Co2 måling
Fra : Brian

Dato : 14-12-01 20:51

Hejsa .
jeg har experimenteret en del med at tilsætte co2 i mit akvarium ( Kald mig
bare Expert men er nu strandet lidt i min søgning på en ordentlig
co2 tester... jeg bruger iøjeblikket et test sæt fra "JBL" men den har
desværre en reaktionstid på ca 2 timer...
men det gode ved denne er at den sidder permanent i akvariet og skal blot
efterfyldes ca hver 14 dag.

Men er der nogen der kender en bedre metode ?

Fra : thomas schreiber

Dato : 14-12-01 21:28

en elektronisk Co2 måler? koster sikkert, men mon ikke vi snakker 2
minutters(sekunder?) reaktions tid her?

Fra : Brian Hagen

Dato : 15-12-01 16:37

Tja.. sådan en elektronisk fætter koster vel 2-3000.. men så har man også et
ok. udstyr ..

nogen forslag til hvordan jeg får overtalt konen til denne super
investering.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 15-12-01 17:18

"Brian Hagen" <6x102724@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> ok. udstyr ..
>
> nogen forslag til hvordan jeg får overtalt konen til denne super

Prøv med 'bank i bordet og fortæl hende du bestemmer'

Hvis det ikke virker, må du igang med at fedte.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Jan Boegh

Dato : 15-12-01 20:49

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message

> Prøv med 'bank i bordet og fortæl hende du bestemmer'
>
> Hvis det ikke virker, må du igang med at fedte.

Ak og ak - det må bero på enten ungdommelig uskyld eller
en ualmindelig snotdum kone.

Så enkelt er det skam slet ikke. Du må anlægge et mere
langsigtet perspektiv. Det handler i bund og grund om at få
hende til at tro at det er hende, der ønsker sig en CO2-måler.
Når denne indledende manøvre er ovre, spiller du kostbar og
først efter lang tids bagstræb giver du dig og lader hende
få et rengøringsjob søndag morgen i den lokale svømmehal, så
hun kan komme igang med at spare op til den CO2-måler, som du
så large tilbyder at betale halvdelen af, mod at hun selvfølgeligt
altid sørger for at proben er rengjort og klar. Voila!

vh
Jan

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 16-12-01 10:20

JA
sådan

Fra : Steen Suder

Dato : 18-12-01 13:47

Jan Boegh wrote:

> [...]
> så large tilbyder at betale halvdelen af, mod at hun selvfølgeligt
> altid sørger for at proben er rengjort og klar. Voila!

I'm not worthy!
I bow in the dust before Ye, Great Master!
I dare not ask Thou; will you teach me the Art of Spouse Manipulation?

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Steen Suder

Dato : 18-12-01 13:30

Brian Hagen wrote:

> Tja.. sådan en elektronisk fætter koster vel 2-3000.. men så har man også et
> ok. udstyr ..
>
> nogen forslag til hvordan jeg får overtalt konen til denne super
> investering.

Start med at lede efter en pris i Tyskland, så du får en fornuftig pris.
Jeg har selv handlet hos www.aquapro2000.de (meget hjælpsomme, men ikke
helt state-of-the-art shoppingsystem) og www.aquaristic.net (travle,
lidt sjuskede, men stort udvalg og lidt bedre shoppingsystem).

<KLIP>

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 15-12-01 01:45

"Brian" <6x102724@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> desværre en reaktionstid på ca 2 timer...
> men det gode ved denne er at den sidder permanent i akvariet og skal blot

Dupla har en langtidstester som reagerer ret hurtigt.

Fra : Brian Hagen

Dato : 17-12-01 22:20

Jeg kan hermed læse i denne gruppe - at jeg er under støvlen og må nok
hellere fortælle konen hvem der bestemmer over husholdnings budgettet...
ligesom alle jer andre.. :-0 det er rart at høre om andre der kan fortælle
konen hvordan tingene SKAL være..

Er der nogen der har Dupla`s hjemmeside adr.. og Neeej det er ikke
www.dupla.dk - com - ftp mm

Tak

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 18-12-01 07:22

> [...]
> hellere fortælle konen hvem der bestemmer over husholdnings budgettet...
> ligesom alle jer andre.. :-0 det er rart at høre om andre der kan

Forhåbentligt er der ingen der har det hverken at den ene eller den anden
bestemmer enerådigt.

> Er der nogen der har Dupla`s hjemmeside adr.. og Neeej det er ikke
> www.dupla.dk - com - ftp mm

..com er den rigtigt.

Men du kan se testern på øverste billede på denne side:
http://www.dupla.com/e008.htm

Fra : Brian Hagen

Dato : 18-12-01 21:24

> [...]

> www.dupla.dk - com - ftp mm

..com er den rigtigt.

Men du kan se testern på øverste billede på denne side:

Tak deres side må have været nede da jeg ledte...