amerikansk cocker
Fra : Lars Stokholm

Dato : 14-12-01 14:18

Vi er en familie på fire ( fem med vores kat), som har fundet en amerikansk
cocker på et internat på 1½ år . Nu har jeg hørt at det ikke er den rigtige
hund når der er mindre børn i huset ( 5 & 10 år), er der rigtigt??? Er der
nogen der kan hjælpe mig med at afkrafte eller bekrafte denne "oplysning"?
hilsen Joan

Fra : Lars Bach

Dato : 14-12-01 15:36

Hej Lars.
Da jeg lige var blevet født, havde mine forældre en cocker spaniel... fra jeg
kom ind som fem dage gammel i min lift snusede han mig helt og igennem, og
siden den dag sad han ved min barnevogn og vogtede over mig indtil jeg blev
taget ind igen.
Mine forældre havde jo så kun god erfaring, men jeg ved jo selvfølgelig ikke
om den I har kig på er lidt "adfærdsvanskelig" eller hvad?
men under alle omstændigheder pøj pøj
iøvrigt synes jeg det er godt at I vil tage en hund fra et internat så den kan
få det godt.
Ser I udsendelsen fra internatet i århus? der er nogle gode historier imellem
(o:
mvh Mai Brask.

Lars Stokholm skriver:

Fra : Peter Hansen

Dato : 17-12-01 11:35

Hej Lars
Angående Amerikansk Cooker kan jeg fortælle dig at vi har en af slagsen. Det
er alletiders familiehund og vores børnebørn er vilde med den og den med
dem. Jeg kan selvfølgelig ikke sige at alle hunde af denne race er ligedan
men kun at vi har gode erfaringer så derfor Pøj Pøj

Hilsen Peter

Fra : Mari

Dato : 17-12-01 23:00

"Lars Stokholm" <lars.stokholm@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3c19fb7c$0$94369$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Hej Joan!

>Nu har jeg hørt at det ikke er den rigtige
> hund når der er mindre børn i huset ( 5 & 10 år), er der rigtigt???

Det er et spørgsmål om, at børnene skal lære at respektere
at hunden SKAL have fred når den ønsker det.
Dvs. den skal have et fast sted, hvor den har "helle" - og hvor
det er forbudt at røre den.
Forbudet skal gælde for ALLE - så hvis man vil den noget, må man
kalde den et andet sted hen.
En anden god regel er, at en hund ikke må hidses op/tirres.......... end ikke i leg. Legen skal stoppes, FØR det punkt nås.

Vi bruger en transportkasse som indendørs hule/fristed - med åben dør. Den bruger vi også, når vi kører i bil - så hunden ikke
vandrer
rundt som et levende projektil i en uheldssituation.

Og......... som du har set andre skrive........ hunde og mindreårige
børn skal ikke gå tur alene. Vokske går tur og træner hund - børn
leger med den - når den selv vil.

Hvis I kan se det fornuftige i disse adfærds-regler, så vil næsten en
hvilken som helst race kunne fungere sammen med børn.

Mh Mari