A7V266-E kan ikke se WD1000
Fra : F.Larsen

Dato : 15-12-01 03:38

Hej

Har problemer med at BIOS ikke kan se min nye Western Digital WD1000 disk (100GB).
Benytter BIOS version 1004B

Er der nogen der har fået denne kombination af MB/HD til at fungere ?

--
Flemming
Nintaus unplugged: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Nintaus/

Fra : -=Madsen=-

Dato : 15-12-01 04:16

Ja helt uden problemer

Fra : F.Larsen

Dato : 15-12-01 05:12

Hej

jeg har lige opdateret Bios på bunkortet til nyeste (beta15)
jeg har prøvet disken i en anden maskine

intet virker.

disken må være defekt.!

Fra : F.Larsen

Dato : 15-12-01 11:22

Epilog:
Jeg kan se at opdatering af bundkort BIOS fra 1004B til den nyeste beta 15 har
yderst positiv indflydelse på både CPU og North bridge temepraturen. De er begge
faldet 4-5 grader. Endvidere kan jeg se at at core spænding er faldet til 1.74
Volt (før 1.79).

Andre der har observeret det samme ?

Fra : Otto Haue

Dato : 15-12-01 16:13

Hvor er det lige du har hentet den beta til bios ??

--
Mvh Otto Haue

Fra : F.Larsen

Dato : 15-12-01 17:02

Her:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/ALI_Chipset/ALI_Magik_1/A7A266-E/

--
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise2/

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 15-12-01 18:59

"F.Larsen" <N0Spam@spamfilter.dk> skrev

> Her:

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/ALI_Chipset/ALI_Magik_1/A7
A266-E/

Det er da helt galt. Denne bios er ikke til A7V266-E - Det er til
A7A266-E, hvilket er en helt anden sag. Den har du vel ikke haft held med
at flashe dit A7V266-E board med, eller hvad?

Må jeg forslå

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT266A/
A7V266-E/

mvh
Peter

Fra : F.Larsen

Dato : 15-12-01 22:25

sorry, forkert link, det er den her:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/ALI_Chipset/ALI_Magik_1/A7A266-E/

Filen hedder:
1005e_15.zip

Og det er den rigtige jeg flashede :=)

Fra : Freeloader

Dato : 16-12-01 15:17

Det er sgu da stadigvæk ikke med via chipsæt

Fra : F.Larsen

Dato : 15-12-01 05:12

skrup nu i seng madsen ;=)

Fra : Jbird

Dato : 15-12-01 13:30

Har du raid-controller på dit kort.. hvis ja, hvilken controller sidder din
hd i?

/Jørgen

Fra : F.Larsen

Dato : 15-12-01 17:04

Nope - nul raid.

returnerede disken til forretningen. De ville dog selv lige testen den før jeg
kunne få en anden
De ringe tilbage et par timer senere og fortale jeg skulle have en erstatningsdisk
da de heller ikke kunne få den til at virke.
;=)

Fra : J.F.K

Dato : 15-12-01 15:52

Ja og også helt uden probs.