A7V266-E og PC2100 RAM @2.5 volt
Fra : F.Larsen

Dato : 16-12-01 16:47

Hej

Der var tidligere en debat i denne gruppe om hvilken spænding man skulle sætte sin
PC2100 RAM til
Konklusionen var mere eller mindre at den skulle sættes til 2.5 volt.

Efter at have samlet hardwaren satte jeg memtest86 til at teste memory i ca 3
timer og der kom NUL fejl.
Jeg har nu under installation af XP fået nogle underlige fejl, og systemet hang.
jeg tror jeg har reinstalleret ca. 3 gange alene i dag ;=)
Efter at have pillet næsten alle kort ud af maskine, uden det hjalp, prøvede jeg
memtest86 igen - og så væltede det ud med RAM fejl ! ;=)

Fejlen opstod efter maskinen var tændt i ca 5 timer.

Jeg har nu ændret RAM spændingen til 2.65 Volt - og er ved at afvikle memtest86.
Indtil nu ingen fejl ;=)

System A7v266-E, XP 1600+, 2x512MB-PC2100

Andre der har lignende erfaringer ? Det ville jo være rart hvis jeg havde fundet
fejlen !

--
Flemming
Nintaus unplugged: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Nintaus/

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-12-01 23:04

Jeg har nøjagtig samme erfaringer som dig... Jeg kører med Kingston ram, men
blev nødt til at give dem 2,75 volt, for at de var stabile ved CAS 2 (og
hvad dertil hører).

- Martin

Fra : F.Larsen

Dato : 16-12-01 23:42

Hmm, jeg har nu prøvet lidt mere ... og det havde ikke den store effekt at øge
spøndingen.
jeg er nu ret sikker på at den ene RAM klods er defekt. Det lykkedes at
geninstallere XP unden en eneste fejl (det er første gang det er sket) hvor jeg
havde fernet den ene klods...

Jeg har testet lidt mere og systemet er nu rock stabilt.

hmm...

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 17-12-01 12:20

> System A7v266-E, XP 1600+, 2x512MB-PC2100

Hvad bruger du al det ram til?

Bjørn

Fra : F.Larsen

Dato : 17-12-01 21:41

Det er jo rart at have noget til en rejnvejrsdag ... ik ;=)