Problemer med at modtage sms.
Fra : Odin

Dato : 16-12-01 11:14

Jeg kan ikke modtage mine email`s videresendt til mobiltelefon. Jeg
har prøvet at emaile en sms til min mobiltelefon, med den kommer
aldrig frem. Hvad kan problemet skyldes?
Jeg har Telmore (TDC) som udbyder og sender til mobilnr@sms.tdm.dk.
Er der andre der har samme problem?

Fra : Frank W

Dato : 16-12-01 13:21

On Sun, 16 Dec 2001 10:14:19 GMT, odin@mail.dk (Odin) wrote:

>Jeg kan ikke modtage mine email`s videresendt til mobiltelefon. Jeg
>har prøvet at emaile en sms til min mobiltelefon, med den kommer
>aldrig frem. Hvad kan problemet skyldes?

Mine når dog frem...men ofte med minimum 30 min forsinkelse...

>Jeg har Telmore (TDC) som udbyder og sender til mobilnr@sms.tdm.dk.
>Er der andre der har samme problem?

Det samme her...ingen forskel på om man skriver +45 foran mobilnr
eller ej.

Sjovt nok så dukker emails som er videresendt til mit Orange mobilabb
op stort set med det samme... Som en test sendte jeg en mail til mig
selv (emialkonto med SMSforward til min mobiltelfon) kl 12.58.. Her
kl. 13.18 er den ikke dukket op endnu . En anden test lavet med
forward til mit Orange mobil abb (match), dukker SMS'en stort set med
det samme.

Forsat god weekend
Frank

Fra : Odin

Dato : 16-12-01 14:39

<klip>
> Som en test sendte jeg en mail til mig
>selv (emialkonto med SMSforward til min mobiltelfon) kl 12.58.. Her
>kl. 13.18 er den ikke dukket op endnu .
Er den kommet frem !!

>En anden test lavet med
>forward til mit Orange mobil abb (match), dukker SMS'en stort set med
>det samme.
Jeg har ringet til Telmore, de siger der ikke er problemer . (men det
gør de jo altid)

>Forsat god weekend

I lige måde Frank.

Fra : Frank W

Dato : 16-12-01 14:53

On Sun, 16 Dec 2001 13:38:50 GMT, odin@mail.dk (Odin) wrote:

>Er den kommet frem !!

Lige nu er den ca 14.51 og nej...ikke endnu ((((((

>Jeg har ringet til Telmore, de siger der ikke er problemer . (men det
>gør de jo altid)

Det eneste jeg har at udsætte på dem er at deres SMS emailforward er
utrolig langsomt!. Almindelige SMS'er dukker jo op med det samme

Hilsen
Frank

Fra : Odin

Dato : 16-12-01 14:59

On Sun, 16 Dec 2001 14:53:23 +0100, Frank W <frank@ebox.dk> wrote:

>Lige nu er den ca 14.51 og nej...ikke endnu ((((((
Jeg tror heller ikke den dukker op ! Jeg har ventet i 2 dage og mine
er som "sunket i jorden"
Jeg tror det er over hele linjen der er problemer.
Vh Odin

Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 16-12-01 17:14

odin@mail.dk (Odin) wrote in news:3c1ca7aa.21128881@sunsite.auc.dk:

> Jeg tror heller ikke den dukker op ! Jeg har ventet i 2 dage og mine
> er som "sunket i jorden"
> Jeg tror det er over hele linjen der er problemer.
> Vh Odin

Jeg kan sige så meget at jeg har mailforward på, og i de sidste par
dage, har jeg intet fået på den overhovedet. Selv om det vælter ind med
emails. Så jeg tror Teledk's mail2smsgateway er nede. Check evt. på
opasia.dk om de har skrevet noget om det.

--
Kenneth Pedersen aka apollo14
Flower: 19262549 - apollo14dk@hotmail.com

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 16-12-01 23:13

Hej

Kenneth Pedersen <apollo14dk@hotmail.com> wrote:

> Selv om det vælter ind med emails. Så jeg tror Teledk's mail2smsgateway er nede.

Hm - De er nok ved at bygge den om, så den automatisk kan taksere med 20
øre pr. mail notifikation (

--
M.v.h. Ole®

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 17-12-01 11:51

> [...]

><klip>
>Er den kommet frem !!

>Jeg har ringet til Telmore, de siger der ikke er problemer . (men det

Der er ingen operatører der garantere at de offentlige, og indtil 1.
januar gratis, gateways, virker. Hvis der er meget trafik på
operatørens SMSC, vil den gratis trafik blive nedpriorteret.

Så det er ikke nødvendigvis en fejl de ikke dukker op, men det ændrer
selvfølgelig ikke på at det er lidt irriterende.

Mvh

Frank Rasmussen - Telmore A/S

Fra : Frank W

Dato : 17-12-01 15:28

On Mon, 17 Dec 2001 10:50:58 GMT, fr@telmore.dk (Telmore - Frank
Rasmussen) wrote:

>Så det er ikke nødvendigvis en fejl de ikke dukker op, men det ændrer
>selvfølgelig ikke på at det er lidt irriterende.

Klart, regnede faktisk også med at det var der humlen lå begravet, men
indtil videre har jeg sat midlertidigt forward til mit Orange mobilnr
indtil TDC's gateway fungerer igen! Havde nemlig ikke fået opsagt mit
Orangeabb endnu...

Hilsen
Frank W.

Fra : Lars J.H

Dato : 17-12-01 15:32

On Mon, 17 Dec 2001 10:50:58 GMT, fr@telmore.dk (Telmore - Frank Rasmussen)
wrote:

<snip>
> Så det er ikke nødvendigvis en fejl de ikke dukker op, men det ændrer
> selvfølgelig ikke på at det er lidt irriterende.

