også dit tøj i haven så ikke genbrugsfolk skal
smide rundt med det når jeg har sagt det absolut sidste farvel
til mit dyr ... og det er mere end 110% dødt .. og jeg har set
dyrlægen bære dyret varsomt ud i bilen .. så ved jeg han smider med
det og at andre vil smide med det .. men det er det tomme hylster ..
min hunds tøj de smider med ... hundens sjæl er nu gået over
regnbuebroen .. og har fred ..og helt ærligt ville jeg nødig bo i
boligforening hvor til og fraflytning er ret stor hvis alle begravede
deres store hunde osv i haven .. det er hvad jeg vil kalde
miljøsvineri ud over alle grænser ..

> det kan da godt være at det er lidt provokerende men han
kunne jo
> bare finde noget andet at leve af end at sælge hundeskind !

Jeg tror de færreste dyrlæger lever af at sælge hundeskind ..??

> [...]
er alt
> for dobbeltmoralsk for så kan man vist finde dobbeltmoral i alting

De dyr jeg har levet et værdigt og godt liv .. og haft en værdig død
... og hvad der så sker med deres tomme hylstre når jeg ikke ser det ..
tja .. vel hellere en pels af min hund end at regnormene skal æde
kadaveret ?? Tja jeg vil mene der er en del dobbeltmoralsk i det ..
for mine hunde der evt . bliver pelse har haft et mere værdigt liv og
en værdigere død end dyret din hund æder hudben af og dyret hvis skind
du bruger til sko ..Jeg er også i mod hundeskind til jakker hvis det
er fra dyr der har haft et pinefuldt liv og en pinefuld død .. det har
noget med dyrets livskvalitet at gøre pg dødskvalitet havde jeg nær
sagt ..

mvh Ami

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 17-12-01 17:19

> Tja du begraver måske også dit tøj i haven så ikke genbrugsfolk skal
> smide rundt med det

Nu kan man jo ikke lige sammenligne et par gamle cowboybukser med en gammel
hund vel !

> [...]
> boligforening hvor til og fraflytning er ret stor hvis alle begravede
> deres store hunde osv i haven .. det er hvad jeg vil kalde

Den er vist lidt langt ude er den ik! der er sku da heller ikke nogen der
bor et sted hvor der bliver begravet hunde hver anden dag vel !

ja det giver jeg dig ret i ! og det har jeg da heller aldrig påstået ! !det
er pelsforetningen inde i kbh jeg snakkede om !

> [...]
> .. og hvad der så sker med deres tomme hylstre når jeg ikke ser det ..
> tja .. vel hellere en pels af min hund end at regnormene skal æde

det ser vi så forskelligt på !og bliver ikke enige !lav du blot en pels ud
af dine døde hunde hvis du har lyst til det !Jeg er ligeglad vilket liv en
hund har levet når det angår at lave pels ud af det ! jeg syntes at det er
dybt provokerende og usmageligt at lave pels ud af menneskets bedste ven ! !
og så er jeg sku ligeglad med alle de "smarte" argumenter om lædersko o.s.v.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-12-01 18:37

meddelelse news:BRoT7.11231$z4.1257030@news000.worldonline.dk...

> Den er vist lidt langt ude er den ik! der er sku da heller ikke
nogen der
> bor et sted hvor der bliver begravet hunde hver anden dag vel !

Nej selvfølgelig ikke men med de ofte små frikmærkehaver der hører til
nogle boligforeningsrækkehuse f.eks er der altså ikke plads til til
ret mange sct.bernhardshunde eller grand danois.. eller hvad folk
ellers måtte putte i jorden .. og noget helt andet der findes faktisk
mennesker der kun har gårdhaver .. dvs fliser og ingen jord ..hvorom
alt er .. jeg har det bedre med at mine dyr ryger til forbrænding end
at de bliver begravet i haven .. hvad hvis jeg flytter om 3 mdr ..
skal den der så flytter ind plages med min døde hund .. ??

> det ser vi så forskelligt på !og bliver ikke enige !lav du blot en
pels ud
> af dine døde hunde hvis du har lyst til det !

jeg har da vist flere gange pointeret at jeg ikke selv går med pels,
men holder mig til skindluffer og lædersko/støvler ..og jeg ville ikke
selv gå med en hundepels eller en hvilken som helst anden slags pels
men det er af helt andre årsager ..
mvh Ami

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 17-12-01 19:26

> [...]
> at de bliver begravet i haven .. hvad hvis jeg flytter om 3 mdr ..
> skal den der så flytter ind plages med min døde hund .. ??

