Word laver fejl når man lukker???
Fra : Jes Petersen

Dato : 15-12-01 19:15

Hej

Jeg har et pudsigt problem med MSWord 2000.

Når jeg lukker programmet kommer denne fejlmeddelelse:

WINWORD caused an invalid page fault in
module WINWORD.EXE at 017f:3016f0ba.
Registers: etc. etc.

Det sker først når jeg lukker programmet og jeg kan godt åbne Word igen
efter fejlen.

Jeg vil blive glad hvis der er nogen der har nogle gode foreslag.

På forhånd tak.

Vh. Jes

Fra : pre

Dato : 15-12-01 21:34

Din Word trænger til et eftersyn - et kan være pgr.af manglende defrag,
Scandisk m.m
Klik på Hjælpe menuen og vælg Find & Erstat. Det varer ikke mange minutter
at tjekke alt.
pre

Fra : Jes Petersen

Dato : 16-12-01 09:30

Jeg synes ellers jeg har prøvet alt. Defrag og Scandisk.
Jeg har prøvet at lade Office lave en "detect and repair"
Jeg har også prøvet at slette winword.exe - lave en defrag, for derefter at
geninstallere Office.

Intet hjælper. Jeg undrer mig.

Vh. Jes

Fra : pre

Dato : 16-12-01 15:56

Mystisk. Det er en kedelig fejl som skyldes en eller anden komponent, der
er "syg" eller er kommet væk fra sin plads. Det er svært at decifrere, men
der kan dog være lidt hjælp hvis navnet i fejlmeldingen kan identificeres.
Der er mange muligheder når man sidder ved klaveret, så prøv alt hvad du kan
finde på før du i desperation formaterer harddisken.
Højreklik Denne Computer for at kontrollere systemet.
Fra Start/Run skriv FSC for at kontrollere systemfilerne.
Start/Run/System Tools/System Information. Her er der masser at se på, og
der kan være anført et problem.
Start/Run skriv Msconfig og vælg fanen med Startup. Du kan fjerne ét program
ad gangen, og det skal snarest retableres. Der kræves genstart. Et godt
forsøg her er OSA.EXE, som er forløberen for Word.
Endelig kan Word startes med en parameter som gør at bl.a. Normal.dot ikke
bliver indlæst, altså igen et midlertidigt trick. Gør sådan:Klik
Start/Run. Vælg Browse og find Winword.exe. Klik for at få adressen ind i
boksen. Umiddelbart efter det sidste "gåseøje" indsæt et mellemrum, en
skråstreg, og bogstavet a. Klik for at starte Word. Forsvinder fejlen nu er
vi næsten ved vejs ende.

Fra : Jes Petersen

Dato : 16-12-01 21:27

Nu begynder det at blive interessant.

Når jeg indsætter /a som du foreslår, åbner Word i en anderledes version.
Det er som om at Word åbner i sin oprindelige udgave - uden de ændringer og
justeringer jeg har lavet.

Jeg håber du vil forklare hvad der rent faktisk sker og hvordan jeg får det
til at virke permanent. Det er spændende.

På forhånd tak.

Vh. Jes

Fra : pre

Dato : 17-12-01 12:02

Det er helt korrekt. a´et forhindrer at Normal.dot bliver indlæst - og
dermed også alle de ændringer, du har indført. Hvis fejlen ikke opstår, så
ligger løsningen sandsynligvis i at fjerne den ændring der....

Ergo kan du vælge den billige løsning, at slette Normal.dot mens Word er
lukket ned. Der bliver straks dannet en ny - i standard udgaven.

Men du burde kunne finde ud af, hvor der er noget der ikke er helt
"stuerent". Det er smag og behag.

Fra : Jes Petersen

Dato : 17-12-01 17:27

Øv - jeg troede lige den var hjemme. Jeg har prøvet at slette normal.dot og
åbne word med "/a" switchen og så lave en ny normal.dot fra den. Men ligeså
snart jeg åbner Word uden "/a" switchen, er problemet der stadigt.

Måske er tiden bare inde til en formatering eller en ny computer *S*

Hvis du har du flere foreslag er jeg stadig meget interesseret.