Nej, som general betragtning er det uden al tvivl rigtigt nok, men
hvad med den nuværende situation ? Har i forespurgt TDC Mobil
om der er noget galt pt. ?

Jeg har dagligt modtaget SMS'er sendt som e-mail i over et år som WOL kunde
og jeg kan tælle på een hånd hvor man mgs's der er forsvundet. Efter at
være skiftet til Telmore ( nummerflytning, død telefon i over en måned ..
suk ..) kan jeg ikke længere modtage SMS sendt som e-mail.

Ganske sikkert en tilfældighed at e-mail-SMS problemerne opstår nu,
WOL og TDC Mobil kunder må også være ramt, kan ikke være Telmore
specifikt .... men ..men.. en udmelding som den du kom med her er IMHO
meget langt fra den "goe gamle Frank Rasmussen-stil" som du blev så vellidt
for i de gamle Image Scandinavia dage. Ligner mere en af de typiske ISP og
mobil-operatør bortforklaringer. Lidt ærgeligt, igen IMHO.

Jeg mener at Telmore bør undersøge sagen og melde klart ud. Alt andet
kan reelt ikke bruges til noget.

--
mvh Lars J.H

Fra : Odin

Dato : 17-12-01 18:26

Hvis man ikke kan få videresendt sin email via mail xxxxxxx@sms.tdm.dk
efter 1. januar (nogen siger 15. jan 02)
Findes der så alternative muligeheder for videresendelse af epost til
sms.
Nogen råd / tip ?

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 18-12-01 09:37

On Mon, 17 Dec 2001 15:32:09 +0100, Lars J.H <lajuhe@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]
>mobil-operatør bortforklaringer. Lidt ærgeligt, igen IMHO.
>
>Jeg mener at Telmore bør undersøge sagen og melde klart ud. Alt andet

Vi har faktisk undersøgt sagen, og TDC har meldt at der ikke er nogle
problemer. Jeg ved jo godt at når der er brugere/kunder der melder om
problemer, så er det fordi de oplever dem. Men idet TDC ikke
forpligter sig til atlevere den service, så er der ikke meget vi kan
gøre, andet end at melde kundernes oplevelser videre. Iøvrigt er der
ingen forskel på WOL/Tiscali's bruge af denne gateway og Telmore.

Efter 1. Januar skal der betales et gebyr for den slags SMS, og så kan
man naturligvis med rette forvente at de også har en vis grad af
service level. Det betyder så i praksis nok farvel til alle de
offentlige gateways, og dermed er problemet jo væk

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen - Telmore A/S

Fra : Lars J.H

Dato : 18-12-01 16:35

On Tue, 18 Dec 2001 08:37:26 GMT, fr@telmore.dk (Telmore - Frank Rasmussen)
wrote:

> Vi har faktisk undersøgt sagen, og TDC har meldt at der ikke er nogle
> problemer.

Okey. Det fremgik ikke af dit første indlæg. Dog er jeg en smule forvirret
her. Inden jeg fik øje på denne tråd mailede jeg jeres support og
forklarede hvilke problemer jeg oplevede ( kunne ikke modtage e-mail SMS
i min første uge som kunde hos jer ) og fik som svar dette:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej Lars,
Det er en fejl på TDC's sms central der gør at det i øjeblikket ikke er
muligt at sende sms beskeder som mail.
TDC arbejder i øjeblikket på problemet. men vi har desværre endnu ikke fået
en tidshorisont for hvornår de forventer at problemet er løst.

Såfremt du har svar/spørgsmål, bedes du lave en reply på denne mail - uden
at rette i subject.

Med venlig hilsen

TELMORE Support - xxxx
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Der må da vist foreligge et lille internt kommunikationsproblem hos Telmore
i denne sag .-)

> [...]
> forpligter sig til atlevere den service, så er der ikke meget vi kan
> gøre, andet end at melde kundernes oplevelser videre.

Den er jeg med på. Her ville en udmelding om at man er klar over
problemerne, og at man har meldt det videre til TDC Mobil være rar
at få om kunde hos jer. Gerne på jeres homepage. Blot bruger input, blot
bruger input

>øvrigt er der ingen forskel på WOL/Tiscali's bruge af denne gateway og Telmore.

Nej, som jeg antydede formodede jeg også det.

> [...]
> service level. Det betyder så i praksis nok farvel til alle de
> offentlige gateways, og dermed er problemet jo væk

Ja, den betragtning tror jeg du har ret i. Dog er der ikke ret mange
detaljerede oplysninger til rådighed for os alm. dødelige brugere, kun
artikler hist og pist. Der er med garanti *mange* brugere der venter
i spænding på hvad der vitterligt vil ske på området.

Så vidt jeg kan forstå har folk der driver gratis SMS tjenester på Nettet
etc etc ikke fået nogen detaljerede oplysninger heller, og det virker en
smule underligt at man kan ændre noget pr. en given ( snart forestående )
dato, uden at informere i detaljer om ændringerne først.

Eller er jeg misinformeret her ?

--
mvh Lars J.H

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 19-12-01 01:30

On Tue, 18 Dec 2001 16:34:49 +0100, Lars J.H <lajuhe@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Der må da vist foreligge et lille internt kommunikationsproblem hos Telmore

Ja, det må der. For det er ikke en fejl når gatewayen nedpriortere
forsendelser fra de offentlige gateways.

Mvh

Frank Rasmussen - Telmore A/S