Man bliver sku da ikke plaget af en død hund vel !og hvis den ligger
begravet nede i jorden så bliver du vel heller ikke plaget af den vel !og
folk må da selv om om de begraver deres hund i deres have hvis de ejer
jorden !

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-12-01 19:54

meddelelse news:DIqT7.5323$Q3.789104@news010.worldonline.dk...

og
> folk må da selv om om de begraver deres hund i deres have hvis de
ejer
> jorden

har du hørt om ret mange af dem, der bor i boligforening, der selv
ejer deres jord ))

mvh Ami

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 17-12-01 20:37

> [...]
>
> og
> ejer
>
> har du hørt om ret mange af dem, der bor i boligforening, der selv

Nu kender jeg så vist ikke lige nogen der bor i en "boligforening" jeg håber
ikke at jeg er helt til grin fordi jeg ikke kender så meget til
boligforeninger eller gårdhaver !?

Og bare rolig når min hund engang dør af alderdom har jeg skam ikke tænkt
mig at begrave den i en have hvor gamle bitre mennesker kan brokke sig over
at den fourener !

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-12-01 13:09

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:EbjT7.11160

[ ... ]
> Det ville ikke røre min nattesøvn hvis jeg så
> nogen smadre en pelsbutik

Ja, jeg kan da godt se at det er langt mere fornuftigt at smiden
skindet på forbrændingen i stedet for at bruge det til pelse. Det har
nu engang været sådan, at folk har gået med sind/pelse alle dage i de
kolde egne på jordkloden. Men du mener også at det skulle være forbudt
for f.eks. grønlændere og samer at gå med pels.

Og hvad er det dog for en syg anarkistisk indstilling at have! Vi må
gerne aflive dyr for æde os tykke og fede i kødet, men vi må ikke
klæde os varmt på med skindet fra dyr!! - Ja, jeg forundres!

Jeg tror vi i stedet for hundeskat skal have indført skat og afgifter
på mennesker med forskruede idéer, - dét er åbenbart noget der vil
kunne skæppe godt i statskassen

De anarkister der forøver selvtægt ved at slippe dyr løs, smadre
butkker m.m. er langt værre end de opdrættere der opdrætter diverse
dyr til slagtning, f.eks. kyllingefarme, kvæg, mink m.m.

Anarkistisk dumhed burde straffes efter straffelovens strengenste
paragraffer, da sådan anakistisk dumhed skader utroligt meget, og
gavner og hjælper på ingen måde, - og slet ikke dyrene.

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 17-12-01 13:47

> [...]
> kolde egne på jordkloden. Men du mener også at det skulle være forbudt
> for f.eks. grønlændere og samer at gå med pels.

nej slet ikke hvis de aligevel skal spise dyret kan de da ligeså godt bruge
det til tøj !

> Og hvad er det dog for en syg anarkistisk indstilling at have! Vi må
> gerne aflive dyr for æde os tykke og fede i kødet, men vi må ikke
> klæde os varmt på med skindet fra dyr!! - Ja, jeg forundres!

Jeg tænker nu også hvor ligger grænsen for hvad der er i orden ? hvis det nu
pludselig er i orden at gå med hunde/kattepels hvornår er det så i orden at
bruge babyer til bælter og sæbe o.s.v. bare de er selvdøde ?

> Jeg tror vi i stedet for hundeskat skal have indført skat og afgifter
> på mennesker med forskruede idéer, - dét er åbenbart noget der vil
> kunne skæppe godt i statskassen

ja eller også skulle der være en afgift på mennesker der ikke tør mene andet
end det som er politisk korekt !mennesker der bare følger strømmen for ikke
at få problemer , så kunne statskassen også blive fyldt op hurtigt.

> Anarkistisk dumhed burde straffes efter straffelovens strengenste
> paragraffer, da sådan anakistisk dumhed skader utroligt meget, og
> gavner og hjælper på ingen måde, - og slet ikke dyrene.

ja nu mener jeg jo altså heller ikke at jeg er anarkist , jeg har skam ikke
sluppet nogle dyr løs eller smadret noget ! jeg siger bare at jeg vil være
ligeglad hvis en skindforetning med hundepels ,som den på hjemmesiden blev
smadret ! men du mener at dem der mener anderledes end dig skal straffes
hårdt ?

