Skærme
Fijala 3554
Dells politik om pixelfejl ?
Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 14-12-01 15:55

Hej,

Jeg påtænker at kaste mine surt sammensparede skillinger efter en Dell
notebook inden for nær fremtid (læs: efter 1. januar, da jeg selvfølgelig
gerne vil have de to års reklamationsret

Da jeg ved, at et fænomen som pixelfejl optræder med jævne mellemrum på
de forskellige mærker, kunne jeg godt tænke mig at vide lidt om Dells
politik på dette område. Hvor mange døde pixel skal der til, før de
bytter?

Jeg har ledt efter informationerne på Dells hjemmeside uden held, men
hvis der er nogen der har det rette link - eller bare nogle erfaringer
med Dell omkring dette - modtages de gerne.

På forhånd tak,
Peter

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 14-12-01 22:20

Jeg købte en Dell Inspiron 4100 for 1½ måned siden og den har ikke en eneste
pixelfejl - men det kan jo være jeg bare har været heldig.

Mvh. Ulrich

Fra : Brian Hansen

Dato : 15-12-01 02:07

Hej Peter

> [...]
> hvis der er nogen der har det rette link - eller bare nogle erfaringer
> med Dell omkring dette - modtages de gerne.

Spurgte Dell om det for en uge siden og blev henvist til en side ved Dell,
så den er der.

Klippet fra
http://support.euro.dell.com/dk/da/kb/document.asp?DN=FA1018431&tag=
In almost every case, these fixed pixels are hard to notice and do not
detract from the display quality or usability. A display with 1 to 5 fixed
pixels is within the industry standards, and is therefore considered an
acceptable display. LCD screens that do not meet this industry standard are
rarely passed on from the point of manufacturing.

If you notice more than six (6) fixed pixels on your display, or if there
are several fixed pixels in a small area of the screen, refer to the E-mail
Dell section below to contact Dell Technical Support.

Brian

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 15-12-01 09:55

"Brian Hansen" <blh@email.dk> skrev
> [...]
E-mail
> Dell section below to contact Dell Technical Support.

Hmmm... Jeg vil næppe kunne acceptere 6 døde pixels. Men mon ikke
produktionskvaliteten efterhånden er nået op på et så højt niveau, at der
i realiteten ikke er nogen pixelfejl? Ellers må man jo benytte sig af sin
returret, og bestille én til, og håbe på det bedste

mvh
Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-12-01 11:20

On Fri, 14 Dec 2001 15:54:33 +0100,
Chuke Mimergolf <spam@nej.for.pokker> wrote:
> [...]
> de forskellige mærker, kunne jeg godt tænke mig at vide lidt om Dells
> politik på dette område. Hvor mange døde pixel skal der til, før de

Jeg har på ca. 10-15 dell maskiner set 1 pixelfejl, som gik væk da
jeg slog lidt på kanten af skærmen. Så de har generelt en god
kvalitet.

> Jeg har ledt efter informationerne på Dells hjemmeside uden held, men
> hvis der er nogen der har det rette link - eller bare nogle erfaringer
> med Dell omkring dette - modtages de gerne.

Min erfaring, som erhvervskunde, er at hvis det er et problem,
så reparerer de uden at brokke sig.

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 16-12-01 14:38

Povl H. Pedersen skrev:
> Jeg har på ca. 10-15 dell maskiner set 1 pixelfejl, som gik væk da
> jeg slog lidt på kanten af skærmen. Så de har generelt en god
> kvalitet.

Jeg har ikke nogen pixelfejl på min egen, og kender ellers en 6-7
stykker som også har Dell bærbare, og de har heller ikke nogen
pixelfejl, så problemet er vist meget lille.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 18-12-01 11:30

"Povl H. Pedersen" wrote:

> Jeg har på ca. 10-15 dell maskiner set 1 pixelfejl, som gik væk da
> jeg slog lidt på kanten af skærmen. Så de har generelt en god
> kvalitet.

Hmm, ved ikke lige om jeg vil opfatte det som god kvalitet

Mvh

Bruno (Som kun plejer at sparke/slå til gamle computere der larmer for meget)

Fra : -=Madsen=-

Dato : 19-12-01 10:15

> [...]
> de forskellige mærker, kunne jeg godt tænke mig at vide lidt om Dells
> politik på dette område. Hvor mange døde pixel skal der til, før de

Prøv at ringe og spørge dem , mener de siger 4 i center eller 7 i kant