Køb af DVD film i Udlandet (igen...)
Fra : Izeqb

Dato : 23-01-01 21:49

Hejsa...
Jeg ville gerne købe nogle af de nye film, på dvd, i udlandet!?

Hvordan gør man?
Kan i anbefale nogle gode steder?
SKAL man have visa kort?

Er det noget med at der er danske undertekster på nogle region 2 film, fra
f.eks tyskland ell .england.?

Håber i kan hjælpe, og evt komme med nogle gode tips til hvor og hvordan

// Hjalte

Fra : Kong Kent

Dato : 24-01-01 12:36

Hej

> Hvordan gør man?

Gå ind på www.dvdempire.com eller www.dvdexpress.com - det er nogle store
forhandlere, og de har altid mellem 15-40% rabat på de helt dugfriske
titler!

> Kan i anbefale nogle gode steder?

Det har jeg vist lige gjort

> SKAL man have visa kort?

Jepz. Det er simpelthen et must indenfor internethandel. VISA kortet er
nemt, og så er du faktisk ret godt sikret på de to ovennævnte sider mht.
kryptering osv. De er desuden meget pålidelige, så du behøver ikke bekymre
dig om at de trækker nogle penge fra din konto uden du får den bestilte
vare.

> Er det noget med at der er danske undertekster på nogle region 2 film, fra
> f.eks tyskland ell .england.?

Det *kan* der være, men du skal ikke satse på det. De 2 sider jeg nævnte er
i øvrigt også reg1, men www.blackstar.co.uk er vist en rimelig god reg2
side.

> Håber i kan hjælpe, og evt komme med nogle gode tips til hvor og hvordan

Det er skam meget let. Du fluebinder bare de film du vil have, går til
kassen og registrerer dig som bruger med navn og adresse, indtaster dit VISA
kort, og vupti - så er postmanden allerede på vej ud til dig med din pakke

Mvh

Kent.

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 24-01-01 13:48

> Det er skam meget let. Du fluebinder bare de film du vil have, går til
> kassen....

Sorry, hvis off-topic...

Men "fluebinder"???

/Jørgen Hansen

Fra : nikolaj borg

Dato : 24-01-01 14:11

Den Wed, 24 Jan 2001 13:48:10 +0100, skrev "Jørgen Hansen"
<j.f.hansen@forum.dk>:

>Men "fluebinder"???

Ville du foretrække flue-bener? Det skulle vel være muligt at bøje
verbet at bene til nutidsformen "du bener"

/Nikolaj

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 24-01-01 14:28

> Ville du foretrække flue-bener? Det skulle vel være muligt at bøje
> verbet at bene til nutidsformen "du bener"

Jeg ved ikke hvad jeg vil foretrække. Jeg forstod godt meningen, men syntes
det lød lidt sjovt....

/Jørgen Hansen

Fra : Merlin P. Mann

Dato : 24-01-01 13:51

> Håber i kan hjælpe, og evt komme med nogle gode tips til hvor og hvordan

Hej Hjalte,

Jeg har selv bestilt DVD i udlandet eet par gange, og det er sådan set gået
meget fint. Der kan tit være nogle lidt lange leveringstider - men det er jo
ikke nødvendigvis afsenderens skyld, og det kan også tage tid, når du
bestiller herhjemme.

Til gengæld skal du være *meget* opmærksom på, hvor meget du egentlig
betaler for varen. Det kan godt være at en film ser totalt billig ud i
forhold til danske priser, men når du har lagt porto, moms og evt. told oven
i, så er forskellen måske ikke så stor. Især USA kan faktisk være dyrere
pga. den høje dollarkurs. Til gengæld kan man jo finde titler på nettet, som
kan være svære at få andre steder - - men på de fleste mainstream titler, er
det mit indtryk, at vi generelt ikke er så dyre herhjemme.

Jeg foretrækker derfor at shoppe i Danmark, fordi jeg bedre kan gennemskue
prisen og fordi jeg i det mindste kan opsøge forhandleren, hvis det skulle
gå helt galt. Hvis jeg faldt over det rigtige tilbud i udlandet, ville jeg
godt turde at gøre handlen - men jeg gør det ikke for at spare 30-40 kr.

MVH Merlin

PS: Jeg har haft fine erfaringer med http://www.dvdboxoffice.com og
http://www.dvdworld.co.uk

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 24-01-01 14:04

> [...]
> godt turde at gøre handlen - men jeg gør det ikke for at spare 30-40 kr.

Det er jeg helt enig i... Jeg gider heller have bøvlet med at bestille en
film i udlandet for at kunne spare 30-40 kroner, og så vente måske flere
uger på den kommer, og oveni risikere at skulle betale told.

Så hellere bestille på en af de danske (jeg har mest erfaring med dvdoo.dk),
hvor den som regel kommer dagen efter, og i hvert fald til den forventede
pris.

/Jørgen Hansen

Fra : Ole Kofoed

Dato : 24-01-01 14:44

Izeqb skrev i meddelelsen <94kqnd$6va$1@news.cybercity.dk>...

>SKAL man have visa kort?

Mastercard er såmænd ligeså godt Men ellers kan man betale med
bankcheck ved de fleste store butikker (Amazon, Express, Empire,
CD-Universe), men det tager så ekstra tid + det koster et gebyr til
banken at lave en check der bliver trukket hos en amerikansk bank. Hvis
du ikke selv har et kreditkort, men kender en der har, kan du evt. få
denne til at lave et gavekort (gift certificate) til dig i den butik du
ønsker at handle, og så betale ham beløbet, der koster intet at få lavet
et gavekort, og det bliver sendt til dig med e-mail hurtigt.

Mvh.

Ole
--
DVD-Basen - nu også med region 4 titler.
Links til over 12500 dvd anmeldelser!

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 24-01-01 23:19

Skal man spare og vil købe her i dk, så køb brugte dvder på f.eks Qxl.dk.
Jeg har købt mange film der og prisen ligger fra 100kr. -150kr. Det er da
penge at spare og mange af filmene er næsten nye og så fejler de ingen ting
(af dem jeg har købt).

Mvh.
Michael

Fra : Lord Nikon News

Dato : 06-02-01 02:25

Gør som mig og brug www.play247.com som er en engelsk side, derfor ingen
told og hvis man er heldig ingen moms. Priserne er incl. levering og det er
gode priser.

Fra : B.Ikkala

Dato : 06-02-01 10:00

Tue, 6 Feb 2001 02:25:18, "Lord Nikon News" <lord.nikon@image.dk>

>Gør som mig og brug www.play247.com som er en engelsk side, derfor ingen
>told og hvis man er heldig ingen moms. Priserne er incl. levering og det er
>gode priser.

SUK...det er en usandhed der åbenbart bliver ved med at dukke op.

play247.com ligger på øen Jersey, der er uafhængig af England
(ihvertfald skatte-/afgiftsmæssigt) og dermed også EU.

Dette betyder også at der _altid_ skal betales moms og told af køb.
(Om man reelt bliver opkrævet moms & told hvergang er en anden sag)

Fra : Lord Nikon News

Dato : 06-02-01 11:03

vel sorry, men den bestilling jeg lavede blev ikke fanget, så jeg troede det
bare var almindelige euregler der var gældende. SUK SUK Selv. Har du det så
hårdt