Stadig kraftig FORSINKELSE på nummeroverfø~
Fra : Claus Rolsted

Dato : 13-12-01 15:07

"Neeeeej, det er løgn", tænkte jeg, da jeg i dag modtog brev fra Sonofon, om
at de havde modtaget min opsigelse, og at abonnementet ville blive lukket
ned den 10. januar 2002.

Jeg gik dernæst ind på Telmores hjemmeside for at læse seneste update over
TDC's beklagelser og smøleri. Ganske rigtigt beklager adm. dir. i TDC Mobil
Jørgen Weber, at de (igen igen) ikke når at få fjernet forsinkelserne til
den lovede tid. For to uger siden 'forventedes' det, at de ville nå til
bunds senest d. 13. dec., og i dag indser de pludselig ud af det blå, at de
nok først bliver færdige i første halvdel af januar 2002......
Helt ærligt, hvordan kan man som seriøs forretningsvirksomhed GANG PÅ GANG
blive overrasket over, at man ikke når de tidsfrister, som MAN SELV
opsætter?

Fint nok så langt, TDC Mobil og Telmore beklager _endnu engang_ forsinkelsen
og de problemer, det måtte medføre for mig. Men hvad kan jeg bruge det til?
Hvad hjælper det mig, at adm dir. Jørgen Weber beklager forsinkelsen og
understreger, at de i ledelsen for TDC Mobil ser alvorligt på problemet?

Jeg er bange for at den rest af troværdighed og seriøsitet som
forretningsvirksomhed, TDC Mobil i mine øjne havde, er noget nær væk!!! Og
når først den er væk, så er det dæleme svært at få den genopbygget igen....
Og TDC's renome vil alt andet lige, i mine øjne smitte af på hele TDC's
virksomhed. Mærk jer mine ord, TDC Mobil. Dette er noget jeg vil huske i
fremtiden, når jeg næste gang overvejer at købe mig en mobil- eller anden
kommunikationspakkeløsning.

Og det gør så ikke tingene bedre for mig, at jeg sidder med en splinterny
mobiltelefon (en Panasonic GD93 som jeg kun kunne skaffe med TDC-lås (dog
uden TDC-abonnement)), og som jeg ikke har været i stand til at få låst op
hos nogen af de personer, som udbyder denne service. Denne telefon vil være
_ubrugelig_ for mig indtil 10. januar, hvor mit Telmore-kort (forhåbentligt)
aktiveres. Telefonen blev købt i tillid til, at min nummeroverførsel til
Telmore trådte i kraft inden alt for længe. Denne tillid har desværre vist
sig naiv at vise....

Mvh

Claus Rolsted,
som skulle have været overflyttet den 12. okt. 2001.
Hvis TDC overholder nuværende tidsfrist vil jeg blive porteret med 3 måneder
(pånær 2 dage)'s forsinkelse. (Men da min tiltro til TDC er fuldstændig væk,
undrer det mig ikke, hvis dette når at ændre sig for det værre)

Fra : Nick Christensen

Dato : 13-12-01 15:53

> "Neeeeej, det er løgn", tænkte jeg, da jeg i dag modtog brev fra Sonofon,
om
> at de havde modtaget min opsigelse, og at abonnementet ville blive lukket

Måske dagens spørgsmål det her:

Men har det nogen indflydelse når jeg flytter fra SONOFON til Club Blah
Blah. Det har jo i princippet intet med TDC Mobil. Jeg har nu været to dage
uden telefon.

Fra : D9N

Dato : 13-12-01 16:05

"Nick Christensen" <dsl3327REMOVE@THISvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:9vafdp$1cgc$1@news.cybercity.dk...

> Men har det nogen indflydelse når jeg flytter fra SONOFON til Club Blah
> Blah. Det har jo i princippet intet med TDC Mobil. Jeg har nu været to
dage
> uden telefon.

Ja det har det, for TDC Mobil flytter alle numr for dem der kører på deres
net, så hvis CBB kører på TDC net... så er det dem der flytter det.

