Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nok de billigste pt (digicam)
Fra : Leon Hulström

Dato : 14-12-01 00:28

Hej NG,

Jeg har ledt med lys og lygte efter et digicam (ligesom alle andre i ng).

Jagten på et G2 eller 6900 har nu nået sin slutspurt, kikkede ellers først
efter et Nikon 5000, men prisen er lidt for vild.
Det bliver et Fuji Finepix 6900 med 2x128mb og jeg køber det med stor
sandsynlighed her (http://www.fotoversand-brinker.de/)
(nogle med erfaringer derfra ??)

Jeg har haft mine kvaler med at fine en passende ext. blitz (nogen forslag
?? udover fl-mx29)
I spec. skriver de smartcard 3.3v !! , men kan jeg bruge megadrive ?
UV-Filter !?! forsats !?! syntes ikke lige jeg kunne finde nogle :(
Bil-lader, findes der nogle ??

Har i nogle url'er på lager til et godt site med tilbehør ??

Mvh
Leon

Fra : dr. nrj

Dato : 14-12-01 11:47

> [...]
>efter et Nikon 5000, men prisen er lidt for vild.
>Det bliver et Fuji Finepix 6900 med 2x128mb og jeg køber det med stor

Jeg kan kun sige, at du ikke vil få et bedre kamera til daglys
optagelser. Fuji 6900 er jeg selv del glade ejr af - og farverne og
skarpheden er fortrinlig.

Skal du bruge det til action og sport - så skal du øve dig lidt med
instillingerne - hér er "point & shoot" ikke nok.

Men Fuji 6900 er fleksiblet og rummer et hav af indstillingmuligheder
- øvelse gør mester.
Jeg har med succes fotograferet ishockey og fobold med det - men mine
første optagelser var lildt sagt dårlige. Men efter ca. 100 bilelder
lærte jeg, hvordan actionbilledr skal klares på 6900.

Jeg vil sige, at Fuji 6900 kun har én svaghed - autofocus er ikke god
i halvmørke/skumring - hér må man bruge manuel fokus.

Ellers er har jeg kun positive ting at sig om dette kamera - farverne
er unikke, makrobilleder er skarpe og ccd'en hos fuji er i en klasse
for sig selv.

At PC world i en anmeldeese af digi kameraer (eller kan man kalde det
det - de havde tydeligvis kun taget 1-2 billeder med kameraet uden
overhovedet at vide en fløjtende pind om noget) påstår, at Fuji 6900
ikke har høj billedkvalitet er nok det mest misvisende vrøvl, jeg
endnu har oplevet. De har tydeligvis kun set på megapixel anvisningen,
som jo siger 3,3 megapixel ægte - og 6 megapixel interpoleret.
Så samme måned eb anmeldelse af Fuji 6900, i "altom data" hvor fuji
6900 lovprises for dets skarpe billeder og fremragende optik.
Men heller ikke "alt om data" burde beskæftige sig med digi kameraer,
når de anlægger en så åbentlys useriøs indgangsvinkel.

Disse PC blade skal holde sig til PC'er - og holde nallerne væk fra
Digi kameraer - ellers brænder de dem.
De har simpelthen ikke en DYT forstand på, hvad de skriver om.

Tro mig - fuji 6900 tager skarpe billeder, så både canon powershot G2
og selv den kommende Nikion 5000 (med 5 mega pixel) får kam til håret.

Havde Nikon eller Canon produceret dette kamera - så havde der været
endnu større HYPE omkring det, end der er i forvejen.

For en ikke-SLR kender er Fuji 6900 i starten lidt overvældende at se
på - med alle de knapper. Men du vil opdage, at det er meget smartere
at have dem siddende udvendigt istedet for inde i menuer.

En anmelder i det inernationale udgave af PC world skrev, at fuji 6900
virkede upædagogisk - ja tak, hvis du forventer et kamera med 1
shutter og 1 fokus knap - så er det avanceret.
Jeg kan blive så rasende over det niveau pcbladene lægger for dagen,
når de "anmelder" kameraer.

Venlig hilsen/Kind regards

dr. nrj

mail: dr_nrj@no_spam_hotmail.com