LOTR anmeldelse: 5/5 hatte hos Bogart
Fra : Rasmus Hochreuter

Dato : 16-12-01 13:23

http://www.dr.dk/kultur/almprog_Artikel.asp?RedaktionsID=13&ArticleID=4137

"Man siger, at verden er ikke den samme efter 11. september. Filmverdenen er
ikke den samme efter 19. december", skriver Bogarts Søren Høy i denne
personlige beretning fra premieren til Ringenes Herre, og giver ved samme
lejlighed filmen fem hatte.

--
God fornøjelse,

mvh.

Rasmus

Fra : psycrow

Dato : 16-12-01 17:18

> "Man siger, at verden er ikke den samme efter 11. september. Filmverdenen
er
> ikke den samme efter 19. december"

Det kan man da kalde at bagatellisere dét, der skete 11. september. Ja,
LOTR-premieren er stor, men ligefrem at sammenligne det med
terroristangrebet synes jeg er liiige at gå for langt...

Fra : Christian Muus

Dato : 16-12-01 18:01

"psycrow" <bozo@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> LOTR-premieren er stor, men ligefrem at sammenligne det med
> terroristangrebet synes jeg er liiige at gå for langt...

Det er da heller ikke en decideret sammenligning. I det han siger
"filmverdenen" har han jo gjort opmærksom på, at de ting ikke har noget med
hinanden at gøre.

Christian

Fra : psycrow

Dato : 16-12-01 19:19

Så det er ikke en sammenligning, bare fordi der står "verden" det ene sted
og "filmverdenen" det andet? Begge ting har da noget med hinanden at gøre,
nemlig at det er "noget kæmpestort".

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 16-12-01 19:53

psycrow skrev:

> Så det er ikke en sammenligning, bare fordi der står
> "verden" det ene sted og "filmverdenen" det andet?
> Begge ting har da noget med hinanden at gøre, nemlig
> at det er "noget kæmpestort".

Tag dig nu sammen. Du skrev, at Søren Høy sammenlignede LOTR-premieren
med terroristangrebet. Dette er direkte forkert. Han sammenlignede
størrelsesforholdet i henholdsvis "verden" og "filmverdenen". Der er en
verden til forskel!

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 16-12-01 19:51

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk>

> Det er da heller ikke en decideret sammenligning. I det han siger
> "filmverdenen" har han jo gjort opmærksom på, at de ting ikke har noget med
> hinanden at gøre.

Enig. Men jeg synes dog også, det er en lidt pladderdramatisk
måde at anmelde en film på.

PS. Off I go til biografen for at se Harry Potter.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk