Engelsk Springer Spaniel hvalp haves - hvo~
Fra : Carsten Hoelstad

Dato : 13-12-01 23:19

Hej.

Jeg har en 13 uger gammel Engelsk Springer Spaniel, som eftersigende skulle
kunne blive en glimrende jagthund - spørgsmålet er bare hvordan !?!

Jeg er ikke medlem af nogen jagtforening, og er ikke gået igang med at tage
mit jagttegn endnu, så mit kendsskab til jagt eller bekendtskab med folk der
går på jagt, er ikke særlig stort.......

Er der nogen der kan anbefale mig en jagtklub / hundetræningsklub, som kan
hjælpe mig med ovenstående ?

På forhånd tak.

Carsten

ps. Jeg bor i Albertslund på sjælland, så et sted i nærheden ville være at
fortrække.

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 14-12-01 00:09

"Carsten Hoelstad" <choelstad@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> går på jagt, er ikke særlig stort.......
>
> Er der nogen der kan anbefale mig en jagtklub / hundetræningsklub, som kan

Prøv at tage kontakt til din lokale jagtforening, mange holder forskellige
hundetræningskurser, både for hvalpe og mere erfarne hunde.
Du kan også tage kontakt til den lokale region under DJ (Danmarks
jægerforbund), så vidt jeg kan se hører Albertslund under Region 12
(Københavns Amt). Der kan du kontakte Kredsformand Ib Christensen på tlf.
44946782, eller hundekoordinatoren Eline Noiesen 44842014
En anden mulighed er at tage kontakt til DKK (Dansk kennel klub), som er
hovedorganisationen for hunde i Danmark. Herunder findes der mange
forskellige specialafdelinger, sikkert også en for spaniels.
Lån desuden nogle bøger på biblioteket om hundeopdragelse, og snak med andre
jægere og hundefolk, de har alle sammen været turen igennem, og det skader
jo ikke at lære af andres erfaringer.

Held og Lykke med hundearbejdet, det vil med garanti give mange gode timer,
både for dig og hunden.

MVH.

Søren Hjelholt
(Der selv er i gang med at opdrage en labarador hvalp)

Fra : Dorte Haslev og Stef~

Dato : 14-12-01 12:38

Hej

Er det en engelsk springer af field trial typen, kan jeg henvise til
http://www.ftspaniels.dk/. De har jagthundetræning over hele landet. Desuden
sælger de en bog, som beskriver træning med denne type hund.

Mvh. Dorte

Fra : Claus Krüger

Dato : 17-12-01 17:22

Hej

Jeg har en på 8 uger. Jeg tilmelder mig hvalpetræningskursus ved DCH
(http://www.hundeklubben-dch.dk/index2.htm) som har afdelinger over hele
landet og vil igennem en lokal jagtforening få jagttrænet ham senere hen.
Det er åbenbart ikke for tidligt at begynde at træne dem selom de ikke er
ældre.

Med venlig hilsen

Claus

Skriv endelig tilbage