Nokia netmonitor / måling af signal styrke
Fra : Jens Peter Sørensen

Dato : 13-12-01 19:18

Hej NG.

Jeg har fået aktiveret netmonitor i en Nokia 7110, og skal bruge den til at
måle signalstyrker på forskellige operatørers net. Hvordan aflæser man
styrken og hvad er måleområderne, så vidt jeg har kunnet læse mig til måler
7110 en værdi som angives -xx til 100 - men hvad er måleværdierne og hvad
bør værdierne være for at sikre en stabil data kommunikation ????

MVH

Jens Peter Sørensen

Fra : Anon

Dato : 13-12-01 22:15

> [...]
> 7110 en værdi som angives -xx til 100 - men hvad er måleværdierne og hvad
> bør værdierne være for at sikre en stabil data kommunikation ????

Jo lavere jo dårligere signag - (-100 er meget ringe - det bedste jeg har set er -36db)

Sig til hvis jeg skal poste manualen til netmonitor i dk.binaer

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 14-12-01 12:08

"Anon" <anonNOSPAM@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Sig til hvis jeg skal poste manualen til netmonitor i dk.binaer

Omfatter manualen også netmonitor i Nokia 3210? I så fald må du meget
gerne poste den.

Mvh.
Erland