Alcatel 511, og FM radio
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-12-01 21:19

Hej

Jeg har hørt, at der er FM radio i den lille satan. Men jeg synes ikke der
står om det nogen steder.

Er der nogen der har prøvet den, og kan sige om det er Stereo, og om
modtagelse, og kvalitet er iorden?

Fra : stigbert

Dato : 16-12-01 17:45

On Sat, 15 Dec 2001 21:18:31 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:
>Jeg har hørt, at der er FM radio i den lille satan. Men jeg synes ikke der
>står om det nogen steder.

Joh det fremgår såmænd af deres manual - både den som følger med
telefonen, men også den som kan downloades fra deres hjemmeside.

>Er der nogen der har prøvet den, og kan sige om det er Stereo, og om
>modtagelse, og kvalitet er iorden?

Næh, der er med garanti ingen som har prøvet den, fordi der IKKE er
nogen FM-radio i ALCATEL OT 511. Jeg har klaget til ALCATEL, men de
har givet mig en sludder for en sladder, så det ligner ren svindel.
ALCATEL kender vist ikke den danske straffelov, markedsføringslov m.v.
- … endnu.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-01 22:31

"stigbert" <stigbert2@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Joh det fremgår såmænd af deres manual - både den som følger med
> telefonen, men også den som kan downloades fra deres hjemmeside.

Ja, det var også det sidste jeg så,,, nemlig den manual på deres
hjemmeside... Og der står at man skal tilslutte et par alm. hovedtelefoner.
Eller et specielt sæt.

> Næh, der er med garanti ingen som har prøvet den, fordi der IKKE er
> nogen FM-radio i ALCATEL OT 511.

Det ar godt nok li´e grov.

> Jeg har klaget til ALCATEL, men de
> har givet mig en sludder for en sladder, så det ligner ren svindel.
> ALCATEL kender vist ikke den danske straffelov, markedsføringslov m.v.
> - . endnu.

Hmmm.... Men du har altså en sådan satan,,, hvad vil du så gøre nu?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-01 23:27

"stigbert" <stigbert2@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Næh, der er med garanti ingen som har prøvet den, fordi der IKKE er
> nogen FM-radio i ALCATEL OT 511.

Hvad sker der, hvis du propper et par alm. hovedtelefoner ind i telefonen.
Der kommer ingen menu frem?

Der reklameres dog ikke med at der er Radio i telefonen. Men har det før
været en del af reklamen af telefonen?

Fra : stigbert

Dato : 17-12-01 14:22

On Sun, 16 Dec 2001 23:27:00 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>"stigbert" <stigbert2@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

>Hvad sker der, hvis du propper et par alm. hovedtelefoner ind i telefonen.
>Der kommer ingen menu frem?

Nix Jeg brugte 3 dage til at ringe rundt til forskellige forhandlere
for at købe det omtalte specielle headset til deres FM-radio indtil en
forhandler i Farum kunne oplyse mig om, at der slet ikke var nogen
FM-radio i telefonen.

>Der reklameres dog ikke med at der er Radio i telefonen. Men har det før
>været en del af reklamen af telefonen?

Når man kan downloade manualen på deres hjemmeside og det af manualen
fremgår, at der er FM-radio i, så må man vist sige, at det indgår i
deres markedsføringsmateriale.

Jeg har igen klaget til ALCATEL DK og Hr. Rolf Eriksson har fortalt,
at sagen ligger til afgørelse hos chefen... så vi får se hvad der
sker. Ellers tror jeg forbrugerstyrelsen og andre vil tage imod med
kyshånd.
Bortset fra det, er det en knald-hamrende god telefon, men FM-radioen
var en væsentlig årsag til jeg købte den. Ellers kunne jeg jo have
ventet på den nye Nokia med FM-radio.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-12-01 17:13

"stigbert" <stigbert@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for at købe det omtalte specielle headset til deres FM-radio indtil en
> forhandler i Farum kunne oplyse mig om, at der slet ikke var nogen

Hmm okay. Men efter hvad der står i manualen. Skulle det virke med et par
alm. hovedtelefoner, med minijack.

> Når man kan downloade manualen på deres hjemmeside og det af manualen
> fremgår, at der er FM-radio i, så må man vist sige, at det indgår i
> deres markedsføringsmateriale.

Ja, det er jo så rigtigt... Ham jeg jeg kender, der har denne telefon..
Sagde at der var FM radio I,, men ikke havde prøvet den endnu. Så han bliver
jo så sikkert skuffet.

> [...]
> at sagen ligger til afgørelse hos chefen... så vi får se hvad der
> sker. Ellers tror jeg forbrugerstyrelsen og andre vil tage imod med

Hmm, hvad skal de næsten gøre`? De kan jo sikkert ikke gøre andet, end at
lade handlen gå tilbage.

> Bortset fra det, er det en knald-hamrende god telefon, men FM-radioen
> var en væsentlig årsag til jeg købte den. Ellers kunne jeg jo have
> ventet på den nye Nokia med FM-radio.

Ja, det må man sige... Da jeg hørte der var FM radio i telefonen. Og den
samtidigt er ret lille, og smart... Blev jeg pludselig interreseret i at
skille mig af med min Nokia 6210.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-12-01 18:43

> [...]

> for at købe det omtalte specielle headset til deres FM-radio indtil en
> forhandler i Farum kunne oplyse mig om, at der slet ikke var nogen

Der er sikkert overhovedet ingen FM radio i telefonen. Men har dog fundet
det FM radio-kit. Som de omtaler i manualen. Det ser nu ret monoagtigt ud...

FM Radio kit (M15) heder det,,,

http://www.westel900.hu/keszulekek/alcatel/511_e.html

Mærkeligt er det ikke til at finde det på Alcatel´s egne sider..... Der har
de kun radio kittet til 300 500 og 700 serien. Og der hører 511´eren vist
ikke ind under...

Men ret fuskert,,, at der ingen radio er i Telefonen....