VPN & IP nr. ?
Fra : Jesper Lund

Dato : 15-12-01 18:39

Jeg har et lille problem med mit IP nr. og en VPN forbindelse, som jeg håber
nogen herinde kunne hjælpe mig med.

Problemet består i at folk udefra bla. ikke kan pinge min maskine når jeg er
connectet via. VPN ... okay, fair nok tænkte jeg så. Det er jo sikkert fordi
jeg får tildelt en ny IP adr. af serveren jeg connecter til via. VPN. Denne
IP har jeg også testet med, men med samme resultat.

Lige så snart jeg går af VPN kører alt fint igen ... men jeg har brug for at
den er connectet via. VPN hele tiden.

Nogen der har et forslag til en løsning eller som kan fortælle mig hvor
problemet evt. kunne lige ?

-
Med venlig hilsen,
Jesper L.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-12-01 23:05

On Sat, 15 Dec 2001 18:39:25 +0100, "Jesper Lund"
<jesper@rullekebab.dk> wrote:

> Problemet består i at folk udefra bla. ikke kan pinge min maskine
> når jeg er connectet via. VPN

Det er ikke et problem, det er en feature: Når du er på med VPN
er det usmart, hvis folk uden videre kan bruge din pc som bastion
til at komme ind på dit VPN. Mange implementationer af VPN lukker
derfor for anden IP-adgang.

I nogle VPN-implementationer kan man selv vælge, om man vil køre
med 'split-tunnel', som man kalder det, hvis man både har adgang
via VPN og 'ved siden af'.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-12-01 04:04

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> I nogle VPN-implementationer kan man selv vælge, om man vil køre
> med 'split-tunnel', som man kalder det, hvis man både har adgang
> via VPN og 'ved siden af'.

Hvor skulle jeg evt. kigge for at se om jeg selv havde mulighed for at slå
dette fra/til ?

-
Med venlig hilsen,
Jesper Lund

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-12-01 22:00

On Sun, 16 Dec 2001 04:03:48 +0100, "Jesper Lund"
<jesper@rullekebab.dk> wrote:

> Hvor skulle jeg evt. kigge for at se om jeg selv havde mulighed
> for at slå dette fra/til ?

Hvordan skal nogen kunne svare på det, når du ikke oplyser soft-
og evt. hardware du anvender?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/