Affaldskattene -sidste nyt :o)/:o(
Fra : S.J & L.T.

Dato : 15-12-01 15:41

Kære Allesammen.

Jeg har talt med Lene; for at høre om, hvad der var højst på
affalds-missernes ønskeseddel i år.

Desværre frabad Lene sig, at modtage noget; da hun var ked af dårlig omtale
i hendes lokal-område; der gik ud på at hun nok erhvervede sig en masse ting
på de katte -somom hun kunne bruge loppekure og halsbånd selv! Hun sagde at
der havde været så ondsindet sladder på banen; der nærmest hentydede til, at
familien levede af kattemad.

Jeg blev virkelig ked af at høre det -også fordi der på ingen måde er en
guldgruppe i at beskæftige sig med at hjælpe nødstedte dyr. Alle er godtnok
enige om at dyrevælfærden skal være i orden; men hvem griber rent faktisk om
tegnebogen og gør noget for det??? Det er syndt at et menneske med et så
godt initiativ skal 'hænges ud' af nogle gerrige individer, der ikke har
bedre sager at bruge deres energi på.

Hun tager stadig derud og fodrer de vilde katte; og mængden af nye katte,
der kommer til har heldigvis været dalende. Alligevel har hun haft ca. 1½
hundrede katteskæbner igennem hænderne de sidste 5 år...
De katte hun kunne komme til blev som regel taget med hjem til hende selv;
og lige nu havde hun blandt andet to hunkatte derhjemme, som hun selv havde
finacieret sterilisation af.

Der var dog én hjælp hun ikke frabad sig; og som var lyspunktet i hele
arbejdet, når det lykkedes: Det var når personer kunne tilbyde en
affalds-kat et hjem; så den kunne få et nyt og trygt liv!!!!

For et par uger siden fik hun indfanget en lille killing derude; som hun nu
også har hjemme hos sig selv. Den har fået ormekur og har taget godt på
sidenhen. Det er en lille hankat og den er næsten helt hvid, med undtagelse
af en lille rød kalot ovenpå hovedet. Den har helt lyseblå øjne; og Lene
mente faktisk at den ville blive ved med at have blå øjne. Den er ekstrem
kontaktsøgende og legesyg. Den ønsker sig også et hjem i julegave!

Lene gav sit samtygge til at jeg informerede om disse ting i nyhedsgruppen;
og lagde vægt på, at den bedste hjælp, var at hjælpe med at finde hjem til
kattene.

Og hvad Hope angår; så fik den i sin tid sponsoreret en kastration af en
fremmed dame; og blev kastereret i hjemmet hos Lene, hvor den var tryggest.
Den bor nu hos en ældre dame, som er glad for den, selvom Hope's ulykkelige
fortid af og til skinner igennem; da den knurrer som en hund, hvis man rører
den ved halsen. Et traume efter at den var forsøgt kvalt, inden at den blev
smidt af i Lenes indkørsel.

Sådan er det....

Hilsen
Linda

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-12-01 17:17

"S.J & L.T." <s_juul73@hotmail.com> writes:

> [...]
> der havde været så ondsindet sladder på banen; der nærmest hentydede til, at

Hvor trist..:((

Jeg bor selv et sted, hvor de fleste beboeres verden drejer sig om div
tv-serier og specielt hvad de andre beboere går og foretager sig.....
Så jeg kan udemærket forstå Lenes situation... sommetider spekulerer
jeg på hvad f..... folk ville gøre hvis de ikke kunne sladre ondt om
andre og ikke mindre her lokalt, hvis jeg ikke boede her, så de kunne
debattere hvad jeg nu går og foretager mig i det daglige....

Gid for fanden folk ville få sig et liv *grrrr*
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Gitte

Dato : 15-12-01 17:33

Helt enig. Man bliver ikke ligefrem stolt af den befolkning, man selv er
en del af, når man læser den slags. Man kunne næsten komme til at
overveje, om ikke nogle af de sure eksistenser netop er sure, fordi
Lenes arbejde for kattene har understreget, at NOGEN har opført sig
uansvarligt i forhold til levende dyr. Der er jo nok en del af
"flyvemisserne", der er blevet dumpet af lokalbefolkningen! Bare trist,
at man ikke længere kan hjælpe, uden at man samtidig gør skade ... og
trist, at ens værste "fordomme" om mennesker gang på gang skal bekræftes
på den måde. Nedtur!!!
Tak til Linda for indlægget, selvom det ikke lige var opmuntrende
Mvh. gitte

Laban og Freja ryster på hovedet og håber endnu engang på, at der en
skønne dag må ske afgørende fremskridt i menneskets udvikling...