Hjælp til filmtitel med James Stewart
Fra : Bettina Løhmann

Dato : 15-01-01 15:29

Hejsa,

Jeg sidder og prøver at finde ud af, hvad filmen "The Man from Laramie",
fra 1955 med bl.a. James Stewart, måske hedder på dansk? Er der nogen,
der ved det med sikkerhed? Den kan naturligvis være uoversat, men det
var vist mest normalt at man oversatte filmtitler til dansk, dengang.
Nogen der har en nyttig URL hvor man kan finde sådanne oplysninger? Jeg
plejer som regel at søge på filmtitlen på Kvasir men det hjalp
tilsyneladende ikke denne gang.

På forhånd tak,
Bettin

Fra : N/A

Dato : 15-01-01 19:53

Fra : Bettina Løhmann

Dato : 15-01-01 19:53

Isak Thorsen <isakth@image.dk> wrote in message
> "Han kom fra Laramie"
>
> Bjørn Rasmussen "Filmens HHH - udenladske biografier."

Ja, altså, tusind tak skal du ha'.
Den bog må jeg ha' fat i (og flere, der omhandler film), da jeg ofte
skal oversætte filmtitler til dansk.

/Bettina

Fra : Michala P. Hansen

Dato : 15-01-01 21:25

"Bettina Løhmann" wrote:

> Ja, altså, tusind tak skal du ha'.
> Den bog må jeg ha' fat i (og flere, der omhandler film), da jeg ofte
> skal oversætte filmtitler til dansk.

"Filmens Hvem, Hvad, Hvor" er et glimrende, klassisk, dansk opslagsværk,
når det gælder ældre film, men du bør nok være opmærksom på, at det ikke
er opdateret siden 1960'erne. SVJH består det af 3-4 bind og kan være
svært at opstøve. Normal brugtpris ligger omkring 800-1000kr for et
pænt, komplet sæt. Men naturligvis kan det lånes på biblioteket.

MVH
Jens Thomsen@Michala