Fra : Marlene

Dato : 17-12-01 14:22

Andreas Falck <webmaster@bibel-skole.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9vkn8v$r59$1@egon.worldonline.dk...
> [...]

> kolde egne på jordkloden. Men du mener også at det skulle være forbudt
> for f.eks. grønlændere og samer at gå med pels.

Nu er det jo sådan, at det ikke er nødvendigt at gå med pels idag, som det
var i stenalderen - vi har mange andre muligheder idag. At man decideret
opdrætter dyr - som f.eks. mink - udelukkende for at bruge skindet, det er
direkte forkasteligt - efter min mening. Vi bruger pelsen til at flotte os,
ikke til at holde varmen. Mht. Grønland og sæler, så var det jo en overgang
ret almindeligt, at babysæler blev slået ned, fordi de havde den blødeste og
dejligste pels. Det er dyremishandling og etisk forkert.

At man slipper dyr løs uden at tænke på følgerne, er naturligvis ikke
korrekt - meeennn, det kan måske få minkavlerne til at finde sig en anden
levevej.

Jeg må indrømme, at jeg altid prøver at se en sag fra begge sider, men når
jeg ser en kvinde i en pels, ja, så kan jeg altså ikke lade være med at
tænke "Adrr"!!!

Førhen var jeg den store kødspiser, men nu er det kun kalkunkød, jeg kan få
ned (det ryger nok også snart!), men jeg mener da stadig, at man kan
"udnytte" et dyr; dvs. spise kødet og bruge skindet til sko osv. - så længe
dyret har haft det godt. Med risiko for at gentage mig selv; men bare at
bruge skindet og smide kødet væk - nej altså - det gør man ikke!

Mvh. Marlene.

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 17-12-01 14:37

> [...]

> dyret har haft det godt. Med risiko for at gentage mig selv; men bare at
> bruge skindet og smide kødet væk - nej altså - det gør man ikke!

Det var da dejligt at der er nogen jeg er enig med så er jeg ikke helt
alene herinde

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-12-01 15:15

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:MtmT7.5124$Q3.770491@news010.worldonline.dk...
Vi bruger pelsen til at
flotte
> os,

Prøv dog for søren at læse hvad Nina og andre i gruppen giver udtryk
for .. og ikke bare læse det du tror der står ...

Mht. Grønland og sæler, så var det jo en
> overgang
> og

ja du har helt ret .....men at bruge skindet fra en sæl grønlænderen
skyder for at spise kødet af, lave lampeolie af trannet osv osv .. er
jo noget helt andet , hvorfor søren skulle han ikke forsyne familien
med fodtøj osv af samme døde sæl ... du blander tingene sammen ..

> få

Ja kalkuner og fjerkræ er jo faktisk også alle ritualslagtet .. og det
er vel ikke mindre synd for en kalkun eller en høne end det er for en
gris eller ko at skulle dø??

mvh Ami

Fra : Marlene

Dato : 18-12-01 10:45

Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9vkuos$jb7$1@tux.netsite.dk...

> [...]
> jo noget helt andet , hvorfor søren skulle han ikke forsyne familien
> med fodtøj osv af samme døde sæl ... du blander tingene sammen ..

Øh, forklar mig lige, hvorfor jeg blander tingene sammen; jeg siger jo
netop, at det er forkert at slå _babysæler_ ihjel udelukkende for at bruge
skindet (de spiser/spiste jo ikke babysælerne)! Igennem hele denne tråd har
jeg givet udtryk for, at det er ok at bruge _hele_ dyret og ikke kun slagte
dyret for skindets skyld.

> jeg kan
>
> Ja kalkuner og fjerkræ er jo faktisk også alle ritualslagtet .. og det
> er vel ikke mindre synd for en kalkun eller en høne end det er for en
> gris eller ko at skulle dø??

