init() og start()
Fra : Enrique

Dato : 13-12-01 20:42

Yello

Hvorfor kan testing ikke ses i start(), med mindre der er en new??
Jeg ville bare tro at init() kommer før start() og der for at der en en
instans af testing.

public class Main extends Applet {

   public void init()
   {
      mappeTest testing = new mappeTest();
      testing.doStuff();
   }

   public void start()
   {
--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre < enrique@obel.auc.dk -- http://Welcome.to/Webbench >

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 13-12-01 21:03

"Enrique" <look@mySignature.txt> wrote in message
> [...]
> new??
> Jeg ville bare tro at init() kommer før start() og der for at der en

Hej Henrik

Som koden står nu opretter start en lokal variabel med navnet
testing som den så sætter til at pege på en ny mappeTest (og det
samme gør init). Grunden til at du ikke kan nøjes med at oprette
variablen et sted, er at du arbejder med lokale variable. Du skal
derfor erklære variablen som en del af klasse. Noget ala.

public class Main extends Applet {
mappeTest testing;

public void init()
{
testing = new mappeTest();
testing.doStuff();
}

public void start()
{
testing.doStuff();
}

Håber du kan bruge det til noget
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Enrique

Dato : 13-12-01 21:25

Yello

On Thu, 13 Dec 2001 21:02:35 +0100, Mikkel Bundgaard wrote:

> [...]
> sted, er at du arbejder med lokale variable. Du skal derfor erklære
> variablen som en del af klasse. Noget ala.

Jeg er ikke vågen for tiden, det er på den tid af året du ved ;)

> Håber du kan bruge det til noget

Thanx, det var det. doh!