Fra : pre

Dato : 17-12-01 19:05

Nej, nej. Brug ikke den switch igen.. Lad Word starte en ny .dot, så er
alt som standard.

Fra : Jes Petersen

Dato : 17-12-01 19:36

Det virker desværre ikke.

Hvis jeg sletter normal.dot, starter word ganske vist op med et dokument i
standard indstilling, men fejlen kommer tilbage igen når jeg lukker Word.

Meget underligt.

newsqT7.5319$Q3.788496@news010.worldonline.dk...

Fra : pre

Dato : 17-12-01 21:33

Det er trist, men - Hvad ligger der i Word´s Startup folder, Har du haft fat
i Registry. Prøv at lade søgerutinen finde alle *.wll filer og sorter dem
efter dato. Hold øje med hvor de er placerede.

Fra : Jes Petersen

Dato : 18-12-01 13:21

Der ligger intet i Word's startup folder - den er helt tom.

Jeg har søgt efter *.wll filer - men fandt ingen.

Det sidste jeg har prøvet er at afinstallere Word helt, for derefter at lave
en komplet "Defrag" og så geninstallere Word. Fejlen var der stadig.

Men det jeg hæftede mig ved var at Word, efter geninstallering,
tilsyneladende vendte tilbage med de justeringer jeg oprindeligt har lavet.
F.eks. har jeg fravalgt den mulighed der ligger i Words menuer med at de kun
viser de punkter man bruger. Når jeg starter Word med switchen "/a" kommer
de oprindelige menuer tilbage og der er ingen problemer når jeg lukker Word.
Noget kunne tyde på at den switch "bypasser" denne fil.

Jeg har prøvet at starte med switchen "/n" hvor den starter uden et åbent
dokument. Fejlen var der stadig.

Jeg tænker på om du ved hvilken fil Word lægger de brugerdefinerede
ændringer man laver, som f.eks. det med menuerne. Noget kunne tyde på at
denne fil ikke er blevet slettet ved afinstallering af Word da Word ellers
ville returnere til sin helt oprindelige indstilling efter af og
geninstallering.

Fra : Jes Petersen

Dato : 18-12-01 17:04

Hej igen

Jeg tror det lykkedes!!

Jeg fandt Microsofts support sider og der er problemet beskrevet. Der har
været tale om en beskadiget "data key" i Registry. Da jeg slettede den
fungerede alt som det skulle.

Jeg siger mange tak for hjælpen.

Vh. Jes

Fra : pre

Dato : 18-12-01 17:14

Kedelig situation.
1: At slette Word og geninstallere har i denne sag ingen effekt.
Installeren skriver ikke oveni de filer der faktisk er der (Det fremgår af
Registry). Så hvis intet andet hjælper, så skal det gøres på en mere
kontant måde.

a-switchen ændrer intet, den blokerer kun for, specielt Normal.dot, næst for
Add-ins i startup folderen, for alle .wll filer og for nogle settings i
Registry.
Den burde efter min mening også blokere USER.DAT.

Strategien må være:
1: Omdøb Normal.dot til f. eks. Normal.Old. Genstart maskinen og Word. Hvis
fejlen stadig er der:
2: Find User.dat og slet den. Den kommer automatisk tilbage.
3: START/Run - Registry. Eksporter til en backup - der er fuld vejledning i
menu´en. Klik på Edit/Søg og skriv settings. Der går et godt stykke tid,
men noter omhyggeligt alle de fundne adresser, hvis de har noget med Word at
gøre.

Vi er nødt til at vurdere hvad der er hvad - og - pas på ikke at ændre
noget, heller ikke hvis du er sikker på hvad du gør.
Nu må vi for pokker da kunne få has på tingene. (Jeg går ud fra som givet at
menu ændringerne er gjort via Tilpas-menu funktionen). Så ligger de nemlig
i Normal.dot.

Fra : stofferdenanden

Dato : 26-12-01 12:59

Hej Jes
Jeg har samme problem med min Word2000, kan du fortælle hvor du
fandt fejlen. Hvad skal der slettes ??
På forhånd tak
Stofferdenanden

http://www.kandu.dk/