Navn på "snehunden" søges
Fra : Quark

Dato : 14-12-01 14:13

Hej alle.

Jeg søger navnet på "snehunden".
Den kendetegnes på dens store tykke pels.
Lidt ulve-ligende.
Grå og hvide farver i pelsen. Kan vist også være sort og "pisgul" :)

Håber nogen kan sige mig navnet på denne dejlige hund, og evt. et link til
en side med billeder.

Ps. Kan man købe disse dejlige dyr i Danmark? Og er de lovlige at have?
Synes aldrig at have set en. Ca pris?

Mvh
Quark

Fra : Carina Graversen

Dato : 14-12-01 15:36

Hej.

> Jeg søger navnet på "snehunden".

Det er jo et vidt begreb !

Forslag til nogle racer det kunne være:
===========================
Siberian husky: http://www.milkova.dk/
Udstillingstype SH: http://www.taymyr.dk/dk.htm

Alaskan malamute: http://www.hund.ch/zuechter/zpages/z5474.htm

Jämthund: http://www.hundeguiden.dk/jaemthund.htm

Norsk elghund: http://www.hundeguiden.dk/noelggr.htm

Tjekkoslovakisk ulvehund: http://www.wolfdog.org/en/

Sarloos wolfhound: http://www.hundeguiden.dk/sarloos.htm

m.fl.

Kan du ikke uddybe lidt hvordan den ser ud, og hvor du evt. har set den
(film/fjernsyn el. lign.). Og om det er en slædehund eller en jagthund.

Alle racer nævn herover må holder i DK, men INGEN af dem er IMHO
begynderhunde/familiehunde !!!.

De kræver meget aktivering og arbejde, hvis de skal holdes som familiehunde
(men så kan de også godt være søde . Alaskan malamute er nok generelt
den nemmeste, da dens jagtinstinkt ikke er så udpræget som de andres.
Siberian husky kræver en del træning, og kan være slemme til at ville stikke
af, og kun få kan gå uden snor med dem - til gengæld er de generelt MEGET
sociale sammen med andre hunde og mennesker, selvom de kan være en anelse
reserveret lige når de møder fremmede. Jämthunden og den norske elghund er
udprægede jagthunde, så de kræver temmelig meget, men kan så også godt være
dejlige hunde . Tjekkoslovakisk ulvehund og Sarloos wolfhound er
fremkommet ved at krydse en schæfer med en ulv, og kræver en ejer med
temmelig meget forstand på hunde/ulve-adfærd, ligesom de fleste har hundene
i hundegård når de er selv hjemme....

Jeg ved ikke med Sarloos wolfhound, men de øvrige opdrættes i hvert fald her
i DK.

Håber dette var lidt hjælp - ellers er du velkommen til at skrive igen.

Hilsen
Carina

- - -
Min hund:
http://hunde.homepage.dk/Daneskjolds_Pippi.htm

Fra : Quark

Dato : 14-12-01 14:42

Jeg takker mange gange Carina.
Hunden jeg søgte var Malamute. Den er utrolig sød.

Jeg står såehn over for et større valg.
Jeg ved ikke om jeg skal have en Dobermann eller en Malamute.

Den skal være en god vagthund, så der for Dobermannen nok en del points. Men
en dejlig blød hund som malamute kunne også gå =)

Jeg vil ned på bib. og låne nogle bøger.

Tak.

Mvh
Quark

Fra : Mari

Dato : 14-12-01 21:31

"Quark" <nonevalidemail@sorry.dk> skrev i en meddelelse news:3c1a0195$0$67504$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Den skal være en god vagthund, så der for Dobermannen nok en del points. Men
> en dejlig blød hund som malamute kunne også gå =)

Er du førstegangs-hundeejer, så vil jeg foreslå dig
at kontakte den lokale hundetræningsklub, for at
høre hvilken af disse racer, de mener passer sammen
med DIG og dit gemyt. De er MEGET forskellige - og
det er faktisk vigtigere, end hvor blød hunden er.

Du kan finde den lokale klub her:

http://www.jubii.dk/Fritid/Hobbyer/Dyr/Hunde/Hundeskoler/CivileHundefoererforeninger/
http://www.jubii.dk/Fritid/Hobbyer/Dyr/Hunde/Hundeskoler/
http://www.hunde-info.dk/traening.html

Mh Mari

Fra : Carsten

Dato : 14-12-01 22:23

"Mari" skrev d. 14-12-01 21:31 dette indlæg :

> [...]

DO det var godt nok noget af et valg.

Jeg kender en der har malamute, hun er sku dejlig, passer på hele
familien, finder sig i alt, kræver godt nok en "stor" bil, men hwa !
Der er vist ikke så mange opdrættere her hjemme.

Dobbermann: Jeg har mødt mange som var "guds bedste barn", men har også
mødt de mest nervøse eksemplare af racen.

Det gælder her, at du skal møde flere af de to racer, og ejere af dem
for få et godt billede af racerne.

Hvis jeg skulle vælge ville jeg tage en af hver , jeg har pt. selv en
"lille" rotte der gerne vil side på skødet

Hvor i landet befinder vi os ???

Mvh

Tica (rotten) og Carsten (farmand)

http://www.kandu.dk/

Fra : Quark

Dato : 14-12-01 23:50

"Carsten" <Carsten.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis jeg skulle vælge ville jeg tage en af hver , jeg har pt. selv en
> "lille" rotte der gerne vil side på skødet

Sønderjylland.
Jeg har også tænkt på en af hver slags, jeg vil jo være glad for dem begge,
som jeg synes er vigtigst.

Men kan de enes?
Jeg skal ikke "købe hund i morgen" men bare for at være på den sikker side.

mvh
Quark

Fra : Carsten

Dato : 15-12-01 10:24

> [...]
> som jeg synes er vigtigst.
>
> Men kan de enes?
> Jeg skal ikke "købe hund i morgen" men bare for at være på den sikker

Hejsa (vov)

Om de kan enes !

Tja, det kommer jo an på så meget, hvis det er 2 dominante tæver
skal der nok opstå problemer.
Men så kan man vælge en af hver, det hjælper også hvis man får dem
samtidige,
så rangorden bliver klaret fra hvalpestadiet.

Jeg bor selv uden for Aalborg, og har som sagt en Rottweiler, hun er
meget dominerende,
letter ben, sjatpisser ect.
En af mine venner har en Mallemute, også en tæve som er mere eller
mindre lige så dominant,
det er utroeligt at se disse to "bæster" rende rundt på græsplæne og
mærke af hvor den anden
lige har været, og om igen og igen *gg*

Det erdog et stort arbejde at træne begge racer, men hvis i er 2 (fars
hund og mors hund)
så skulle detkunne lade sig gøre.

Husk lige på at en del Malemutter ikke kan lide at komme væk fra flokken
(I lader hunden alene)
Så de begynder at hyle (de kan gennerelt ikke gø) noget så jammerligt.

Mvh og vov

Tica og Carsten

http://www.kandu.dk/