Nej, du har fuldstændig ret; det var faktisk skrevet med en vis selvironi,
men det kunne du/I naturligvis ikke vide. Det var mere en forklaring på,
hvilket forhold jeg har til dyr; nu har jeg fået høns (som jeg elsker!!!),
og jeg kan ikke få mig selv til at spise kylling mere - men det er ikke,
fordi jeg synes, det er forkert at spise kødet. Jeg synes, det er ok at
spise kød - jeg ville bare ønske, at der var flere, som satte sig ind,
hvordan dyrene har haft det. Jeg hører gang på gang fra folk, der i TV endnu
engang har set en udsendelse om, hvor dårligt landbrugsdyr har det i DK,
hvor forfærdeligt det er, og dagen efter går de ned og køber almindeligt kød
i supermarkedet!

Mvh. Marlene.

Fra : Alex Linaa

Dato : 17-12-01 14:38

"Marlene" <ryg@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse

> At man slipper dyr løs uden at tænke på følgerne, er naturligvis ikke
> korrekt - meeennn, det kan måske få minkavlerne til at finde sig en anden
> levevej.

At naturen så i processen lider uopretelig skade, det er bare en ligegyldig
bagatel i den store sags navn?
Det minder lidt om at smide sten gennem Mc. Donlalds ruder fordi man er
utilfreds med den Amerikanske udenrigspolitik (Eller hvad det nu var disse
hooligans/autonome dækkede sig ind bag ved).
Det er altså ikke de sten vort land og demokrati er bygget af!!!

Jeg tror jeg ville få meget "svært" ved at holde min hund, hvis jeg så en
flok hætteklædte skvdderhoveder hærge en minkfarm

Alex

Fra : Marlene

Dato : 18-12-01 11:00

Alex Linaa <@nospam@a@linaa.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c1df52c$0$93434$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> hooligans/autonome dækkede sig ind bag ved).
> Det er altså ikke de sten vort land og demokrati er bygget af!!!

Nej, det er det ikke, og det er heller ikke noget, som jeg går ind for. Det
bedste er naturligvis, hvis man kan løse det på saglig vis og gå den hårde
og lange vej; få politikerne til at åbne øjnene for den åbenlyse tortur,
disse dyr udsættes for. Man kan sige, at aktørerne desværre bider sig selv i
halen - dvs. de når ingen vegne med at handle på den måde, som de gør -
desværre. Det er lidt det samme, når nogen her i gruppen SKÆLDER andre
sønder og sammen - det opnår man heller ikke noget ved - tværtimod. Når det
så er sagt, så var min ovenstående kommentar en reaktion på min umiddelbare
tanke om, at minkavlerne er sgu for langt ude!

Mvh. Marlene.

Fra : Lone og Makker

Dato : 17-12-01 18:48

> [...]
og
> dejligste pels. Det er dyremishandling og etisk forkert.

Hej

Det var altså slet ikke i Grønland, at babysæler blev slået ned. Der findes
ikke små hvide babysæler i Grønland.
Jeg har boet i Grønland i 5½ år, og faktisk så har jeg et par
sælskindshjemmesko, med hundeskind i kanten.
Det er hundeskind fra en slædehund, som var blevet aflivet da den ikke var
en værdig trækker mere (for gammel og slidt). Og hvorfor så ikke bruge dens
skind til noget fornuftigt ?
Jeg har også et flot hundeskind hængende på væggen. Det var en hvalp, som
var enten selvdød eller også havde den ikke kræfter nok til at kunne modstå
kulden og/eller de andre hunde.

Hilsen Lone

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 17-12-01 19:32

> [...]
> Det er hundeskind fra en slædehund, som var blevet aflivet da den ikke var
> en værdig trækker mere (for gammel og slidt). Og hvorfor så ikke bruge

ja hvorfor ikke og hvis det er din egen hund eller dem der havde hunden
syntes at det er ok fordi de er grønlændere eller hva ved jeg ! så er det
da helt fint !

> Jeg har også et flot hundeskind hængende på væggen. Det var en hvalp, som
> var enten selvdød eller også havde den ikke kræfter nok til at kunne
modstå
> kulden og/eller de andre hunde.

Jammen det er da også godt nok for dig hvis du syntes at det er flot med en
død hundevalp på vægen !
men fordi man hænger sin døde hund op på vægen i grønland så behøver vi
andre vel ikke at syntes at det er i orden vel !?

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-12-01 20:00

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:8OqT7.5328$Q3.789426@news010.worldonline.dk...

[ ... ]
> men fordi man hænger sin døde hund op på
> vægen i grønland så behøver vi andre vel ikke
> at syntes at det er i orden vel !?

