css?
Fra : Mathias

Dato : 16-12-01 12:50

Til ng.
Hvorfor kan jeg ikke bruge css på min egen puter?
Skal man gøre det online for at se et eksempel?
Jeg har læst på www.html.dk at man godt kan gøre det på egen puter. Jeg
kan ikke. Hvorfor mon???
Hilsen Mathias

Fra : Jette

Dato : 16-12-01 19:53

"Mathias" skrev:
> Hvorfor kan jeg ikke bruge css på min egen puter?
> Skal man gøre det online for at se et eksempel?
> [...]

Hvis du ellers benytter en nyere browser, skulle det ikke være noget
problem. Kig evt. på http://www.webtip.dk/typark/typark.php, som er en
vejledning der starter helt fra bunden.

Mvh. Jette
www.webtip.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-12-01 20:11

Sun, 16 Dec 2001 11:49:55 GMT, skrev Mathias <anonym@des.dk>:

>Hvorfor kan jeg ikke bruge css på min egen puter?

Det skulle man da også kunne.

>Skal man gøre det online for at se et eksempel?

Nej.

Men, hvad fejlen er, er jo svært at sige uden at se en side, hvor
du ikke kan se det css, som du skriver.

Kan du ikke uploade en side, hvor du ikke kan se din
css-formatering.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 16-12-01 23:56

Mathias wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvorfor kan jeg ikke bruge css på min egen puter?
> Skal man gøre det online for at se et eksempel?

Du kan uden problemer kode CSS lokalt. Fejlen ligger sikkert i den måde du
linker til dit stylesheet?

Prøv at lave en HTML fil med dette indhold:

<head>
<title>Mit dokument</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
</head>
<h1>Mit første stylesheet</h1>

Og en anden fil som du kalder style.css med dette indhold:

body {
   background-color: #FF0000;
}

De to filer skal placeres ved siden af hinanden. Prøv så at åbne HTML filen
med din browser - det skulle meget gerne fungere.

For en grundigere beskrivelse - se:
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion2.asp

Bedste hilsener
Jonas