Skærme
Fijala 3554
Program til test af skærm.
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 13-12-01 23:18

Hvis jeg nu f.eks. er ved at købe en TFT skærm, og gerne vil sikre mig imod
pixelfejl, hvad kan jeg så teste dem bedst med?

Som jeg har forstået det, er det forskelligt hvornår den laver pixelfejl
afhængig af farven på skærmen.

Så findes der et program der kører de "typiske" farver igennem i f.eks. full
screen ,så man kan teste at alle pixels
virker som de skal?

Hygge

Kim

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-12-01 01:37

Kim Jørgensen wrote:

> [...]
> afhængig af farven på skærmen.
>
> Så findes der et program der kører de "typiske" farver igennem i f.eks. full

En TFT skærm har tre billedpunkter for hver pixel(Rød, Grøn og Blå), så et testprogram skal

blot vise de tre farver, hver for sig, samt sort og hvidt for at man

kommer alle punktkombinationer igennem.

Jeg har smidt et testprogram på min hjemmeside, eller hvad man nu kan
kalde den, du finder den på http://users.cybercity.dk/~dsl45720/

Mvh

Bruno