Gprs hos TDC - Langsomt!!??
Fra : Ivan G

Dato : 13-12-01 15:04

Hej NG!

Er blevet koblet op med min HP jornada 520 via en Ericsson T39.....kan det
passe at det skal være så langsomt?

Når jeg prøver at koble op med *98*2#, som angivet på vic.dk, kan jeg godt
nok ikke forbinde, men når der afbrydes fortæller telefonen, at det er
blevet op- og downloadet 0 bytes, og det lugter jo lidt af datatransmition.

Når jeg så kobler op på et telefonnummer der hedder 21210000, som opasias
support siger jeg skal, virker det som om at telefonen ser dette som et alm.
telefonnummer og tæller sekunder i stedet for bytes.....

og så er det LAAAANGSOMT.........kan det være, at 21210000 er er alm.
mobil-modem-internet-nummer(og evt. kun benytter 9600 kbit), og ikke er
beregnet til GPRS?

Håber der er nogen med et fornuftigt svar, da Opasia support sigger noget
nyt hver gang man ringer....

IG

Fra : Peter Rongsted

Dato : 13-12-01 17:00

"Ivan G" <ig@REMOVETHISkjinvest.dk> wrote:

> [...]
>blevet op- og downloadet 0 bytes, og det lugter jo lidt af datatransmition.

Det ser meget rigtigt ud, men jeg har ike erfaring med Vic. Jeg går ud
fra du har GPRS abo. (ikke sikker på hvad Vic kalder det i denne uge).
Ellers får du ikke lov til at køre.

> [...]
>
>og så er det LAAAANGSOMT.........kan det være, at 21210000 er er alm.
>mobil-modem-internet-nummer(og evt. kun benytter 9600 kbit), og ikke er

21210000 er ikke til GPRS. Det er til GSM data. Hvis du ikke har sat
telefonen op til at køre High Speed får du ganske rigtigt kun 9,6Kbps.

Peter

Fra : Hans Pedersen

Dato : 13-12-01 17:24

> 21210000 er ikke til GPRS. Det er til GSM data. Hvis du ikke har sat
> telefonen op til at køre High Speed får du ganske rigtigt kun 9,6Kbps.

Løsning?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-12-01 17:48

On Thu, 13 Dec 2001 17:24:00 +0100,
Hans Pedersen <hans@pedersen.com> wrote:

> Løsning?

TDC kundeservice. Lad de fattige studenrende arbejde for lønnen.
Du skal have et specielt GPRS nummer.

Og ved data til 21210000 bør du køre med V110 / ISDN
protokol, idet opkobling så kun tager 2-3 sekunder.