Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvilket digital kamera er bedst 3-4000 kr.
Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 13-12-01 20:03

Hvilket Digital Kamera er bedst til 3-4000 kr. Hvad kan man købe af
lagermedie til Kameraet.
Jeg ved godt at det måske er lidt en smags sag hvilket kamera som er
bedst.

Men nu ved jeg f.eks. fra printerområdet at der skal man kigge på
Epson og HP for at få kvalitet. Så der må være noget tilsvarende inden
for digitale kameraer. Så man kan udpege de 2 bedste typer.

Fra : psn

Dato : 15-12-01 18:26

"ole hoj rasmussen" <ole.hoj.rasmussen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Epson og HP for at få kvalitet. Så der må være noget tilsvarende inden
> for digitale kameraer. Så man kan udpege de 2 bedste typer.

Olympus 2040Zoom

Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 16-12-01 09:49

>Olympus 2040Zoom
Hvad koster sådan et kamera hvis man skal have 128MB smartmedia card
med. Hvad har man ellers brug for hvis man skal være godt kørende med
kameraet. Jeg har ikke så meget check på det.

Fra : Clemmensen

Dato : 15-12-01 23:45

ole hoj rasmussen skrev...
> Hvilket Digital Kamera er bedst til 3-4000 kr. Hvad kan man købe af
> lagermedie til Kameraet.
....klip...

Til prisen ville jeg helt klart vælge det jeg allerede
har valgt nemlig et Canon Powershot A20 som jeg
er super glad for. Lagermediet er et CompactFlash kort.
Du kan se min hjemmeside
http://home1.stofanet.dk/fotosite/
- her kan du se lidt af hvad det kan.

Venlig hilsen Helle

Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 16-12-01 23:21

>...klip...
>
>Til prisen ville jeg helt klart vælge det jeg allerede
>har valgt nemlig et Canon Powershot A20 som jeg
>er super glad for. Lagermediet er et CompactFlash kort.
Det har nogle rimelig gode data det kamera.
Men man skal også slippe nogle skillinger for det kan jeg se.
Der skal vel ofres 700-800 mere for 128 MB ram ud over de 3700-3800kr
kameraet koster.
Men kameraet har compactflash ram hvilket er hurtigere end smart
media card har jeg fået at vide. Er det kun de lidt dyrere kameraer
som har compactflash ram.

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 18-12-01 09:38

Den Sun, 16 Dec 2001 23:21:03 +0100, ole hoj rasmussen
<ole.hoj.rasmussen@mail1.stofanet.dk> skrev:

> [...]
>Men kameraet har compactflash ram hvilket er hurtigere end smart
>media card har jeg fået at vide. Er det kun de lidt dyrere kameraer

Tag et kig på www.edbpriser.dk, under Hardware, der finder du det
billigste sted at købe smart media, helt med til omkring 497kr for det
billigste 128MB kort.

Fra : Thomas L

Dato : 16-12-01 16:49

Jeg har for nyligt købt en model der hedder Fuji FinePix2800 Zoom som
jeg er meget tilfreds med - farvegengivelsen er bedre end Canon A20
som jeg også har brugt. Kameraet har 6x zoom. Jeg har lagt nogle
billeder her:
http://www.pbase.com/thla/finepix2800z
Det eneste anke jeg har på kameraet er at man næsten ikke kan se noget
i den elektroniske søger (EVF)og på LCD skærmen ved dårlig belysning.
Man kan næsten kun se silhuetterne af folk. Dog har jeg taget gode
billeder til et par julefrokoster. Efterhånden vænner man sig til det.

Mvh,
Thomas L

Fra : Thomas L

Dato : 16-12-01 21:03

> Jeg har for nyligt købt en model der hedder Fuji FinePix2800 Zoom som
> jeg er meget tilfreds med - farvegengivelsen er bedre end Canon A20
> som jeg også har brugt.

Jeg så først nu at Canon A20 blev anbefalet i den forrige post.
Ovenstående var bestemt ikke for at kritisere kameraet, som jeg også
kan anbefale. De flotte billeder på Helles hjemmeside
(http://home1.stofanet.dk/fotosite/
) taler for sig selv.

Venligst,
Thomas L