Snemænd på Nokia 6150, virus???
Fra : Henrik og Krisser

Dato : 13-12-01 19:15

Hejsa,

Jeg har en Nokia 6150, som opfører sig meget mærkeligt!!! Periodisk bliver
displayet dækket med noget der ligner "små snemænd".... Ofte bliver
displayet også helt forvrænget, samtidig at snemændene kommer frem. Er det
en mobil virus???? Selvom jeg skifter sim kortet, kommer snemændene frem, så
det må jo være telefonen.

Jeg har lige talt med Sonofon og de mener at det må være en teknisk fejl,
for mobil virusser eksisterer ikke. Hvad mener I, at det kan være?

mvh
Henrik

Fra : Palle Ravn

Dato : 13-12-01 19:19

mobil viruser er opfundet

Fra : Henrik og Krisser

Dato : 13-12-01 19:25

Ok, men det ved Sonofon åbenbart ikke.....

Hvilken virus er der så tale om?

mvh
Henrik

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 13-12-01 23:23

"Palle Ravn" <pallerav@jyde.dk> skrev i

> mobil viruser er opfundet

Eksembel? Hvilken og hvordan gør den?
Mig bekendt er der ikke...!

/bm

--
--> www.gsmunlock.dk <--
Den største danske unlockside...

Fra : Michael Jensen

Dato : 13-12-01 20:42

> [...]
> en mobil virus???? Selvom jeg skifter sim kortet, kommer snemændene frem,

Det kan være både en fejl i telefonen, men bestemt også en virus. Skal vi
sige 50-50 ?

> Jeg har lige talt med Sonofon og de mener at det må være en teknisk fejl,
> for mobil virusser eksisterer ikke. Hvad mener I, at det kan være?

Så tager de bestemt fejl, for det er ikke rigtigt. Der er bl.a. for nylig
opdaget en virus der kan ødelægge bl.a. Nokia 3310, 3330, 6210 osv.

Mvh.

Michael Jensen

Fra : Mickey

Dato : 13-12-01 21:23

"Michael Jensen" <michael-j@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Så tager de bestemt fejl, for det er ikke rigtigt. Der er bl.a. for nylig
> opdaget en virus der kan ødelægge bl.a. Nokia 3310, 3330, 6210 osv.

virus er måske så meget sagt, de spreder sig jo ikke selv...

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 15-12-01 19:13

> virus er måske så meget sagt, de spreder sig jo ikke selv...
>
> --
> |-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
> Problemer med forbindelsen ?
> - lav en traceroute på http://trace.susie.dk

Det er jo lige det....

Der findes IKKE mobilvirusser, men man kan "crashe" visse
mobiltelefontyper ved at sende særligt formatterede sms'ser...

Men såvidt jeg ved kan man ved at slukke/tænde for telefonen
fjerne/genstarte telefonen.

/Keld

Fra : Deaster

Dato : 13-12-01 22:28

> Så tager de bestemt fejl, for det er ikke rigtigt. Der er bl.a. for nylig
> opdaget en virus der kan ødelægge bl.a. Nokia 3310, 3330, 6210 osv.

Øhh, det er jo ikke en virus men en fejl i softwaren på de omtalte modeller.

Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk

Fra : Michael Jensen

Dato : 13-12-01 23:11

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Øhh, det er jo ikke en virus men en fejl i softwaren på de omtalte
modeller.

På en pc er virus vel også noget software der laver kludder i maskinen!
Derfor synes jeg da godt at man kan kalde det for en virus. Men så alligevel
ikke da den ikke spreder sig selv.

Fra : Mickey

Dato : 13-12-01 23:18

> På en pc er virus vel også noget software der laver kludder i maskinen!

forskellen er at en pc-virus er et stykke software der 1. spreder sig selv,
og 2. er ofte selv indeholder "fejlen" (orme udnytter en fejl til at lave
ged i det, det er nok det der minder mest om SMS-"vira")

> Derfor synes jeg da godt at man kan kalde det for en virus. Men så
alligevel
> ikke da den ikke spreder sig selv.

ja en SMS vira skal ha noget hjælp for at komme videre ;)

Fra : Fischer

Dato : 14-12-01 07:34

> Så tager de bestemt fejl, for det er ikke rigtigt. Der er bl.a. for
> nylig opdaget en virus der kan ødelægge bl.a. Nokia 3310,
> 3330, 6210 osv.

Stop nu det sludder - det har INTET med en virus at gøre.
Det er en simpel udnyttelse af fejl i Nokia's SW.
Virus er pr. definition noget der spreder sig selv.

*Fischer

Fra : Palle Ravn

Dato : 14-12-01 17:35

Der er rigtig mange der klager over Nokias telefoner. Så prøv at gå til
butikkerne og få opdateret din software. Prøv at spørge om de kender noget
til problem, i butikken. Du kunne da også bare købe en ny...

/Palle

Fra : D9N

Dato : 14-12-01 21:06

"Palle Ravn" <pallerav@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Der er rigtig mange der klager over Nokias telefoner. Så prøv at gå til
> butikkerne og få opdateret din software. Prøv at spørge om de kender noget
> til problem, i butikken. Du kunne da også bare købe en ny...

Nu er der ikke garanti på ret mange Nokia 6150, så det koster 250.- de
fleste steder...
lidt groft egentligt...

--
vh
D9N

[ICQ - 78427356]
Peace-Love-Harmony

*
* *
* *
* * * * * * * *
* MERRY *
* CHRISTMAS *
* TO *
* YOU ALL *
* 2001 *
* * * * * * * *
* *
* *
*

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 15-12-01 11:02

> Nu er der ikke garanti på ret mange Nokia 6150, så det koster 250.- de
> fleste steder...
> lidt groft egentligt...

Hmm ja lidt groft men det kan jo være han er heldig at fejlen har været der
før så garantien dækker det ekstra stykke tid den nu skal
det kan jo også være kontakten mellem print og display den kan mange 8210
ejere sikkert snakke med om

D9N-----> Din signatur er herre lang man plejer at sige 4 linier se
www.usenet.dk for hjælp.....

Fra : D9N

Dato : 18-12-01 02:47

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster@FJERNmailme.dk> skrev i en meddelelse
> D9N-----> Din signatur er herre lang man plejer at sige 4 linier se

Ja... men det er altså kun jul en gang om året....

vh
D9N