katte og vand...og hårvoks!
Fra : Kirstine

Dato : 14-12-01 22:45

Hejsa

Jeg har med stor morskab fulgt med i Jeres snak om katte, der kræver
frisk vand i glas *G* Og så måtte jeg bare lige fortælle Jer om Tabasco
og Julius...

Tabasco ææææælsker, når mor skal koge spaghetti eller kartofler, for skal
gryden jo fyldes med vand. Og det er simpelthen livets store mysterie, at
gryden er våd indeni men ikke udenpå eller nedenunder *G* Hver gang
jeg fylder en gryde op ved køkkenvasken, stikker han hele poten ned i
gryden...kigger forfærdet på den våde sømpose...ryster den, så alle i
køkkenet får et ufrivilligt brusebad...og så undersøger han nedenunder
gryden med poten...kigger forundret på den tørre sømpose...stikker så den
anden pote i gryden - gæt selv resten Hvis ikke mor var en strid
dame, så ville jeg til herrens store tilfrdshed stå permanent med en
fyldt gryde ude ved vasken. *G*

Og så er der jo det våde badeværelsesgulv - det er bare mums for Tabasco.
Han står i kø lige udenfor døren, så lige så snart den bliver åbnet efter
et bad, så kaster han sig og ruller sig på det våde gulv - og så skal der
selvfølgeligt bruges laaang tid på at få frisuren i orden bagefter *G*

Julius derimod kan så absolut gå på vandet....han kan gå på det yderste
af kløerne, hvis han er nødsaget til at benytte bakken kort efter, at vi
har været i bad, så gulvet stadig er vådt *G* Til gengæld er han dybt
fascineret af den lyd, som afløbet kommer med, når der løber vand ud. han
kan stå længe, dybt hypnotiseret med stive øren og stirre ned i
afløbet...

Noget helt andet er, at Tabasco har udviklet en sær smag for farmands
hårvoks. Han prøver så ofte som muligt at se sit snit til at kravle op på
ryglænet på fars stol, så han kan komme til at slikke far i håret. Og en
dag, hvor låget ikke var blevet skruet ordentligt på voksbøtten, havde
den lille mis væltet den på gulvet og lavet et stort "hul" i voksen med
sin missetunge *G* Så nu har den stride mor flyttet bøtten udenfor
rækkevidde.

Ak ja - de er altså kilde til så megen glæde, forundring, overraskelse og
så mange grin *S*
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : A. Knudsen

Dato : 14-12-01 23:15

HejKirstine !

Dejlig læsning.

Hilsen
Anya.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 14-12-01 23:33

Hej Kirstine
*G* Sjove vandhistorier

> Noget helt andet er, at Tabasco har udviklet en sær smag for farmands
> hårvoks.

Hvad er der mon med det hårvoks? For Neo bliver også helt pjattet, når han
får færten af at jeg har det i håret *G*
Han hænger mig i nakken og kravler på mit hoved, alt imens han ta'r en
ordentlig sniffer *G*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Anja

Dato : 15-12-01 00:00

Hej

Jeg kender en kat der går helt grasat, når den kan lugte at en mand har
puttet aftershave på. Så den farer på ham, og slikker ham helt vildt i
ansigtet *G*

Fra : Jette

Dato : 15-12-01 10:41

"Kirstine" skrev:
> Hejsa
>
> Jeg har med stor morskab fulgt med i Jeres snak om katte, der kræver
> frisk vand i glas *G* Og så måtte jeg bare lige fortælle Jer om Tabasco
> og Julius...
[klip en dejlig lang historie]

Tak for historien, og din måde at skrive på )

Mvh. Jette