css
Fra : tobias

Dato : 13-12-01 21:14

Hej

Jeg forsøger at lære css....

Hvis jeg på alle sider ønsker et baggrundsbillede i nederste højre hjørne
har jeg fået følgende til at fungere:

body{
background:white;
font-family:Arial,Verdana,Helvetica;
font-size:10pt;
background-image:url(../billeder/lille.gif);
background-repeat:no-repeat;
background-position:bottom right;
color:black;
margin-left:0px;
margin-top:0px;
}

Hvis jeg nu ønsker en tekst samme sted (altså oven på baggrundsbilledet),
hvad gør jeg så ?
(Jeg vil helst ikke påføre grafikken tekst)

Jeg kan jo ikke bruge absolut positionering, p.g.a. problemet med brugerens
skærmstørrelse..

Positionering med "relative" giver mig besynderlige resultater, så...

Placering i en tabel fungerer, men det er jo praktisk via css..

Og..

Virker ovenstående css i alle nyere (NN og IE) browsere ?

Tom

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 13-12-01 22:35

"tobias" <tobi@image.dk> wrote in

> Jeg kan jo ikke bruge absolut positionering, p.g.a. problemet med
> brugerens skærmstørrelse..

Du skal bruge absolut positionering. Noget i retning af:

..box {
position:absolute;
top:auto;
right:0px;
bottom:0px;
left:auto;
width:200px;
height:200px;
}
--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : tobias

Dato : 17-12-01 19:27

Hej Andreas,
Tak for hjælpen - det gav mig nye muligheder.
Jeg kendte kun "right", "left" og "width", "height" i forbindelse med
absolut positionering.
Tak!

tobias

Andreas Haugstrup Pedersen <usenet@solitude.dk> skrev > > Jeg kan jo ikke
bruge > Du skal bruge absolut positionering. Noget i retning af: