XP installation på Promise raid?
Fra : Henrik Bonde

Dato : 15-12-01 00:30

Jeg forsøger at installere win xp pro på følgende setup.

Asus A7v-133 m/promise fasttrack raid0
(jp 13/14 i stilling 2-3)
2 stk Ibm gxp60 40gb På fasttrack controlleren
Raid 0 array er opsat, og fungerer
Partioneret med partion magic (ntfs)

Booter på xp cd'en
Men xpinstallation kan ikke se nogen disk. Hvorfor ikke?
Hvad f..... har jeg gjort galt/glemt?

Jeg mener xp burde understøtte fasttrack uden 3. parts drivere, eller?

Bonden

Fra : Karsten Olesen

Dato : 15-12-01 09:06

"Henrik Bonde" <HBonde@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener xp burde understøtte fasttrack uden 3. parts drivere, eller?
********************

Nej.
Der skal STADIG bruges 3.parts drivere under installation.
Husk F6.:

MVH

Fra : Henrik Bonde

Dato : 15-12-01 12:24

On Sat, 15 Dec 2001 09:06:11 +0100, "Karsten Olesen" <gakke@email.dk>
wrote:

>Nej.
>Der skal STADIG bruges 3.parts drivere under installation.
>Husk F6.:

Det fandt jeg også ud af i løbet af natten, så jeg downloadede de
nyeste xp drivere fra promise.
Tastede F6 under opstart, og valgte fasttrack100.
Ingen forskel. XP kan ikke se nogen drev.
Og det gør ingen forskel om jeg har partioneret i Fat, Ntfs, eller
slet ikke partioneret.
Skifter jeg til ATA100, er der ingen problemer.
Hvad er forskellen i perfomance på raid0 og ATA100?

Det skal lige siges, at raid array'et, har fungeret fint under win98.

Bonden

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 15-12-01 15:29

On Sat, 15 Dec 2001 12:23:44 +0100, Henrik Bonde <HBonde@privat.dk>
wrote:

> [...]
>Hvad er forskellen i perfomance på raid0 og ATA100?
>
>Det skal lige siges, at raid array'et, har fungeret fint under win98.

Du skal vælge Fasttrack 100 TX2.

Fra : Henrik Bonde

Dato : 15-12-01 22:02

On Sat, 15 Dec 2001 15:28:35 +0100, Svend Tveskæg
<tveskaeg@xxxtrashcan.dk> wrote:

>Du skal vælge Fasttrack 100 TX2.
Hermed forsøgt. Ingen ændring.

Bonden

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 16-12-01 09:57

On Sat, 15 Dec 2001 22:02:05 +0100, Henrik Bonde <HBonde@privat.dk>
wrote:

>Hermed forsøgt. Ingen ændring.

Så ved jeg ikke hvad der går galt for det virker fortrineligt her,
både under en Win2K og en WinXP installation. Måske er det en fejl 40.

Fra : Henrik Bonde

Dato : 16-12-01 22:50

On Sun, 16 Dec 2001 09:56:42 +0100, Svend Tveskæg
<tveskaeg@xxxtrashcan.dk> wrote:

>Måske er det en fejl 40.
Det er muligt *G*
Men det lykkedes nu alligevel.
Fik tilsendt drivere af Jørgen, som gjorde forskellen
Tak for det, Jørgen.

Bonden

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-12-01 19:16

> Det er muligt *G*
> Men det lykkedes nu alligevel.
> Fik tilsendt drivere af Jørgen, som gjorde forskellen
> Tak for det, Jørgen.

Var det muligt at få at vide hvilken driver der er tale om ?? Da jeg sidder
med nøjagtigt samme problem.

Mvh
Per

Fra : Henrik Bonde

Dato : 21-12-01 18:12

On Tue, 18 Dec 2001 19:15:32 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeer@bigfoot.com> wrote:

>Var det muligt at få at vide hvilken driver der er tale om ?? Da jeg sidder
>med nøjagtigt samme problem.
Selvfølgelig er det muligt.
Jeg beklager i øvrigt, at det har taget et stykke tid, men jeg har
været lettere optaget.
Promisedriverne som Jørgen sendte til mig, er fra cd-en til et
a7v-266e.
Controlleren skal jumpes til "lite-udgaven" (jumper 13 og 14 skal stå
modsat hinanden. Jeg kan ikke lige huske om det er 1-2 og 2-3, eller
om det er omvendt.
Men ved boot, skal fasttrack hedde "lite" og ikke "speed".
Boot på xp-cd'en, og tryk F6 for 3. parts raiddriver.
Vælg xp promise fasttrack lite, og så skulle den være der.
Jeg sender driverne til Rune og Per, der har mailet mig for
oplysninger.
Men det kunne jo være der var flere med samme problem.

Bonden