Ingen ip gennem d-link 804
Fra : Bammer

Dato : 16-12-01 10:16

Hvorfor skal det være så svært, jeg mener jeg har prøvet alt
hvad man kan gøre. Er der et sted hvor man kan få lidt
tips & tricks til den router.

Nok er jeg lidt gråhåret, men det må godt vente lidt med resten.

Jeg køre lige nu NE 2, men overgår til BB adsl på onsdag grundet
jeg har brug for fast ip, da det trækker i langdrag på NE2 med
fast ip.

Så hvis der en med lidt Julesind kunne hjælpe mig lidt, så
vil der ikke være et øje tørt.

B@mmer.

Fra : ...

Dato : 16-12-01 10:52

Hvad mener du ?
Ingen ip ?
Default er den sat op til:
Den henter selv en ip hos din udbyder, ome det er den samme ip hver gang
eller ej, kan vel ikke have den store betydning ............... eller ?
Den tildeler også automatisk en ip til de 4 "lokale" porte.

Bammer <bammer@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c1c67c2$0$93452$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Bammer

Dato : 16-12-01 11:34

"..." <nykoebingvej@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller ej, kan vel ikke have den store betydning ............... eller ?
> Den tildeler også automatisk en ip til de 4 "lokale" porte.

Når jeg trykker på "Unit status" er der ingen ip på wan siden ,
så er der vel ikke hul igennem.

Med venlig hilsen
B@mmer.

Fra : Christian Andersen

Dato : 16-12-01 12:30

Bammer wrote:

> Når jeg trykker på "Unit status" er der ingen ip på wan siden ,
> så er der vel ikke hul igennem.

Er det hele forbundet rigtigt? Er der grønt lys alle de steder der skal
være grønt lys? Virker din telefon?

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med billeder af Tina Dickow!

Tina Dickow - Fuel. Et album du MÅ eje!

Fra : Bammer

Dato : 16-12-01 13:53

> Er det hele forbundet rigtigt? Er der grønt lys alle de steder der skal
> være grønt lys? Virker din telefon?

Der er grønt lys i de to øverste + den nederste på modemmet, og telefonen
virker meget fint, (den ringer bare for meget en gang i mellem)

B@mmer.

Fra : Christian Andersen

Dato : 16-12-01 15:56

Bammer wrote:

>Der er grønt lys i de to øverste + den nederste på modemmet, og telefonen
>virker meget fint, (den ringer bare for meget en gang i mellem)

Det kan jeg desværre ikke gøre meget ved

Nå. D-link 804, siger du. Nu kender jeg den ikke, men er der et
pakkefilter i den?

Hvis der er, skal det slåes fra, eller ihvertfald sættes op til at
tillade ind- og udgående UDP-trafik på portene 67 og 68. Det vil åbne
for at kunne benytte DHCP, som TDC benytter.

Fra : Bammer

Dato : 16-12-01 16:51

Mange tak for hjælpen det lykkes indtil nu at komme igennem med den en pc
så det er da altid da noget , en rigtig god jul.

B@mmer.

Fra : Christian Andersen

Dato : 16-12-01 18:09

Bammer wrote:

>Mange tak for hjælpen det lykkes indtil nu at komme igennem med den en pc
>så det er da altid da noget , en rigtig god jul.

Det var godt det lykkedes. Og god jul til dig også!