JavaScript, ændring af menu på aktuel side~
Fra : DocBill

Dato : 16-12-01 11:14

Jeg ved ikke om dette er den rigtige NG, har postet i webdesign, men
ingen svar.

Jeg har lavet en lille simpel menu

js filen:

rubrik = new Array()
rubrik[0] = "Usability"
rubrik[1] = "JavaScripts"
rubrik[2] = "StyleSheets"
rubrik[3] = "Jakob Nielsen"
rubrik[4] = "Links"
rubrik[5] = "Konklusion"

mappe = new Array()
mappe[0] = "usability.htm"
mappe[1] = "javascript.htm"
mappe[2] = "stylesheet.htm"
mappe[3] = "jakob.htm"
mappe[4] = "links.htm"
mappe[5] = "konklu.htm"

Scrip på siden:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript1.2">
   function skriv(tekst){
      document.write(tekst)
   }
   for(i in rubrik){
      skriv( rubrik[i].link(mappe[i]) )
      skriv("</B><BR>")

   }
window.status="Aktuel Side: JavaScript"

</SCRIPT>

se siderne på http://home19.inet.tele.dk/doc-bill/efo/

Mit spørgsmål er:

Når jeg f.eks. står på den side der handler om StyleSheets vil jeg
gerne have en ændring i "Stylesheets"-punktet i menuen. F.eks en
anden farve/baggrundsfarve eller en pil ud for etc.
Jeg har forsøgt mig med

   for(i in rubrik){
   skriv( rubrik[i].link(mappe[i]) )
      aktuelside = i
       if (aktuelside==3){
      var doc = document.getElementsByTagName("H2").item(0);
      var color = doc.style.backgroundColor;
      doc.style.backgroundColor = "red";

Så får jeg rød baggrund på de tekster der er har H2 tags.

Det jeg søger efter er:

if (aktuelside==3){ //kun når i=3

style.backgroundColor = "red"; //kun på det menupunkt der svarer
til siden

Eller:

if (aktuelside==3){ //kun når i=3

skal denne style benyttes: (kun på aktuelle link)

A:LINK {
font-family:Verdana;
font-size: 14px;
font-weight: bold;
text-decoration: underline;
color: red;
}

Forstår I hvad jeg mener??

Nogen forslag???

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 16-12-01 12:16

"DocBill" <jklausen@post4.tele.dk> wrote in message
> Jeg ved ikke om dette er den rigtige NG, har postet i webdesign,
> men ingen svar.
Hej DocBill

Prøv i dk.edb.internet.webdesign.clientside, da Java ikke har noget
med JavaScript at gøre.

PS. Jeg ved godt, at de fleste spørgmål bliver besvaret hurtigt på
usenet, men sendt du ikke den anden post i går . Hvis du venter
lidt kommer der sikkert et svar.
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen