kan ikke se CDbrænder på
Fra : Knud haugmark

Dato : 14-12-01 22:00

Jeg har en imac der er i ethernetværk med min goe gamle 8100, der her en
intern brænder monteret, men den kan jeg ikke se fra imaccen...
Kræves der noget specielt software. Jeg kan fint se den gore gamle LW
der kører via localtalk, alm printerkabel.

Knud

Fra : Simon T

Dato : 15-12-01 12:57

Du kan ikke dele en CD-brænder på netværket på samme måde som f.eks. en
harddisk eller en printer. Så vidt jeg ved er der ikke noget at gøre end
at flytte filerne til 8100'en og brænde dem derefter. Det er nemlig
heller ikke anbefalelsesværdigt at brænde via en delt enhed.

Med venlig hilsen

Simon T

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 15-12-01 13:05

> [...]

> Kræves der noget specielt software. Jeg kan fint se den gore gamle LW
> der kører via localtalk, alm printerkabel.

Jeg tror at du nok har lidt for store forventninger til hvad netværk
umiddelbart kan klare. Du kan heller ikke umiddelbart læse cdrom drevet
fra en remote Mac, men derimod mountede enhder inkl. cdrom'er.

Hvis du gerne vil have den funktionalitet du efterlyser skal du have fat
i Timpuktu eller VNC. Med det kan du kontrollere en anden maskine over
netværket. Men hvorfor ikke nøjes med at brænde fra 8100'eren?
--
Mvh Michael Tysk-Andersen