Hvad skal jeg købe ???
Fra : SAFE_KILL

Dato : 16-12-01 13:42

Hej

Jeg skal have ny Bundkort + Processor men hvad skal jeg købe ???????

Skal jeg købe P4 eller AMD. Skal det være Intel eller XP processor.

Skal bundkort være ASUS eller SOLTEK eller noget helt andet ???

Jeg er meget i tvivl, og ønsker det hurtigste og bedste-.........

Jeg har 384 SD-Ram jeg fortsat ønsker at benytte...De skal ikke skiftes til
RD ram.

Og TNT2 Asus grafikkort 32 mb. (kabinet har jeg købt, det passer til det
hele.....)

Hvad køber Jeg `?????

Mvh. Permoje

Fra : Simon...

Dato : 16-12-01 14:16

Tjaa hvis du vil have SD-RAM må du nok nøjedes med noget der ikke er det
bedste. men hvorfor ikke købe DDR ram ?
Nå men hvis det ikke betyder noget hvad det koster kan du jo købe en P4 2GHz
med tilhørende mb (ved ikke man kan få et uden RD ram?).... men hvis det var
mig ville jeg købe en AMD XP 1900+ så har du sparet 1400-1800kr i forhold
til P4 2GHz... og så kan du købe dig nogle gode DDR ram PC2100.... for de
penge. (læs: anbefaler crucial eller kingston).

og da du så har erhvervet dig nogle DDR Ram ville jeg købe et "SOYO Dragon
Plus!" bundkort til xp'en ... dette bundkort har 2 ekstra ide controllere så
du kan have 8 ide diske i :) (det er en promise raid controller tingest der
sidder ekstra)..
så er du rimeligt godt kørende motherboardet koster 1800kr - til de samme
penge kan du få asus's nyeste motherboard "A7V266-E Raid" men der er ikke
onboard netkort på det .... men ellers skulle det også være et rigtigt godt
board...

jeg har XP1800+SOYO bundkortet, og min XP cpu kører uden problemer som
XP1900+ og den kan sikkert også klare XP2000+ men jeg gider ikke lege med
broerne ... det er et setup jeg nyder godt af ! jeg bruger foresten 2x256mb
crucial pc2100 ram...

held og lykke med det

mvh.Simon

Fra : Andrew

Dato : 16-12-01 14:28

Hvad med: ECD A7S5A bundkortet med SiS 735 chipset.
Kører socket A (AMD) fra 600-2000+ MhZ
integreret lyd og netkort.
I dette bundkort er der BÅDE slots til DDR-ram og SD-ram (2 af hver) så du
kan bruge dit SDram og når tiden så er inde kan du købe DDR-ram (det falder
nok mere i pris som tiden går).

Processor kunne være Athlon Palomino XP 1600+ (1400 MhZ), den koster ca.
1200 kroner (uden blæser).

Det hele lagt sammen bliver så 600 kroner for bundkortet og 1200 kroner for
processor = 1800 kroner (+ blæser).

Mvh Anders

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 17-12-01 12:18

> Skal jeg købe P4 eller AMD. Skal det være Intel eller XP processor.

Du mener vel 'Intel eller AMD' og 'P4 eller XP'!?!

> Jeg er meget i tvivl, og ønsker det hurtigste og bedste-.........
> Jeg har 384 SD-Ram jeg fortsat ønsker at benytte...De skal ikke
> skiftes til RD ram.

Som jeg har forstået din besked, ved du ikke særlig meget om computere og
skal have en ny en, som du gerne vil give lidt penge for, men ikke for
mange. 384 MB SD-RAM står i en værdi af ca. 400 kr. (eller gjorde i hvert
fald indtil for ganske nylig), så hvis man ikke er villig til at smide dem
væk/bruge til noget andet, et det helt klart en budget computet man er på
udkig efter, og en såden er i sagens natur ikke hverken den 'hurtigste'
eller den 'bedste'.
Soltek SL-75KAV til 789 kr. og XP 1600+ til 1270 kr. er vist det rette valg
til dette formål.

Hvis du rent faktisk vil have 'det hurtigste og bedste', så ville jeg
anbefale et Asus A7V266-E til 1499,- og en XP 1800+ til 2008 kr + DDR RAM fx
Crucial 256 MB for 43£.

Priserne er taget fra EDBpriser.dk

Fra : SAFE_KILL

Dato : 17-12-01 15:40

Hej igen

Jaahh jeg ved ikke meget om computere, men det lyder på Jer som om jeg skal
købe en XP Processor(1 års garanti)............Intel koster ellers ca. det
samme. (med 3 års garanti)
Edb-priser.dk 1.5 ghz. processor.

Hvad så hvis blæseren går på XP eren. brænder den så af ( Processoren )
????

Det ved jeg det gør intel P4 ikke.

Der er også mange mange meninger om bundkort.
Men de fleste anbefaler SOLTEK eller ASUS.........
Jeg må nok indrømme mit ASUS P2L97 er jeg ikke noget at råbe hurra for
Det kan ikke køre med TNT2 kort eller Geforce.........(det er nok forældet)
Gammel lort

Tak for jeres forslag, og håber på flere endnu, da jeg skal have lavet den i
uge 52.

Mvh. Permoje

Fra : F.Larsen

Dato : 20-12-01 10:00

"SAFE_KILL" <Permoje@adslhome.dk> wrote in message

> Hvad så hvis blæseren går på XP eren. brænder den så af ( Processoren )
> ????
>
> Det ved jeg det gør intel P4 ikke.

XP har også indbygget termisk sikring så den skulle være lige så sikker som en P4.
De var Athlon der ikke havde termisk sikring og som Toms hardware har lavet en
sjov video med ;=)

--
Flemming
Nintaus unplugged: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Nintaus/

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 23-12-01 02:56

> De var Athlon der ikke havde termisk sikring og som Toms hardware har
lavet en
> sjov video med ;=)

Det er jo helt forkert!

Bjørn