--
vh
D9N

[ICQ - 78427356]
Peace-Love-Harmony

Fra : Claus Rolsted

Dato : 13-12-01 16:19

> --
> vh
> D9N
>
> [ICQ - 78427356]
> Peace-Love-Harmony

Jo tak, masser af Peace, Love og Harmony til mig, tak....
Er stadig lidt ________ over TDC...... Overvejer at sende et alvorligt brev
til Weber i morgen, hvori jeg 'kræver' at få låst min tlf op gratis eller få
mine forøgede omkostninger ved forsinket flytning refunderet af TDC Mobil
(dvs. Sonoforbrug minus tilsvarende Telmoreforbrug = forøgede omkostninger).

Mvh

Claus Rolsted

Fra : D9N

Dato : 14-12-01 00:46

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse
> [...]

> mine forøgede omkostninger ved forsinket flytning refunderet af TDC Mobil
> (dvs. Sonoforbrug minus tilsvarende Telmoreforbrug = forøgede

det var hvad jeg gjorde med Sonofon -Tiscali og har fået en check fra
Sonofon på differencen...

--
vh
D9N

[ICQ - 78427356]
Peace-Love-Harmony

*
* *
* *
* * * * * * * *
* MERRY *
* CHRISTMAS *
* TO *
* YOU ALL *
* 2001 *
* * * * * * * *
* *
* *
*

Fra : Claus Rolsted

Dato : 14-12-01 12:51

> det var hvad jeg gjorde med Sonofon -Tiscali og har fået en check fra
> Sonofon på differencen...

Hej D9N,
Hos hvem lå fejlen decideret, og hvem brokkede du dig så overfor?
Skriftligt eller telefonisk?
Hvor meget brok, klage, trusler i form af at du skifter til andet selskab
eller kontakter Telestyrelsen, EkstraBladet m.v. skulle der til før de gav
efter?

Mvh

Claus Rolsted

Fra : D9N

Dato : 14-12-01 13:30

> Hej D9N,
> Hos hvem lå fejlen decideret, og hvem brokkede du dig så overfor?
den lå hos sonofon, som ikke har styr på noget som helst, de nægtede at der
var kommet fax med overflytning fra tiscali (selv om jeg mailede dem fax
kvitteringerne), da de så endelig accepterede det og det ene af de 2 numre
blev flyttet, så startede vi forfra med det andet ( de blev opsagt
samtidigt ) og så nægtede en ny hos sonofon, at have modtaget noget.

> Skriftligt eller telefonisk?
ca 25 telefonsamtaler, og i alt 51 mails er det blevet til.

> Hvor meget brok, klage, trusler i form af at du skifter til andet selskab
> eller kontakter Telestyrelsen, EkstraBladet m.v. skulle der til før de gav
> efter?
Aviserne er bedøvende... alt er sendt til EB, BT, Berlingske, Politiken,
Jyllands pesten., sågar Rene ord for pengene
intet svar fra nogen...

men jeg fortalte dem da de havde accepteret mine faxkvitteringer at jeg
forventede at de regulerede ned til tiscalis takst.
og efter 3 mails accepterede han så det...

du er velkommen til at maile mig, så kan du få det hele i en meget lang
mail..*GG*

--
vh
D9N

[ICQ - 78427356]
Peace-Love-Harmony

*
* *
* *
* * * * * * * *
* MERRY *
* CHRISTMAS *
* TO *
* YOU ALL *
* 2001 *
* * * * * * * *
* *
* *
*

Fra : Claus Rolsted

Dato : 14-12-01 18:50

> du er velkommen til at maile mig, så kan du få det hele i en meget lang
> mail..*GG*

Du må meget gerne fyre en mail afsted til mig, hvis du har andet godt, som
kan hjælpe mig!! Ligeledes hvis du har nogle geniale ordvendinger,
formuleringer eller deslige, som rigtigt får armen om på ryggen af dem.....

Claus Rolsted,
som du mailer til ved at fjerne "NOSPAM" fra mailadressen....

Fra : D9N

Dato : 16-12-01 22:09

> [...]
> kan hjælpe mig!! Ligeledes hvis du har nogle geniale ordvendinger,
> formuleringer eller deslige, som rigtigt får armen om på ryggen af

det er nu prøvet ... men det lykkes ikke rigtigt for den kommer retur med at
den er sendt til nospam ??

