Mere Future Entertainment
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 15-12-01 17:59

Fik en mail fra dem i dag, at min Superbit DVD udgave af Dracula blev sendt
i dag. Og det var jo dejligt.

Kiggede på min invoice, og der står, at filmen er sendt fra en adresse i
Mississauga, North America (A.G. Express hedder firmaet, står der)

Er det normalt, at sende det fra Usa. Så bliver det vel snuppet i tolden
alligevel....?

Havde firmaet ikke base i England ?

Thomas

Fra : HKJ

Dato : 15-12-01 18:20

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Mississauga, North America (A.G. Express hedder firmaet, står der)
>
> Er det normalt, at sende det fra Usa. Så bliver det vel snuppet i tolden

De sender dem til England, og derfra videre til dig, så din pakke kommer fra
et EU land.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 15-12-01 20:41

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mississauga, North America (A.G. Express hedder firmaet, står der)
>
> Er det normalt, at sende det fra Usa. Så bliver det vel snuppet i tolden

Næ. AGE er bare Future Entertainments amerikanske partner. Det er normalt
svært (hvis ikke umuligt) for en europæisk forhandler at få direkte levering
fra de store amerikanske filmselskaber, fordi det naturligvis ville
modvirker hele idéen med regionskodningen. Derfor arbejder de fleste sammen
med et amerikansk distributørfirma, som opkøber og sender videre.

MVH
Jens

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 15-12-01 23:21

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> wrote in message

> [...]
sammen
> med et amerikansk distributørfirma, som opkøber og sender videre.

Hmm, det kunne være interessant at vide hvor stor en del af region 1-salget
der ryger uden for region 1?? Ville det mon være noget selskaberne kunne
mærke, hvis R1-eksporten stoppede?

Mikkel Selsøe Sørensen