Your CPU fan is not running - HJÆLP
Fra : Jan

Dato : 13-12-01 19:49

Hej

Jeg har lige samlet en helt ny computer, hvor jeg har monteret en Silverado
køler på.
Cpu er en XP1800 og bundkortet er et MSI Pro 266 -RU.

Når jeg startet computeren bibber den og siger at min cpu fan ikke kører -
MEN DET GØR DEN.

Hjælp mig - hvad kan være galt.

Mvh
Jan

Fra : Ingolf

Dato : 13-12-01 19:50

Vend stikket til køleren?

Fra : Jan

Dato : 13-12-01 20:32

Undskyld det er første gang jeg bygger en pc - der sidder 2 stik fra køleren
på bundkortet - skal jeg bytte om på dem eller hvad mener du.
Jan

Fra : Jan

Dato : 13-12-01 21:51

Nu har jeg prøvet at bytte om, men stadig det samme problem med at den siger
min blæser ikke kører og bipper højt.

Mvh
Jan

Fra : Karsten Madsen

Dato : 13-12-01 22:03

> Nu har jeg prøvet at bytte om, men stadig det samme problem med at den
siger
> min blæser ikke kører og bipper højt.

Prøv at give blæseren 12V - ved 7V kører den måske så langsom at BIOS anser
den for ikke at køre rundt.

Hilsen Karsten

Fra : Hellfire

Dato : 13-12-01 22:12

"Karsten Madsen" <karsten@kamacom.dk> skrev i en meddelelse
> siger
>
> Prøv at give blæseren 12V - ved 7V kører den måske så langsom at BIOS
anser
> den for ikke at køre rundt.
>
> Hilsen Karsten

Og når du så booter, så gå lige ind i bios og slå monitoring funktionen fra
(for CPU blæser). Så kan du drosle blæserne igen, uden at maskinen bipper ad
dig

Fra : mf

Dato : 14-12-01 09:44

- og det er kun såfremt du har den nyeste bios version at du kan fravælge det, ellers opgrader BIOS først.