Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C-2100 UZ & Win Xp
Fra : Britta og Torben

Dato : 13-12-01 21:24

Hej.

Så kom den.......det lettere bedagede, digitale vidunder.Men skidtet virker
ikke med Win XP,ihvertfald ikke via USB.Det er ikke muligt at downloade
billeder til computeren,den har idet hele taget slet ikke lyst til at
genkende kameraet.
Hvad gør man så? Går tilbage til Win 98 eller ME,eller er der en der har
fundet en løsning på problemet????

Venlig hilsen
Torben

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 13-12-01 22:32

"Britta og Torben" <brittag@mail.dk> wrote in message
> [...]
> ikke med Win XP,ihvertfald ikke via USB.Det er ikke muligt at downloade
> billeder til computeren,den har idet hele taget slet ikke lyst til at

Du kan evt. læse:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q281090

- der var drivere til 2100'eren i begge beta'er, men understøttelsen blev
fjernet i XP final.

dykke ned i for at blive klogere på dette kamera - og der ligger da også de
manglende drivere til download på:

Men ehhh, noget andet er, at hvis ikke du allerede har investeret i en
kortlæser - så ønsk dig en i julegave - den vil gøre dit digitale fotoliv
til en helt anden oplevelse

// Steffen

P.S.: Du skal først oprette en yahoo account for at benytte links'ene, hvis
ikke du har en i forvejen.

Fra : LT

Dato : 14-12-01 10:47

> Men ehhh, noget andet er, at hvis ikke du allerede har investeret i en
> kortlæser - så ønsk dig en i julegave - den vil gøre dit digitale fotoliv
> til en helt anden oplevelse

Hej Steffen
Hvad skulle der være godt ved en kortlæser ?
Er det ikke samme hastighed som ved at tage det fra kameraet når begge er
usb ?
eller er det en diskette hvor du lægger kortet ned i du tænker på.
Jeg har selv et 2100uz og synes det går rimeligt hurtigt med at få
billederne over i pcèn.
mvh
Lasse

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 14-12-01 21:28

"LT" <lasse@nitro.dk> wrote in message

> [...]
> eller er det en diskette hvor du lægger kortet ned i du tænker på.
> Jeg har selv et 2100uz og synes det går rimeligt hurtigt med at få

Hastigheden er nok sammenlignelig - men for mig betyder det noget, at jeg
kan lade kameraet ligge i tasken - og så er det store hit for mig, at der
pludseligt bare er et ekstra drev på pc'en! - I stedet for at bruge det
(noget ubehjælpsomme) camedia software kører man bare lige på et drev. Det
betyder fx også, at det er de original billeddatoer der bliver kopieret til
harddisken - ikke tidspunktet for kopieringen, der bliver påhæftet (det
sætter jeg personligt meget pris på!).

Yderligere har jeg også tit undret mig over, at billedstørrelserne for de
filer der kom ind på harddisken når man benyttede camedia typisk ikke var de
samme som dem på kortet - camedia kan tilsyneladende finde på at ændre lidt
i billedet ved flytningen - det er jeg også fri for at spekulere på med en
kortlæser.

Men så stopper festen da også - billederne kommer jo ind på harddisken på
begge måde - ingen tvivl om det

// Steffen

Fra : LT

Dato : 15-12-01 12:18

> [...]
lidt
> i billedet ved flytningen - det er jeg også fri for at spekulere på med en

ok det vidste jeg så ikke at der var forskel på billedstørrelserne , men
jeg har læst om nogle der har haft problemer med kortet hvis de formaterede
det i kortlæseren , har du oplevet noget sådant ?
Har du nogen erfaring med hvilken kortlæser der er god ? det er jo ikke
altid den dyreste der er den bedste

mvh
Lasse

Fra : Britta og Torben

Dato : 14-12-01 10:23

Hej.

Tak for det Steffen,nu kan jeg da overføre billederne til computeren.Windows
vil stadig ikke kendes ved kameraet,så jeg må vist have en kortlæser.
Nogle forslag til hvad man skal købe???

Det er ellers et dejligt kamera,den elektroniske søger kræver dog noget
tilvænning,især hvis man er vant til et "ægte" SLR kamera.Batteriforbruget
virker også udsædvanlig stort,uden dog at kende noget til andre digitale
kameraer.

Er der nogen, der har nogle gode tips og tricks,tager jeg meget gerne imod
dem!!

Venlig hilsen

Torben

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 14-12-01 21:34

> Tak for det Steffen,nu kan jeg da overføre billederne til
computeren.Windows
> vil stadig ikke kendes ved kameraet,så jeg må vist have en kortlæser.
> Nogle forslag til hvad man skal købe???

Tag og køb en af de nye "5 i én" i stedet for en der bare kan tage lige
præcist en smartmedia - efterhånden som alle vennerne får digicams og
mp3-afspillere etc etc er det jo sjovt nok lige at kunne "tømme" deres
apparater før de tager afsted igen - i stedet for at skulle flytte dagens
høst pr. email el. lign. senere

> [...]
> virker også udsædvanlig stort,uden dog at kende noget til andre digitale

Har selv en uzi 2100 - har kun haft en Olympus C1400XL før - og
batteriforbruget på 2100 er ikke specielt stort i forhold til den! - Men
derfor gælder det da om at have et par ekstra sæt med alligevel! (Min FL-40
tager også AA - så der går en del til ind imellem - der er reserveret en del
rum i fototasken til strøm [batterier + opladere] .

// Steffen

Fra : KASO

Dato : 18-12-01 15:29

"Britta og Torben" skrev d. 14-12-01 10:23 dette indlæg :
> [...]
digitale
> kameraer.
>
> Er der nogen, der har nogle gode tips og tricks,tager jeg meget gerne

Olympus har idag (18/12-2001) lagt en rettelse til deres SW på deres
hjemmeside - angiveligt en rettelse mhp. XP, så den løser med stor
sandsynlighed problemet!

http://downloads.olympus-europa.com/consumer/Software/software/CM251_Upd
ate.exe

http://www.kandu.dk/

Fra : Britta og Torben

Dato : 18-12-01 21:07

Hej.

Det virker desværre ikke. Programmet kan ikke patches,så opdateringen kan
ikke gennemføres.Har forsøgt med flere versioner af Camedia,men det gør
ingen forskel. Men ellers tak for oplysningen!

Hilsen

Torben