Visning af applet i IE
Fra : Hansen

Dato : 13-12-01 15:56

Hej NG

Jeg sidder lige og gennemgår lidt gamle opgaver inden jeg selv skal til
eksamen i næste uge. Og når jeg tester mine applets bruger jeg normalt
Appletviewer (JDK 1.3).
Så var det jeg gerne ville se resultatet i en Internet Explorer, men får
ikke andet end en grå box, i den angivne størrelse fra HTML filen. Det
skal siges at Opera ikke har problemer med visningen så det er ikke
class filen der er noget galt med.

Når musen føres over den grå box i IE fremkommer følgende tekst i
statusbaren:
load: class lotto not found

Jeg bruger følgende Html kode:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Sample HTML Document With Lotto</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<H1>Lotto-inspirator</H1>
<P>
<APPLET CODE="lotto.class" WIDTH=400 HEIGHT=100>
Browseren understøtter ikke java
</APPLET>
</BODY>
</HTML>

Det virker så lige til, men af en eller anden grund spiller det bare
ikke. ??
Håber der er en der kan gennemskue problemet.

Mvh
Hansen

Fra : stk

Dato : 13-12-01 16:15

Prøv at køre din kode gennem HTML-conveteren.
stefan

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Andersen

Dato : 15-12-01 17:59

Jeg har lige rodet med det i win2k/ie5. Default er java 1.1
understøttet. Når man installerer jre (java runtime enviroment) 1.3,
installes også den internet explorer plugin, som muliggør applet
kørsel af version 1.3 java kode. Det kan ses i control panel, internet
options, temporary files,settings, view objects, og under win2k
installeres en kontrol panel applet for java plugin indstillinger.
Skriv igen, hvis noget virker kryptisk

Den htmlconverter som også stefan var inde på, erstatter indhgoldet af
html applet 'taget' i html filer, til noget mere komplekst, som kræves
for at køre applet baseret på java 1.3. Lur den! Som eksekverbar
ligger den in JDK's bin directory, hedder htmlconverter.bat, (kaldet
et java program), og tager filnavn(e) som argument.

MVH
Benny Andersen

Fra : Jan Barenholdt

Dato : 17-12-01 00:34

Hej Hansen

Prøv at bruge

Jan

Fra : Hansen

Dato : 17-12-01 09:46

> Prøv at bruge

Nu har jeg prøvet alle foreslag, men stadig uden resultat.

Adressen er: userportal.iha.dk/~8868
Er der nogen af jer der kan se den?

Og af en eller anden grund er det ikke lykkedes mig at finde det famøse
html-converter program. Det er ellers SUNs JDK1.3 jeg bruger.

Hansen

Fra : Lars

Dato : 17-12-01 20:19

Her er linket til html-converteren

http://java.sun.com/products/plugin/converter.html

*/Lars

Fra : Hansen

Dato : 18-12-01 12:30

Så er den endelig kommet op at køre

Det hjalp da den originale html fil kom en tur igennem html converteren. Det
gjorde at java plugin blev aktiveret når siden blev indlæst.

Tak for hjælpen!

Hansen