Næh, men du synes åbenbart det er i orden at smadre og ødelægge andre
folks ejendom bare fordi de har en anden mening end din!!

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 17-12-01 20:40

Andreas Falck <webmaster@bibel-skole.dk> wrote in message
> [...]
>
> Næh, men du synes åbenbart det er i orden at smadre og ødelægge andre
> folks ejendom bare fordi de har en anden mening end din!!

haha ja den var god ! jeg ved ikke om jeg syntes at det er i orden ! men det
ville ikke forstyre min nattesøvn hvis jeg så nogen gøre det, det var det
jeg sagde .

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-12-01 15:35

"Andreas Falck" <webmaster@bibel-skole.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror vi i stedet for hundeskat skal have indført skat og
afgifter
> på mennesker med forskruede idéer, - dét er åbenbart noget der vil
> kunne skæppe godt i statskassen

Ja og hvis vi så tog alle de fundamentalistiske religiøse incl.
kristne med ville statskassen da bugne men ellers er vi enige ..
er kødet spist, knoglerne brugt til skeer , knive osv osv .. tja
hvorfor så smide skindet i havet ..

> De anarkister der forøver selvtægt ved at slippe dyr løs, smadre
> butikker m.m. er langt værre end de opdrættere der opdrætter diverse
> dyr til slagtning, f.eks. kyllingefarme, kvæg, mink m.m.

Tja nu mener jeg ikke at vore slagtedyr har den optimale livskvalitet
mens de lever og derfor kan jeg ikke give dig ret ... for et en mink
der slippes ud vil i reglen overleve blot så udrydde andet dyreliv ..
vil da på nogen områder give dig ret .. at slagte et fritgående svin,
spise kødet og bruge knogler til smykker osv osv og skindet til tasker
og sko .. tja det synes jeg er helt i orden bare dyret har haft et
godt liv , men det har de færreste fjerkræsprodukter haft .. og nok
også de færreste køer og grise ...

mvh Ami

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 17-12-01 17:26

> afgifter
>
> Ja og hvis vi så tog alle de fundamentalistiske religiøse incl.
> kristne med ville statskassen da bugne

Ja hvad med komunisterne dem med briller de rødhårede nazisterne
narkomanerne alkoholikerne negerne katteejerne o.s.v. lad os stemme om hvem
der skal beskattes alle dem der ikke tænker præcis lige som os selv dem
skal der da skat på ikke

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-12-01 18:45

meddelelse news:sYoT7.11254$z4.1257959@news000.worldonline.dk...
> [...]
om hvem
> der skal beskattes alle dem der ikke tænker præcis lige som os

hvilken kategori kommer du selv ind under
mvh Ami

Fra : Heidi Høegh

Dato : 18-12-01 07:23

> [...]
> kolde egne på jordkloden. Men du mener også at det skulle være forbudt
> for f.eks. grønlændere og samer at gå med pels.

For det første som Marlene også skriver, vi bor ikke i stenalderen og har
derfor andre muligheder end pelse. Og lad nu være med at blande tingene
sammen, for der er en hel klar forskel. Her i landet avler vi køer og svin
med det formål at spise dem, deres skind bliver til "overs" og der er for
mig at se ingen problemer i og anvende deres skind. Og der er vist næppe
nogen der kan være uenig i at landbrugsdyr burde have det langt bedre end de
har det nu, men det er en lidt anden snak.
Og så er der altså de dyr der bliver sat i verden med det ene formål og
bruge deres skind, og det er virkelig usmageligt.
Og nej jeg har bestemt ikke noget i mod at grønlændere skyder sæler, spiser
dem og bruger deres skind, der er jo ikke så mange køer på grønland

> De anarkister der forøver selvtægt ved at slippe dyr løs, smadre
> butkker m.m. er langt værre end de opdrættere der opdrætter diverse
> dyr til slagtning, f.eks. kyllingefarme, kvæg, mink m.m.