> som du mailer til ved at fjerne "NOSPAM" fra mailadressen....

jeg slettede dig i adresselisten for at den ikke selv skulle sætte det
ind... lige meget hjalp det...

--
vh
D9N

[ICQ - 78427356]
Peace-Love-Harmony

*
* *
* *
* * * * * * * *
* MERRY *
* CHRISTMAS *
* TO *
* YOU ALL *
* 2001 *
* * * * * * * *
* *
* *
*

Fra : Claus Rolsted

Dato : 17-12-01 00:05

"D9N" <trans@it.dk> skrev i en meddelelse

> det er nu prøvet ... men det lykkes ikke rigtigt for den kommer retur med
at
> den er sendt til nospam ??

Hej igen D9N,
Jeps, hvis du blot har brugt auto-reply, når den ikke frem til mig, men til
en ikke-eksisterende mail-adresse.

> jeg slettede dig i adresselisten for at den ikke selv skulle sætte det
> ind... lige meget hjalp det...

Har ikke været hjemme hele dagen, men jeg kan nu se, at jeg har modtaget en
længere sag fra dig (går ud fra at det er dig, som hedder Tommy). Så dvs. at
du altså har fundet ud af at få den afsendt på trods af Microsofts
irriterende bedre-vidende programmer
Det var bare "NOSPAM" der skulle udelades i min skiltede mailadresse.

Jeg har forresten ikke nået at læse mailen igennem endnu - det må komme i
morgen. Men tak for hjælpen so far, skal det lyde herfra.....

Nat nat - og peace, love and Hara Krishna til dig og dine....

Mvh
Claus

Fra : Claus Rolsted

Dato : 17-12-01 15:41

"D9N" <trans@it.dk> skrev i en meddelelse

Godt, så er din lange mail læst, og brev er skrevet til TDC Mobil.
Nu får vi se, hvad de svarer .....

Claus Rolsted

Fra : Claus Rolsted

Dato : 23-12-01 19:07

> Godt, så er din lange mail læst, og brev er skrevet til TDC Mobil.
> Nu får vi se, hvad de svarer .....

Hej igen,
så har jeg modtaget forløbigt svar fra TDC Mobils Direktionssekretariat.
Indtil videre tegner det udmærket. Jeg fik tilsendt låsekoden til min
Panasonic uden regning.

Jeg fik at vide, at direktør Weber ville vende tilbage med svar på mit brev
i det nye år.

Claus Rolsted

Fra : Peter Rongsted

Dato : 13-12-01 17:03

"D9N" <trans@it.dk> wrote:

> [...]
>>
>Ja det har det, for TDC Mobil flytter alle numr for dem der kører på deres
>net, så hvis CBB kører på TDC net... så er det dem der flytter det.

Nej, for Club Blah Blah kører på Sonofons net.

Peter

Fra : Nick Christensen

Dato : 13-12-01 18:55

>>> Blah. Det har jo i princippet intet med TDC Mobil. Jeg har nu været to
dage

deres

> Nej, for Club Blah Blah kører på Sonofons net.

Præcist. Det ved jeg nu. Men kunne godt være at TDC måske var et form for
"mellemled" når nummer skulle overføres. Det ved jeg dog nu at de ikke er
nu. Det er Club Blah Blahs skyld at mit nummer endnu ikke er aktivt.

Så nu skulle nummeret lige være aktivt hos SONOFON igen, før end det kunne
blive flyttet. Irriterende.

Fra : "René Nielsen"

Dato : 14-12-01 14:14

I artikel <9vaq0n$1vkd$1@news.cybercity.dk>, skrev "Nick Christensen"
> [...]
> for "mellemled" når nummer skulle overføres. Det ved jeg dog nu at de
> ikke er nu. Det er Club Blah Blahs skyld at mit nummer endnu ikke er
Det er OCH som står for nummerporteringen..

René

--
Nej - jeg snakker kun for mig selv.. det er mine meninger, ikke andres..
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]