Hastighed på ADSL og hardkomprimering...
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-01 18:41

Greetings!

Hvordan opnår jeg downloads med 45KB/s med en 256kbit linie, hvis der ikke
er harwarekomprimering i modem'et...?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-12-01 18:53

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan opnår jeg downloads med 45KB/s med en 256kbit linie, hvis der
ikke
> er harwarekomprimering i modem'et...?

Det gør du ikke.
Eneste forklaring er at du ikke har en 256 kbit linie

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-01 18:56

> ikke
> Det gør du ikke.
> Eneste forklaring er at du ikke har en 256 kbit linie

Jeg har en BB|ADSL 256/128... Det burde ikke give mere end ca. 32KB/s

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-12-01 19:05

> Jeg har en BB|ADSL 256/128... Det burde ikke give mere end ca. 32KB/s

Der en 64kbit/s management kanal der i nogle situationer kan være til
rådighed for brugeren.
Skal jeg se om jeg kan fixe det så du kun har 256?

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-01 19:37

> Der en 64kbit/s management kanal der i nogle situationer kan være til
> rådighed for brugeren.

Okay, det forklarer noget af båndbredden...

> Skal jeg se om jeg kan fixe det så du kun har 256?

Nej, skal vi ikke bare lade det være som det er...!?!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-01 19:47

> Der en 64kbit/s management kanal der i nogle situationer kan være til
> rådighed for brugeren.

Kan du så forklare 55 KB/s...? Eller 121KB/s (som er max registreret på
routeren)...?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-12-01 19:56

> Kan du så forklare 55 KB/s...? Eller 121KB/s (som er max registreret

> routeren)...?

Fejl i routeren. Hvordan regner den hastigheden ud?

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-12-01 01:00

> Fejl i routeren. Hvordan regner den hastigheden ud?

Analogx NetStat Live sat op til WAN-kortet. NetStat Live regnede rigtigt da
jeg var på en ISDN-forbindelse (gennem LAN).

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-12-01 12:04

> Analogx NetStat Live sat op til WAN-kortet.

Det svarer ikke mit spørgsmål.

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-12-01 16:37

> Det svarer ikke mit spørgsmål.

Jeg ved ikke hvordan den gør det, men når det har været rigtigt ved ISDN er
det jo lissom kalibreret...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-12-01 16:59

> Jeg ved ikke hvordan den gør det, men når det har været rigtigt ved
ISDN er
> det jo lissom kalibreret...

Kalibreret?
uden info om beregningsmetode er det svært at sige hvor den går galt

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 16-12-01 18:45

> Analogx NetStat Live sat op til WAN-kortet. NetStat Live regnede rigtigt
da
> jeg var på en ISDN-forbindelse (gennem LAN).

AnalogX Netstav live kan ikke finde ud af at beregne hastigheden hvis at du
belaster din computer cpu-mæssigt imens at du downloader. Den vil give dig
højere hastigheder end det reelle tal. På min linie op til 20-30kb/s mere
end teoretisk maximum.

/Steen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-12-01 19:36

"Steen Holm Pedersen" <stonie@dont_want_nospam.dk> wrote in message
> [...]
> højere hastigheder end det reelle tal. På min linie op til 20-30kb/s mere

Den maskine den befinder sig på nu, står og keder sig i døgndrift. Den jeg
brugte det på med ISDN belastede jeg ofte uden at det gjorde nogen
forskel...

Sært, ikk'?

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 15-12-01 20:02

Hej,

> Kan du så forklare 55 KB/s...? Eller 121KB/s (som er max registreret på
> routeren)...?

Testet mod ftptest1.tele.dk giver den ?
Som Martin siger skal du nok bare være glad, der er tidligere hørt om
brugere der stod forkert i managementsystemet. Fra min tid i TDC kan jeg da
huske, at det ikke kræver den store indsats at (1) tage din IP (2) slå dig
op managementsystemet (3) ændre din hastighed.

--
/Ole - www.dsl-faq.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-12-01 01:02

"Ole M. Madsen" <ole@maegbaek.dk> wrote in message
> Testet mod ftptest1.tele.dk giver den ?

Har ikke testet indenfor den sidste uge. Nyder det nuværende 'hul'...

> brugere der stod forkert i managementsystemet. Fra min tid i TDC kan jeg
da

Det er bare sært, når jeg for 3 dage siden ikke kom meget over 30KB/s.

Fra : Mus

Dato : 17-12-01 18:23

på routeren)...?

Jeg syntes du burde være glad, når du har mere hul i gennem end du betaler
for. Har selv pro@cces 256/256, som ikke "kører" en dag over ca.30 kb som
koster 425,- om mdr.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-12-01 19:37

"Mus" <oz2aey@post.tele.dk> wrote in message
> Jeg syntes du burde være glad, når du har mere hul i gennem end du betaler
> for. Har selv pro@cces 256/256, som ikke "kører" en dag over ca.30 kb som
> koster 425,- om mdr.

Jeg er skam heller ikke utilfreds, jeg søger bare en forklaring...