Nej de er ikke langt værre, de er for mig at se ens. Jeg bryder mig heller
ikke om at yde selvtægt, men jeg bryder mig bestemt heller ikke om den måde
mink avles på. Jeg har heldigvis aldrig selv været på en minkfarm, men jeg
har set udsendelser der gav et ret godt billede af deres leve standard. Når
minkavlere håndterer minkene, ser de en pels og ikke et dyr.
De bor i meget små bure, får et eller andet pladder serveret på toppen af
buret, og det er så deres liv. Det er bur mink, de har det ikke bedre end
bur høns, hvad skal det til for ? Jeg syntes at folk der gerne vil
præsentere et eller andet status symbol for resten af omverdenen hellere
burde købe sig en Mercedes i stedet for at rende rundt med pels som jeg ved
ikke hvor mange mink har måttet lade livet for.

Og har man været inde på alledyrsfrihed hjemmeside kan jeg ærlig talt ikke
forstå at man kan have særlig stor sympati for de mennesker der har valgt at
have salg af pels som levevej.

Mvh
Heidi Høegh

Fra : Marlene

Dato : 18-12-01 10:53

Heidi Høegh <bentogheidi@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c1edf9a$0$93460$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> buret, og det er så deres liv. Det er bur mink, de har det ikke bedre end

Ja, det er ganske forfærdeligt.............

> [...]
ved
> ikke hvor mange mink har måttet lade livet for.

Nemlig.

> [...]
> forstå at man kan have særlig stor sympati for de mennesker der har valgt

Nej, underligt, ikk´?

Mvh. Marlene.

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-12-01 16:35

"Heidi Høegh" <bentogheidi@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> For det første som Marlene også skriver, vi bor ikke i stenalderen
> og har derfor andre muligheder end pelse.

Ja, vi bor ikke stenalderen, og der er masser af andet mad at spise
end kød, så lad lige være med at blande tingene sammen.

Sådan kan man altså ikke debatere. Det har altid været sådan, at man
har brugt også skindet fra dyr til bl.a. at klæde sig med. Og det er
der ikke noget som helst forkert i. Og såfremt minkene bliver avlet
under ordentlige forhold, kan jeg heller ikke se at der skulle være
noget forkert i det. Jeg kan ikke se at der skulle være forskel på at
avle mink for at bruge deres pels, eller avle kyllinger for at frådse
i deres kød.

Og nej, jeg er slet ikke vegetar, jeg spiser kød, drikker mælk osv.

[ ... ]

> Nej de er ikke langt værre, de er for mig at se ens. Jeg bryder mig
> heller ikke om at yde selvtægt, men jeg bryder mig bestemt heller
> ikke om den måde mink avles på.

Jeg kender minkavlere der har bedre forhold for deres mink end de
forhold kalve, svin, kyllinger m.fl. opdrættes på. Og ja, jeg er også
en stærk tilhænger af at vi skal sørge for endnu bedre forhold for
vore dyr. Men det opnår vi altså ikke ved at smadre butikker, slå
gamle minkklædte damer ned, eller ved at slippe dyrene ud i naturen.
Den slags er anarki og fremmer ikke en sag, tværtimod.

[ ... ]
> Og har man været inde på alledyrsfrihed hjemmeside kan jeg ærlig
> talt ikke forstå at man kan have særlig stor sympati for de
> mennesker der har valgt at have salg af pels som levevej.

Og har man været inde på så mange andre sider, kan man ærligt talt
heller ikke forstå at man kan have synpati for så meget andet. Er der
overhovedet noget som helst tilbage man kan have sympati for, end sine
egne meninger? )

Fra : Alex Linaa

Dato : 17-12-01 10:52

> [...]
er
> godt nok ikke vegetar men bestræber mig på kun at spise kød fra dyr som

Og nu gik jeg lige og troede at Pia Kjærsgaard havde monopol på
skræmmebilleder, generalisering, fordrejning af sandheden, og manipulation.
Men hun er da lige blevet overgået med 6000% på den pågældende hjemmeside.

Forresten har postings med reklamer for hjemmesider intet at gøre i denne
nyhedsgruppe, men henvises til news:dk.opslag.internet

FUT til news:dk.admin.netikette, hvor eventuelle svar bedes behandlet.

/Alex

Fra : Jesper Hammer

Dato : 22-12-01 00:44

Hej alle!

Kan vi ikke lige blive enige om at dette forum handler om hunde, og ikke om
vi er imod pels eller ej. Hvis det havde drejet sig om hundepels, synes jeg
dette emne ville hører hjemme her, men ellers ikke.

Go' jul

Hilsen

Jesper

Fra : Punish the deed,not ~